مسئله ۳۳-- وقتی کودتای سقیفه تمام شد ابوبکر گفت : اگر مردم انتظار دارند من سنت پیامبر را اجرا کنم باید بدانند توان آنرا ندارم . کنزالعمال خبر۱۴۰۴۶ و۱۴۰۵۰.
با این بیان صریح معلوم شد هدف کودتا از بین بردن فقه رسول خدا بوده است و نه حفظ و نشر آن ولذا فتاوای فقهای اهل سنت که مبتنی بر روایات خلیفتین است مشروع نیست.
مسئله ۳۴-- رسول خدا (ص) در کنار قبر شهدای اُحد در حضور ابوبکر فرمود : من روز قیامت فقط از شما شهدا دفاع می کنم ابوبکر گفت پس ما چه ؟! شهدا هر خدمتی کرده اند ما هم کردیم چرا در قیامت فقط از آنها دفاع خواهید کرد.؟!
رسول خدا فرمود آخر عمر آنها معلوم شد که شهادت بود اما من از کجا بدانم شما پس از من چه بلائی بر سر اسلام خواهید آورد؟!
یعنی تمام آیات نازله در تایید اصحاب مخصوص اصحاب شهید شده در حال حیات رسول خدا هست و نه اصحاب کودتا کننده پس از شهادت رسول خدا.
پس فقه منقول از اصحاب باقیمانده پس از رسول خدا و تابع کودتا باطل است. و روایاتشان و اجتهادشان و فتوایشان حجت نیست .
(موطا مالک حدیث ۱۰۰۴).
مسئله ۳۵-- در کتب اهل سنت و کتب شیعه در حد فوق تواتر نقل کرده اند که رسول خدا فرمود ای علی من برای این در راه اسلام جنگها کردم تا ثابت کنم کلام خدا( قرآن) نازل شده گوش کنید و عمل کنید اما تو پس از من جنگها خواهی کرد تا ثابت کنی تفسیر قرآن و فقه اسلام چیست .
من برای تنزیل جنگیدم و تو برای تاویل و تفسیر و فقه خواهی جنگید. با این حساب کل تفاسیر اهل سنت و کل فقه اهل سنت طبق نقل اهل سنت باطل و غیر حجت است چون خلفایشان باعلی (ع) جنگیدند.
مسئله ۳۶-- مطابق آیه ۱۲۴ بقره با توجه به آیه تطهیر و با توجه به تفسیر واژه شهدا در کل قرآن و با توجه به واژه اشهاد و شهید و واژه موذن در قرآن به کمک روایات و روایت نحن قوم معصومون کافی جلد۲ ص۴۰۰ و آیه ۱۰۱ آل عمران و روایات متعدد در ذیل آن و روایات منقول تحت عنوان العصمه در میزان الحکمه خبر۱۲۷۵۹ و۱۲۷۶۰ و۱۲۷۹۲ و۱۲۷۸۹ و۱۲۷۹۰ و ۱۲۷۹۱ و۱۲۷۹۵ همه دلیل این است که اهلبیت معصومند و فقه شان حجت. و در ذیل همان آیه ۱۰۱ آل عمران علی (ع) فرموده وقتی این آیه نازل شد ما اهلبیت اعلام کردیم ما محتوای آیه را عمل می کنیم اما اصحاب گفتند ما نمی توانیم ، آن وقت آیه دیگر نازل شد فاتقوا الله ما استطعتم. و دلیل بارز عصمت اهلبیت آیه الذین آمنوا ولم یلبسوا ایمانهم بظلم انعام آیه ۸۳ می باشد. چون فقط و فقط از اهلبیت ظلمی ثبت نشده است . حاصل و نتیجه اینکه فقه اهل سنت بخاطر عدم تقوای باطل و فقط فقه اهلبیت بخاطر تقوای حجت است.
مسئله ۳۷-- روایت مشهوره که در صفحه دوم رسائل مرحوم شیخ هم آمده للمصیب اجران وللمخطا اجر واحد . ساخته عمر برای حفظ آبروی ابوبکر بخاطر بیسوادی وی بوده است. مراجعه کنید به روایت ۱۴۱۱۰ کنزالعمال.
ابوبکر خلیفه شد استفتائات آمد پاسخ بلد نبود عمر گفت نگران نباش خودم از رسول خدا شنیدم فرمود خلیفه اگر جاهل هم باشد عیب ندارد پاسخ استفتائات را بدهد اگر درست بود دو ثواب و اگر غلط بود یک ثواب دارد.و این روایت امروز با کمال تاسف ُُُنقل محافل شده است. و متاسفانه در بیست کتاب اهل سنت سندهای دیگری هم دست و پا کرده اند اما ریشه همان بود .امام صادق ریشه این روایت را زده فرموده اگر مفتی جاهلانه فتوای دهد و به واقع هم بخورد باز ثواب ندارد و اگر به واقع نخورد به زبان خدا دروغ بسته است ( باید مجازات شود) بحار جلد۲ ص ۳۰۶ و در ص ۳۱۰ نوشته در یک روایتی رسول خدا فرموده اگر حکم را ندانستید به من بنویسید تا پاسخ را ارسال کنم اکتب الیّ اکتب الیک.. پس اینکه عده ای از فضلای حوزه قم آن روایت را متفق علیه بین شیعه و سنی دانسته کاملا خطا است.
من ریشه این روایت را از ابوهریره در سنن نسائی و از عمرو عاص در سنن ابو داود و از ابوهریره در صحیح بخاری و مسلم و ابن ماجه در آوردم. و این روایت ضد خط اهلبیت است. و اگر سید کمال حیدری می گوید ابوبکر و عمر اجتهاد کرده اند و خطا کرده اند و دارای یک اجر هستند باید بداند هم ابوبکر هم عمر و هم سید کمال هر سه اشتباه کرده اند.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany