جهت مطالعه قسمت قبلی مقاله:
🔻سایر ویژگی ها و کاستی ها:
بی ام پی۱ دارای کاستی های قابل توجهی در طرح حفاظتی خود بود که تنها در طول جنگ شوروی و افغانستان آشکار شد. راننده و فرمانده در سمت چپ جلوی بدنه، در کنار موتور دیزل مینشیند. هنگامی که یک مین ضد تانک به سمت چپ BMP-1 برخورد می کند، انفجار معمولاً یک تا سه چرخ سمت چپ را از بین می برد، به پایین نفوذ می کند و راننده و فرمانده را کشته یا به شدت مجروح می کند که باعث تلفات دردناک پرسنل متخصص در ارتش شوروی می شود همین گسئله باعث شد تا رانندگان برای محافظت از خود در برابر حمله احتمالی مین، کیسه های شن را در پایین محفظه خود قرار دادند.
🔸 از سال 1982، ارتش شوروی در افغانستان شروع به دریافت BMP-1D های بهبود یافته (به اصطلاح نوع "افغان") کرد که در میان سایر پیشرفت ها، یک صفحه زرهی اضافی در زیر ایستگاه های راننده و فرماندهی را شامل می شد. این وضعیت در طراحی بعدی BMP-2 مورد توجه قرار گرفت، جایی که فرمانده برجک دو نفره را با توپچی به اشتراک می گذارد.
#زرهی #bmp
#mm
✯
@military_fact✯