🔀 ‌های در خدمت استعمار 🔘 بدعت ششم: ⚠️یکی از بزرگ‌ترین بدعت‌های انجمن، تفکیک دین از سیاست است. انجمن‌حجتیه همواره اذعان می‌دارد که نه تنها در طول انقلاب که بعد از آن هم فقط به کار خالص دین پرداخته و هیچ کاری به امور سیاسی نداشته‌است. به این ترتیب یعنی تمامی احکام سیاسی اسلام را نفی کرده‌اند و این، بدعتی کلان است. 🗣انجمن‌حجتیه در نظر دارد همواره چنین جلوه دهد که اختلافش با نظام جمهوری‌اسلامی، اختلافی و بین دو عالم اسلامی است. ولی چنین نیست. هیچ مجتهد و عالم بزرگی -از اصولی و اخباری- چنین موضع نداشته‌است. ♦️حتی کسانی که شاید پرونده مبارزاتی جدی هم نداشتند، هرگز مبارزه را نکردند. عدم مبارزه، غیر از این است که جهاد، امربه‌معروف، تبری و احکام انقلابی و سیاسی دین را از موضوعیت بیندازند و صورت مسئله را پاک کنند. ✂️مسلک انجمن‌حجتیه، مسلک است. بخش عظیمی در انجمن، مثله شده چراکه 80 درصد فقه ما، سیاسیات است. به قول «آیت‌ا‌... شاه‌آبادی» « ما هم است»(1) حج و نماز ما هم توأم با سیاست است. 📖امام باقر(ع) در باب حج اصول کافی می‌فرمایند: «در جاهلیت هم اینگونه طواف می‌کردند [یعنی بدون هدف و معرفت] اینان امر شده‌اند که کعبه را طواف کنند، آنگاه به سوی ما حرکت کنند و ولایت و مودت خویش را به ما اعلام کنند و نصرت و یاری خود را به ما عرضه نمایند.» 👈🏻حج ابراهیمی، محمدی و قرآنی این است که بعد از طواف، با پیشوایان حق و مبارزه با طاغوت، بیعت کنند و اینچنین است که حج ما هم سیاسی می‌باشد. ❌انجمن‌حجتیه می‌گوید ما کار دینی خالص می‌کنیم و به سیاست، کاری نداریم. این سخن به این معنی است که سیاست جزء دین نیست. به این صورت به کل احکام سیاسی دین، کافر می‌شوند. در یک حالت، فردی فعل مرتکب می‌شود یا واجبی را انجام نمی‌دهد که این فسق است، مانند نوشیدن شراب اما در حالتی دیگر، ادعا می‌کنند که شراب، حلال است یا حرمت شراب، جزء دین نیست که این کفر محسوب می‌شود. ادامه دارد... 📚پی‌نوشت: 1- شاه‌آبادی، 1360، ص14: «معرفت اغلب احکام واقعیه نیز مشتمل است بر سیاست؛ مثل طهارت و صوم و صلاه و زکات و حج و جهاد و لذا می‌توان گفت که دین اسلام، دین سیاسی است.» 2- کلینی، محمد‌بن‌یعقوب‌بن‌اسحاق، الکافی، ج1، ص 392. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup