مفهوم مدیریت ✅ اصطلاح مدیریت به معنی انجام کارها بطور اثربخش و کارآمد بوسیله دیگران است. در تعریف مدیریت اصطلاح فرایند، نشان دهنده‌ی فعالیت‌های اولیه‌ای است که مدیر آنها را اجرا می‌کند. این فعالیت‌ها را در اصطلاح مدیریت، وظایف مدیریت می‌نامیم که در ادامه درباره آن صحبت خواهیم کرد. ✅ اثربخشی و کارآیی به آنچه که انجام می‌دهیم و اینکه چگونه انجام می‌دهیم، مربوط می‌شود. کارآیی یعنی درست انجام دادن وظیفه که به رابطه بین ورودی و خروجی اشاره دارد. مدیران با منبع ورودی، پول، افراد و که کمیاب هستند، سروکار دارند. لذا آنها به استفاده کارآمد از این منابع توجه بیشتری دارند. ✅ بنابراین در پی به حداقل رساندن هزینه‌های منابع می‌باشد. اگرچه به حداقل رساندن هزینه منابع شرط لازم برای کارآرایی است اما شرط کافی نیست. بنابراین مدیریت به تکمیل فعالیت‌ها اشاره دارد. در اصطلاح مدیریت، این توانایی را اثربخشی می‌نامند. ✅ یعنی انجام درست وظیفه. اثربخشی در یک سازمان یعنی رسیدن به هدف. اگرچه اثربخشی و کارآیی دومقوله متفاوت هستند ولی ارتباط نزدیکی باهم دارند. شکل ارتباط بین دو مفهوم را به خوبی نشان می‌دهد. www.modiryar.com @modiryar