🔈 ارتقای توانایی
#گوش دادن دانش آموزان
ما به
#اشتباه فرض می کنیم که دانش آموزان می دانند چگونه
#گوش دهند. اما دانش آموزان دچار
#ناتوانی_های_یادگیری غالبا آموزش ها و اطلاعات مهم را، به علت اینکه شنونده فعالی نیستند،
#دریافت نمی کنند. حتی ممکن است
#متوجه نشوند که پیامی به آنان داده می شود.
💥 معلم ها از دانش آموزان انتظار
#ندارند که کلمات گفته شده را فقط
#بشنوند یا
#تشخیص دهند، بلکه انتظار دارند که پیام را نیز
#درک کنند.
👌 با استفاده از
#راهبردهای زیر می توان دانش آموزان را در اكتساب مهارت های بهتر
#گوش_دادن یاری کرد👇👇
👈 آموزش را با استفاده از جمله های
#کوتاه و
#مستقیم ساده کنید. هر بار
#یک چیز را آموزش بدهید. هر چند بار که لازم است آن را
#تکرار کنید.
#مطمئن شوید که دانش آموزان
#معنی همه واژه هایی را که به کار می برید می دانند.
👈 از دانش آموزان بخواهید
#پس از گوش دادن به آموزش ها آنها را
#تکرار کنند. سپس بگذارید دانش آموزان آنچه را همان زمان شنیده اند، برای
#ایجاد مهارت های گوش دادن و حافظه، برای یکدیگر
#تکرار کنند.
👈 با استفاده از جمله های
#کلیدی، دانش آموزان را
#هوشیار کنید. جمله هایی مثل«این مطلب مهم است»، «به دقت گوش کنید» یا «از این درس در امتحان سؤال می آید). برخی از معلم ها از
#علائمی که قبلا قرارداد کرده اند، نظیر علامت دادن با دست یا روشن و خاموش کردن چراغ قبل از دادن دستورعمل ها سود می جویند.
👈 از ابزارهای کمکی
#دیداری (نظیر نمودار، عکس، تصویر، نوشتن نکات مهم روی تخته یا اسلاید) برای روشن کردن و کمک به
#درک اطلاعات کلامی بهره بگیرید.