👤*اهمیت انسان شناسی جهت ورود به مباحث تربیتی* 🔹اگر زیربنای تربیت بر انسان‌شناسی صحیح استوار باشد، به بن‌بست کشیده نمی‌شود. برعکس هرجا شالوده کار بر روی شرایط عاجل و زودگذر قرار گرفت، به‌جای اینکه کودک از مشکل خویش رها شود، جایش صفت مذموم دیگری می‌آید و کار به بن‌بست کشیده و از آنچه فرار می‌کردند به صورت خشن‌تری به آن گرفتار می‌آیند. 🥇 بنابراین در تعلیم و تربیت، اول باید فلسفه انسان را مشخص کنیم که انسان کیست و چه هدفی دارد تا بعد متناسب با آن، برنامه‌ریزی تربیتی صورت گیرد. 🔸علوم انسانی اسلام از سر تا پا غیراز این علوم انسانی موجود است. شما می‌خواهی با مدل تربیت غربی، بچه مسلمان تربیت کنی؟ هیهات! تا مدلت را عوض نکنی، نمی‌شود... ✔️اسلام برای خودش مدل دارد. 🎯من به عزیزان که کار تربیتی می‌کنند، می‌گویم که خواندن کتاب‌های متعدد، دردی را دوا نمی‌کند‌ چون تمام این مطالبی را که شما می‌خوانید، به شما می‌گوید: به قول فلان، به قول فلان، علوم انسانی‌است دیگر. این علوم تجربی است که می‌گوید زمین حرکت می‌کند یا زمین کروی است و به قول فلان ندارد. شما با این نقل اقوال در علوم انسانی، به جایی نمی‌رسید. 🕋قرآن این قول فلان، قول فلان را دقیقا علامت بی‌سوادی گرفته است.... مطالب قرآن مطالب علمی‌است چون قرآن از جانب خالق انسان صادر شده و انسان را کشف کرده است. ما بر مبنای این خروجی می‌توانیم علوم انسانی را استخراج کنیم. یکی از مقدمات علوم انسانی، "انسان کیست" است. آنچه بشر درباره "انسان کیست" می‌داند، توهم است و بر موهومات، اسم علم گذاشته‌اند. پست اول @movasaatemadari 🌻