📛 شگردهای رسانههای فارسی زبان در تولید محتوا و فریب دادن مخاطب:
"تصویربرداری فیلمها و گزارشها در فضایی ناراحتکننده و تیره"
🔰از جمله شگردهایی که معمولاً برای سیاه نمایی مسایل مربوط به ایران در ذهن مخاطبان شبکه های فارسی زبان بیگانه مورد استفاده قرار می گیرد؛ «تصویربرداری در فضایی ناراحتکننده و تیره» است.
این روش معمولا در تهیه گزارشهای خبری و مستندسازی مورد استفاده قرار میگیرد تا برای مخاطب باورپذیرتر باشد.
🔘 اکثر این محصولات رسانهای، محتوایی سیاه از وضعیت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران را به نمایش می گذارند.
▪︎معمولا فضایی که تصاویر و مصاحبهها در آن ضبط میشوند، دارای رنگهای سیاه و تیرهاند تا نوعی شکست و غم ناشی از مشکلات را به ذهن مخاطب تزریق کند.
🔰 تهیه بعضی از گزارشها از ایران در لوکیشن خاصی مانند ترافیک و شلوغی خیابان با استفاده از صداهایی مثل بوق ماشین در پسزمینه صورت میگیرد.
🔘 معمولاً تجربه ترافیک و شلوغی، یک تجربهی بد و ناراحتکننده برای تمام مردم دنیاست و همه مردم نیز معمولا این حس ناراحتکننده را در این فضاها تجربه کردهاند.
آنها با دیدن این گزارشها، ناخودآگاه حسی ناراحتکننده را به واسطه تجربههای قبلی دریافت میکنند!
🔰این اتفاق به تدریج ذهن مخاطب را به گونهای شکل میدهد که در محصولات رسانهای تولید شده در مورد ایران، به دنبال تماشای فضایی متشنج، محزون یا کسالت آور است و این موضوع به تدریج جزو باورهای تثبیت شده در ذهن وی جای میگیرد..!
⚠️بدون
#سواد_رسانهای طعمه میشویم!
✅ با ما باسواد شوید
🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان
🌐
@nasra_guilan