📗
#مطالعه_کوتاه
از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی"
🔹شماره 53
🔹نمونهها(قسمت هشتم)
🗒جدول شماره 8 (اعتقادی - نیرو - طلاب)
1️⃣تعیین موضوع بر اساس اولویتگذاریها:
🔆نظام اندیشۀ جامع (فکری و اعتقادی)
2️⃣تبیین وضعیت مطلوب در موضوع مورد نظر:
بر اساس آیۀ نفر، «تفقه در دین» و «انذار» دو هدف اصلی سازمان روحانیت است و بیشک تفقه در دین فراتر از تفقه در استنباط احکام شرعی است؛ اما متأسفانه در برنامۀ آموزشی حوزهها تمامی نیازهای علمی مورد نیاز طلاب برای تفقه در دین پیشبینی نشده است؛ بنابراین لازم است نظام اندیشۀ جامع مورد نیاز یک طلبه مدون و تعلیم گردد.
3️⃣ترسیم وضعیت موجود بر اساس وضعیتشناسی و آسیبشناسی صورتگرفته:
❗️نقطۀ ضعف:
ـ ضعف علمی طلاب در آشنایی با هندسۀ علوم اسلامی و انسانی، ضعف در دانشهایی نظیر دانش کلام، ادیان و فرق و شبههشناسی، تاریخ تحلیلی و روش تحلیل تاریخ، تحلیل سیاسی و شناخت تحولات و جریانات فکری و...
ـ فقدان سیر مطالعات اندیشۀ اسلامی در برنامۀ آموزشی رسمی.
✅نقطۀ قوت:
ـ وجود دورهها و طرحهای آموزشی تازهتأسیس و متون تازهتدوین در رابطه با نظام اندیشۀ اسلامی
4️⃣راهکارهای اصلاح و رشد و ارتقا:
ـ شناسایی دورهها، منابع، اساتید و سیرهای مطالعاتی در رابطه با اندیشۀ جامع و اجرای بهترین آنها در مدرسه... .
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
🏷ادامه را از کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بخوانید👇
https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam/60
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
📱به
#ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib