📗
#مطالعه_کوتاه
از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی"
🔹شماره 54
🔹نمونهها(قسمت نهم)
🗒جدول شماره 9 (اجتماعی - نیرو - طلاب)
1️⃣تعیین موضوع بر اساس اولویتگذاریها:
🖇مواسات و همدردی با نیازمندان
2️⃣تبیین وضعیت مطلوب در موضوع مورد نظر:
یکی از مهمترین عرصههای رسالت روحانیت، ارائۀ خدمات اجتماعی متناسب با شأن و اهداف حوزههای علمیه است، سیرۀ أئمۀ معصومین: نیز توجه ویژه به مشکلات اجتماعی مردم، همدردی با مستضعفان و مجالست و همنشینی با ایشان و تلاش جهت رفع مشکلات آنها بوده است.
3️⃣ترسیم وضعیت موجود بر اساس وضعیتشناسی و آسیبشناسی صورتگرفته:
❗️نقطۀ ضعف:
ـ بیخبری و بیتفاوتی طلاب نسبت به مشکلات اجتماعی و نیازمندیهای مستضعفان و احوال ایشان.
ـ فقدان سازوکار مناسب جهت حضور اجتماعی فعال و متناسب با مأموریتهای حوزویان.
✅نقطۀ قوت:
ـ فعالیتهای خودجودش و جهادی طلاب... .
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
🏷ادامه را از کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بخوانید👇
https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam/61
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
📱به
#ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib