١۴٨ سلام خداقوت. عباداتتون مقبول درگاه حق. بنده مربی حفظ هستم و برای تابستان کلاسی برای حفظ نوجوان به من پیشنهاد شده است. منتهی قرآن آموزان همه از روخوانی خوبی برخوردار نیستند. سوالم این است که کار درستی هست که حفظ جزء 30 را با آنها آغاز کنم یا باید ابتدا روخوانی و روانخوانی آنها اصلاح شود. مسئله ای که وجود دارد این نوجوانان به حفظ علاقه دارند و خودشان پیشنهاد کلاس حفظ را داده اند. ممنون میشم اگر سوالم را پاسخ دهید. 💐🔸💐🔸💐 سلام و عرض ادب و آرزوی قبولی طاعات 🔰 به لحاظ فنی یادگیری روخوانی و روانخوانی پیشنیاز حفظ قرآن کریم و بسیار مؤثر در آن است. ✍ اولویت این است که شاگردان حفظ، ابتدا روخوانی و روانخوانی را به خوبی یاد بگیرند و بعد مشغول حفظ شوند. ⏪ امااگر شرایط کلاستان به صورتی است که نمیتوانید حفظ را تا پایان آموزش روخوانی به تأخیر بیندازید، 👈 حفظ را باسرعت کم و از سور پایانی جزء ٣٠ که معمولا به ذهن شاگردان آشناست، شروع کنید. 👈 همزمان بر آموزش روخوانی تمرکز کنید و با تمرین عملی زیاد، این مهارت را در شاگردانتان ایجاد کنید. 👈 به صورت ویژه بر استماع ترتیل در حفظ تأکید داشته باشید تا ضعف شاگردانتان در روخوانی با تکیه بر استماع تلاوت الگو تا حدی جبران شود. 👈 بعد از اتمام آموزش روخوانی می توانید به تناسب آمادگی کلاس، سرعت حفظ را کمی بیشتر کنید. 🌸تحت لوای لطف بیکران قرآن موفق و منصور باشید🌸 @quranhefz_ir