شهاب ربیعی مدیرعامل تصویرافزار
#هورسا در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان با اشاره به وضعیت شبکههای اجتماعی ایرانی اظهار کرد:
بخشی از مشکلات شبکههای اجتماعی داخلی به عدم هماهنگی میان تبلیغ و آماده سازی زیر ساخت برای ارائه خدمات باز میگردد، به گونهای که در برخی از نرم افزارهای ایرانی شاهد این موضوع هستیم که ظرفیت خدمات دهی آن ۲۵۰ هزار نفر به صورت فعال است، اما با افزایش تبلیغ این رقم به ۵۰۰ هزار کاربر رسیده است امری که باعث کند شدن دسترسی و افزایش باگهای نرم افزاری میشود.
مدیرعامل تصویرافزار هورسا تصریح کرد: روند جذب مخاطب باید متناسب با ظرفیت صورت گیرد تا رضایت کاربر را جلب کند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در قوانین فضای مجازی، مسئولیت تولید محتوا بر عهده سازنده پلتفرم است و در صورت تخطی یک کاربر در خارج از مرزها، اولین مشکل متوجه سازنده نرم افزار است به دلیل همین مشکل توسعه فرامرزی نرم افزار امکان پذیر نیست.
ربیعی بیان کرد: این موضوع شرایط را برای رقابت پذیری سایر شبکههای اجتماعی خارجی ایجاد کرده است.
مدیرعامل تصویرافزار هورسا ابراز کرد: ارائه برخی از خدمات مانند پخش زنده در نرم افزارهای خارجی ارائه میشود، اما نرم افزارهای ایرانی حق ارائه این سرویس را ندارند.
وی افزود: زمانی میتوان به رقابت میان نرم افزارهای خارجی و ایرانی رسید که شرایط برابر باشد اما به دلیل محدودیت برای نرم افزارهای ایرانی بسیاری از کاربران به سمت اپلیکشنهای خارجی سوق داده میشوند.
لینک خبر
https://www.mizanonline.com/fa/news/596031