🔻نکتهای که همه مخاطبان باید بدانند
🔹دالاس اسمایت با توجه به عملکردهای اقتصادی وسایل ارتباط جمعی در نظام سرمایهداری میگوید: «نقش مهم رسانههای جمعی، فروش بستههای ایدئولوژی به مصرفکنندگان نیست، بلکه هدف آنها فروش مخاطبان به تبلیغات و صاحبان آگهیهای تجاری است.
🔹او خاطرنشان میکند که مخاطبان عملاً برای صاحبان تبلیغات (یعنی استثمارگران اصلی خود) کار میکنند، چراکه وقت خود را به طور رایگان به رسانه ها اختصاص می دهند و رسانه ها نیز وقت آن ها را یک جا و بهعنوان یک کالا به صاحبان تبلیغات میفروشند.»
#عصر_هوشمندی، مجموعه تخصصی سوادرسانهای و اطلاعاتی