🔶 معلمان مجازی به احساسات دانش آموزان توجهی می کنند؟
میگنا- به نظر میرسد این ویژگی در محیطهای مجازی به دلیل نبود ارتباط چهره به چهره معلم و دانشآموز و سختی تشخیص آن، به توجه بیشتری نیاز دارد. به همین دلیل، معلم مجازی خوب معلمی است که بتواند بر اساس آگاهی از تأثیری که هرکدام از احساسات بر یادگیری دارند، با برنامهریزی صحیح و طراحی آموزشی مناسب، به افزایش یا کاهش آن احساس اقدام کند.
هیجانات و احساسات و تأثیر آنها بر یادگیری معرفی و راهکارهایی برای استفاده از آنها در کلاسهای مجازی ارائه شده است که در ادامه آنها را می خوانید:
هیجانات، پاسخهای طبیعی بدن به رویدادهای بیرونی هستند که بر اثر محرکهای بیرونی و درونی، با سرعتی خاص، در بدن اتفاق میافتند. هیجانات محرکهایی قابل پیشبینی دارند و بهگونهای عینی توسط جریان خون، فعالیت مغزی، ترشح هورمونی، ابزارهای چهرهای یا حالت بدن قابلاندازهگیریاند.
♦ اگر ارتباط و تعامل بین معلم و دانشآموزان یا دانشآموزان با یکدیگر برقرار نشود، همچنین اگر در فضای مجازی معلم بهموقع به یادگیرنده و پیامهای وی توجه نکند، احساس غم به سراغ یادگیرنده میآید و بر یادگیری وی تأثیر منفی خواهد داشت.
بنابراین، توجه به همه دانشآموزان و پاسخ به پیامهای حتی تکراری آنها را مدنظر قرار دهید. معلم مجازی خوب آن است که بتواند به همه دانشآموزان بر اساس نیازها و خواستههای آنها توجه کند و از موقعیتهای تولیدکننده غم بکاهد...... ادامه مطلب👇
https://www.migna.ir/news/51461/preview/