🔹هشتگهای درباره ایران، چگونه ترند میشوند؟
🔹درباره مرکز اعتدال و کارویژه های آن، چه می دانید؟
🔹چگونه با داده کاوی می توان ذائقه سنجی و مهندسی افکار عمومی کرد؟
🔻نصیری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه با توجه به گستردگی این فضا، سرعت بالای انتقال اطلاعات غلط یا دستکاری شده و به کارگیری مؤثرترین روشهای برای تأثیرگذاری بیشتر در ذهن مخاطب، ما چارهای جز آگاه سازی افراد و توانمندسازی قدرت تشخیص مخاطب نداریم، افزود: در حال حاضر ما در حلقه یک استبداد اطلاعاتی گیر کردهایم و با قرار گرفتن در این فضای تروریسم مجازی، که پلتفرم و رسانه جهانی قدرتمندی در اختیار نداریم، به ما و صدای ما اجازه پیش رفتن و شنیده شدن نمیدهند. بنابراین مخاطب باید توانمندی برخورد کردن با محتوا را داشته باشد و در مواجهه با محتوا و عناوین منتشرشده در فضای مجازی، به این فکر کند که به اشتراکگذاری چنین مطالبی توسط چه کسی، به چه منظوری و با چه اهدافی صورت گرفته است. کاربران در بسیاری از مواقع به راحتی میتوانند با خطگیری برخی توئیتها در فضای مجازی به هدفدار بودن آن جریان پی ببرند.
👉
https://www.yjc.ir/00VdAU