💢بارها گفته ایم و باز میگوییم
🔺رسانه ها بیطرف نیستند و این بی طرف نبودن اولا در اخبار و تحلیل های گوناگون جلوه میکند و دوما حتی اگر در خبرها و تحلیل هایی جلوه نکند، سوگیری های ناپیدایی در آنها ایجاد میکند که در نگاه مخاطبین تاثیر گذار است.
🔺در نتیجه بهتر است در سوگیری های آشکار، خط فکری رسانه ها را بشناسیم تا در مواجهه با اخبار دارای سوگیری های پنهان با دقت بیشتری رفتار کنیم.
🔺برای مثال با بررسی یکی از اخبار به ظاهر ورزشی BBC میپردازیم، که در آن زن هم جنس گرای سیاه پوست را به خاطر ابراز عقیده خود روی سکوی المپیک تشویق کرد، اما در مقابل، با بی توجهی کامل این رسانه به ابراز عقیده جواد فروغی با به همراه داشتن چفیه و سجده شکر مواجه شدیم به حدی که در عکس ها نیز سعی شده بود تا حد ممکن این موضوع پنهان بماند و یا همراه با تیتری مغرضانه نمایش داده شود، این موضوع کاملا گویای سوگیری کامل این رسانه برای ضریب دادن به یک نوع عقاید خاص به بهانه پرداختن به ورزشکاران و حواشی المپیک است.
✅
@media_arma