چرخش مخاطبان ایرانی به سمت حوزه سرگرمی
براساس گزارش آزمایشگاه شبکههای اجتماعی دانشگاه تهران در سال ۹۷ در میان ۲۸۱۷ پست پربازدید
#تلگرام سهم هر دسته آمده است.
🔹سهم محتوای غیرسیاسی ۹۱٪ است و در میان آنها نیز تنها ۱.۳٪ ماهیت براندازانه دارند.
🔹حدود ۹۹.۶ درصد پستها غیراخلاقی نیستند (سهم مطالب غیراخلاقی تنها ۳۵ درصد!)
نگاهی به این آمار و در کنار آن زمینههای فعالیت شبکه های ماهوارهای فارسی زبان حکایت از تغییر استراتژی از تولیدات و تاثیرات سیاسی و چرخش به سمت تاثیرگذاری از طریق محتوای سرگرمی است.
در فضای رسانه ای فعلی، بهترین نقطه برای تغییر نگرش مخاطبان حوزه سرگرمی و در واقع مدیریت مخاطب و تفکر او در حین غفلت است. «مهندسی در حین غفلت» همراه با تکرار پیام به روش های مختلف می تواند مخاطب را دچار تغییرات جدی در نگرش و رفتار کند بدون اینکه خود او متوجه باشد.
متاسفانه هر چه برنامه ریزان خارجی برای مخاطبان ایرانی، دقیق عمل میکنند رسانهها و برنامه ریزان رسانهای داخلی عملکرد ضعیفی دارند.
@resane_ravanshenasi