🔰تربیت جهادی 🔸نیل به هر هدف جز با تلاش جهتمند و با حضور در میدان درگیری محقق نمی شود. وجود تفاوت در اراده ها و شکل گیری نیازها لازمه جهاد و حرکت در میدان درگیری را ضروری کرده و به تبع آن تربیت به معنای چگونگی حضور با برنامه در این میدان درگیری برای بهره گیری از این بستر در جهت رشد و تحقق خواسته های را نیز الزامی میکند. 🔸به دیگر بیان وجود تفاوت و نیازها محرک تکوینی در حرکت درگیرمدارانه برای ایصال یا ایجاد پاسخ ها واهداف است. 🔹بدین گونه نیل به هر هدف و غایتی جز با شکستن و ترکیب موانع با جهت محقق نمی شود . لذا مهمترین موضوع وهدف هر نظام تربیتی ، ایجاد انسان مجاهد به معنای کسی است که قدرت حضور در میدان درگیری را در جهت رشد مداوم دارد. 🔸 پیشتر بیان شد که هیچ رشد و حرکتی بدون حضور در میدان درگیری محقق نمی شود. لذا رشد قدرت اراده برای تحقق خواسته ها در بستر و میدان درگیری مهترین هدف در تربیت خواهد بود. 🔹به بیان دقیق تر حضور تکوینی ، انتخابی و اختیاری در میدان های درگیری میتواند بسترهای چندگانه برای رشد اراده در شکل گیری هویت فردی، اجتماعی و تمدنی باشد. لذا ایجاد و ارتقاء توان و آگاهی مبارزه در میدان های درگیری لازمه و پیوست ضروری هر نظام تربیتی است. ✍️مختاررضائیان(بخشی از کتاب در دست تدوین تربیت جهادی) ▪️@rezaeyan_mokhtar