📌
محصول فرهنگی چیست و چه تفاوتی با کالای فرهنگی دارد؟!
الهه دهقانی:
🔹متاسفانه در کشور ما افراد در زمینهی نحوه و میزان استفاده از کالاهای فرهنگی با مشکل روبرو هستند؛ زیرا ا
کثر آنان، سواد و مهارت استفاده از کالاهای فرهنگی را ندارند و هر نوع کالایی را بکار میبرند.
🔹در یک تحقیق که در سال ۱۳۹۸، از طرف دفتر مطالعات فرهنگی صورت گرفت، این نتایج به دست آمد: هر فرد روزانه ۳۰ دقیقه به
#مطالعه میپردازد، ۵۱% افراد ۳۲ دقیقه رادیو گوش میدهند، ۹۳% مردم، ۳ ساعت تلویزیون تماشا میکنند، ۷۲%، یکساعت و ۷ دقیقه به موسیقی گوش میدهند، ۳۲% کامپیوتر و لپتاپ بکار میبرند، ۹۰% گوشی همراه دارند و ۶۰% از
#اینترنت گوشی همراه استفاده میکنند،
۷۸% اصلا به سینما نمیروند.
🔹باتوجه به این آمار، اکثر افراد، بیشتر وقت خود را در
#فضای_مجازی صرف میکنند و این موضوع
نشاندهندهی عدم تعادل و کمبود سواد مصرف کالاهای فرهنگی به خصوص استفاده از اینترنت و فضای مجازی است.
🔹بهطور خلاصه، سوء مصرف فضای مجازی سبب نابودی «ارزشهای فرهنگی» جامعه میگردد.
صدای حوزه 💢
@sedayehowzeh