🔊 گفتگوی
#صدای_حوزه با عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی پیرامون ارزیابی نظام آموزش و مدارک حوزوی؛
🔺
مخالف پذیرش حوزه از سیکل هستم
🔺فقیه رسانه بلد نداریم
🔺در زمینه اقتصاد مجازی، ارز دیجیتال و…حتی به تعداد انگشتان دست کارشناس نداریم!
🔻حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی لیالی:
🛎 نکته اول این است که اصل
#تحول_در_حوزه و سازماندهی حوزه و دروس آن امری حتمی و ضروری می باشد. یعنی باید مشخص شود
چه کسی طلبه است؟ چند سال طلبه می باشد؟ چه درسی خوانده و کدام درس را فرا گرفته است و لازم است اطلاعاتی از طلبهها و
#نظام_آموزشی و پژوهشی حوزه برای برنامه ریزی بهتر و رصد وضعیت حوزه در اختیار حوزه و مدیران حوزه باشد.
🛎 ضرورت دارد که نظام آموزشی خود را
با فضای مقتضیات زمان و مکان جامعه تطبیق دهد.در واقع قضیه این است که
حوزه و فقه وظیفه پاسخگویی به تمام مسائل روزمره جامعه را دارد. من به عنوان کسی که بیش از سی سال عمرم را در عرصه ی حوزه گذراندهام نسبت به برخی از فضاهای جدید کارشناس نمیشناسم. مثلا در زمینه
#اقتصاد_مجازی،
#ارز_دیجیتال و بسیاری از مسئله های جدید و به روز حتی به تعداد انگشتان دست کارشناس نداریم.
📎سوال اینجاست که ما
#طب_سنتی داریم یا نداریم؟
#طب_ایرانی داریم یا نداریم؟
#طب_اسلامی داریم یا نداریم؟ حوزه علمیه قم تکلیف را مشخص کند؛ این افرادی که در حوزه و در عرصه طب ایرانی، سنتی، اسلامی حرف میزنند و حتی با طب مدرن مقابله می کنند،
مدرک تخصصی شان کجاست؟
🔹یکی از مشکلات جدی حوزه این است که در حوزه ی
#فقه_رسانه،صاحب نظر کم داریم.
متن کامل خبر:
v-o-h.ir/?p=31807
🆔
@sedayehowzeh