🔰ترفند جریان برای جذب افراد ❌ترفند جریان برای جذب افراداین است که مخاطبین را بمباران حدیثی می کنند؛ احادیثی مانند این که «امام زمان(عج) فرزندی دارد به نام احمد که در آخرالزمان می آید و جانشین امام است». با نقل احادیث فراوان ، به مخاطب فرصت تفکّر نمی دهند ، چه بسا مخاطب حتّی شأنیت تحلیل و تفسیر حدیث را نداشته باشد و کسی که مهارتی برای فهم ، تحلیل و ارزیابی حدیث ندارد ، در مواجهه با روایات فراوان ، دستپاچه شده و تصوّر می کند مطلب جدیدی را کشف کرده است. از سوی دیگر ، زمینه های فرهنگی دیگری از قبل مهیّاست ، مثل تشنگی و عطشی که باعث می شود فردِ تشنه به آب (حتی غیربهداشتی) هجوم بِبَرد. 🔎🔍در بحث مهدویت در جامعه ، اغلب فضا بیش از آن که معرفتی و عقلانی باشد ، احساسی بوده و احساسات مردم به جای معرفت آنها برانگیخته می شود. این احساسات ، عطش را به وجود می آورد. عطشی که پاسخ منطقی نگرفته و باعث پناه بردن به حرفهای بی اساس و غیر قابل اثبات می شود. 💭بخشی از جذابیتی که این جریان برای طرفداران کم سواد خود دارد ، عنصر جذاب خواب و خواب سازی است. در این حربه اگر به مطالب بیان شده در سخنرانیها توجه نشود ، با استناد به یک خواب ، توجهات را به آن جلب می کنند. 📌استناد به خواب و تقطیع و تحریف روایات ، جزئی مشترک از فرقه های انحرافی است. 🔰شبکه ادیان 👇 @jelvehayetariki