‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌ ‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌ ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌ ‌‌‌‌‌ ‌ ─┅═ೋ❅🍂🌹🍂❅ೋ═┅─ ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ -پاسخ-میدهد فصل ششم: سجده بر زمين آثار اصرار بر پنج وقت در جوامع اسلامی ۶ احمد حنبل شبيه همين معنا را در كتاب مسند خود از ابن عبّاس نقل كرده است. (۶) ۷ مالك امام معروف اهل سنّت در كتاب «موطّأ» بى آن كه سخنى از «مدينه» به ميان آورد از ابن عبّاس نقل مى كند: «صلّى رسول الله (صلى الله عليه وآله) الظهر والعصر جميعاً و المغرب و العشاء جميعاً فى غير خوف و لا سفر; رسول خدا (صلى الله عليه وآله) نماز ظهر و عصر را با هم و نماز مغرب و عشا را با هم بجا آورد، بى آن كه خوف (از دشمن) يا باران وجود داشته باشد». (۷) ۸ در كتاب «مصنف عبدالرزاق» آمده است كه عبدالله بن عمر گفت: «جمع لنا رسول الله (صلى الله عليه وآله) مقيماً غير مسافر بين الظهر والعصر و المغرب فقال رجل لابن عمر: لم ترى النبى (صلى الله عليه وآله) فعل ذلك؟ قال: لأن لا يحرج أمّته ان جمع رجل; پيغمبر اكرم (صلى الله عليه وآله) در حالى كه مسافر نبود، ظهر و عصر را با هم خواند، كسى از ابن عمر پرسيد، فكر مى كنى چرا پيامبر (صلى الله عليه وآله) اين كار را كرد؟ گفت: براى اين كه اگر شخصى ميان اين دو جمع كرد، كسى از امّت به زحمت نيفتد، (و مورد ايراد واقع نشود) ». (۸) ادامه دارد . . . 🌸«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»🌸 ─┅═ೋ❅🍂🌹🍂❅ೋ═┅─ ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌