‍ ‌ 🔥تشابه بهائیت و مدعی یمانی (1) از آن‌جا که جریان‌های انحرافی، دارای اشتراکات استدلالی زیادی می‌باشند، می توان گفت که هر دو جریان بهائیت و احمدالحسن (مدعی یمانی) نیز از این قاعده مستثنی نیستند مثلا هر دو خود را بر حق دانسته و نقد علمای تشیع نسبت به خود را به اعراض و اعتراض و مخالفت علمای صدر اسلام با پیامبر خاتم (صلی الله علیه وآله) تشبیه می‌کنند. به نمونه‌ای از چنین ادعایی اشاره می شود. 👽مثلا حسینعلی نوری در یکی از آثارش استدلال می‌کند: « در ظهور رسول روح ما سواه فداه علمای مکّه و مدينه در سنين اوّليّه بر اعراض و اعتراض قيام نمودند و نفوسی که ابداً اهل علم نبودند بايمان فائز شدند قدری تفکّر فرمائيد بلال حبشی که کلمه از علم نخوانده بود بسمآء ايمان و ايقان ارتقاء نمود و عبداللّه أُبَی که از علماء بود بنفاق برخاست راعی غنم بنفحات آيات بمقرّ دوست پی برد و بمالک امم پيوست و صاحبان علوم و حِکَم ممنوع و محروم اينست که ميفرمايد حتّی يصيرَ اعلاکم اسفلکم و اسفلکم اعلاکم»(منتخباتى از آثار حضرت بهاءالله ص62) در رویکردی مدعی یمانی نیز بیان داشته: «در این زمان شخصی آمده و مردم را به حق و حاکمیت الله و صراط مستقیم می‌خواند. ولی مردم همان‌طور که فرستادگان قبلی خداوند را تکذیب و انکار کردند وی را وقعی ننهادند» در حالی که این تشبیه باطل است، زیرا: ⛓ادامه دارد...⬅️ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی