8⃣ 8⃣ 8⃣ 4⃣ 🔸 دومين دليل بر بطلان اختصاص آیه به زنان پیامبر صلی الله علیه و آله اين است كه با توجّه به شرح و تفسير آيه تطهير(که بعد خواهد آمد) اهل البيت بايد داراى ويژگى عصمت مطلقه باشند، كدام يك از دانشمندان 👳و مفسّران شيعه يا سنّى، براى همسران پيامبر عصمت قائل شده است؟ همسران پيامبر هر چند غالباً انسانهاى خوبى بودند، ولى نسبت به بعضى از آنها نه تنها نمىتوان ادّعاى عصمت كرد، بلكه مىتوان ارتكاب گناهان بزرگى را با ادلّه و شواهد روشن به اثبات رساند، به يك نمونه آن توجّه كنيد: 🔹علىّ بن أبي طالب عليه السلام تنها خليفه اى بود كه هم امتياز نصب از سوى پروردگار را داشت و هم امتياز انتخاب از سوى مردم و مسلمانان! امّا يكى از زنان پيامبر را مىبينيم كه با خليفه بر حق پيامبر، به مخالفت بر مىخيزد و بيعت خويش را مىشكند و بر خلاف دستور پيامبر صلى الله عليه و آله كه به زنان خويش سفارش كرده بود كه پس از مرگ وى از خانه هايشان خارج نشوند، از مدينه خارج مى شود و سوار بر شتر🐪به سمت بصره حركت مىكند؛ 👈آيا چنين زنى كه با سخنان پيامبر صلى الله عليه و آله و خليفه او مخالفت كرده و به جنگ 🗡خليفه پيامبر پرداخته و عامل ريختن خون بيش از هفده هزار تن از مسلمانان شده، معصوم است و رجس و پليدى از او بدور است؟ ♦️نتيجه اين كه یقینا کسانی که فاقد عصمت هستند نمی توانند مشمول آیه تطهیر باشند و این آیه اختصاص به زنان پیامبر صلی الله علیه و آله ندارد. (📗برگرفته ازآيات ولايت در قرآن، آیت الله مکارم شیرازی، صص 165-163) 🖋 مرکز تخصصی شیعه شناسی ✅ @shiashenasee