دين اسلام انقدر كامل است كه همه ساله هزاران جوان از كشورهاى المان و فرانسه و امريكا براى تحصيل به كشورهاى اسلامى ميروند. المانى ها انقدر بدبخت هستند كه بدون محصولات صنعتى عربستان يك روز هم نميتوانند زندگى كنند، مردم سوئيس براى معالجه بيماران خود به يمن و عراق ميروند، يكى از صادرات مهم ليبى و اردن به امريكا تجهيزات پزشكى است، همه ساله استادان دانشگاههاى كانادا-استراليا و انگلستان براى ديدن دوره هاى فوق تخصص در رشته هاى علمى به ايران الجزاير و مصر و پاكستان ميروند، تمامى اطلاعات هوا و فضا را مديون تلاش دانشمندان افغانى هستيم ، سفر به كرات ديگر توسط دانشمندان گمنام امام زمان وبرادران لباس شخصى مسجل گشته است، سالانه ميلياردها دلار توسط ممالك اسلامى به كودكان گشنه امريكايي و كاناداى اهدا ميشود،. جمعيت در صف مرغ و گوشت و برنج در استراليا صدها برابر ايران است.!!! ✅◀️ پاسخ از افتخارات دین مقدس اسلام، این است که هیچ محدویتی برای تحصیل علم قایل نیست. علم برحسب زمان و مکان، بر حسب جنس زن و مرد و برحسب معلم، تعمیم دارد. ازلحاظ زمان هیچ محدویت زمانی برای تحصیل علم معین نشده است. می‌فرماید👇 ⏪"اطلبوا العلم من المهد الی اللحد" «زگهواره تا گور دانش بجوی».✅✅✅ برای بچه‌ی در گهواره هم، باید زمینه‌ی عالم شدن فراهم شود. آن زمان، خود بچه آگاه نیست؛ ولی والدین وظیفه دارند زمینه‌ی عالم شدن را برای او فراهم کنند. انسان باید تا لب گور طالب علم باشد زمان مشخص ومعین ندارد. از لحاظ مکان ، فرموده‌اند برای تحصیل علم به هر نقطه‌ی دور دست عالم که باشد، بروید.✅✅✅ ⏪"اطلبوا العلم ولو بالصین👈" «علم و دانش را بجویید؛ گرچه با رفتن به چین باشد». آن روز کشور چین، نسبت به سرزمین حجاز شاید دورترین نقاط به حساب می‌آمده است و یا اینکه به عنوان یک مرکز علمی،شناخته شده بوده است. علم، آن قدر عزیز و شریف است که به مسلمان دستور داده شده است تا در دورترین نقاط دنیا به دنبال آن برود؛ اگرچه در کشور اسلامی نباشد و در بلاد کفر و کشورهای غیر اسلامی باشد. از جهت جنسیت برای تحصیل علم، مرد و زن بودن مطرح نیست. کسب علم بر هر دو واجب است فرموده‌اند👈 "طلب العلم فریضه علی کل مسلم".✅✅✅ در بعضی روایات کلمه‌ی «مسلمه» نیز به آخر حدیث، اضافه شده است و بر فرض اینکه کلمه‌ی مسلمه هم اضافه نشده باشد، کلمه‌ی مسلم کافی است. چون مسلم یعنی فرد مسلمان، نه مرد مسلمان، (لغای خصوصیت می‌شود و حکم روی حیثت عموم می‌رود). برفرد مسلمان،واجب است که دنبال علم برود. از جهت معلم نیز همین طور است. شرط نشده است که معلم به طور حتم مسلمان باشد یا مومن و منع نشده که معلم کافر نباشد. بر فرض که معلم، کافر هم باشد. همین قدر که علم صحیحی نزد او باشد، کافی است. علم صحیح و واقعیت دار- و نه علم موهوم- نزد هرکسی باشد، مسلمان وظیفه دارد برود و علم صحیح را از او یاد بگیرد. در این باره در نهج البلاغه👇 "حکمت، گم شده‌ی مومن است، پس حکمت را بگیر، اگرچه از اهل نفاق باشد". حدود هزار سال جلوداری، در عرصه علم و فرهنگ و فن آوری نشانگر آن است که مسلمانان، اکثر عمر اجتماعی خود را،در قله پیشرفت بوده اند و دیگران در قعر عقب ماندگی می زیسته اند. در این دوران طولانی, تمدن اسلامی در زمینه علم و دانش و فن آوری سرآمد است و گوی سبقت را از دیگران ربوده است. دورانی که بوعلی سیناها را در خود پرورانده و امثال جابر بن حیان و زکریای رازی و غیاث الدین جمشید کاشانی و ابن هیثم را تربیت کرده است.✅✅✅ سلیم ‌الحسنی استاد دانشگاه منچستر، در سال 2006 در یک اثر پژوهشی با عنوان ⏪«1001 نوآوری میراث مسلمانان در جهان ما»، به بررسی 👈دستاورد‌های علمی مسلمانان در سال های 600 تا 1600 میلادی پرداخته است.✅✅✅ این استاد عراقی، نشان می دهد که چگونه «دانشمندان مسلمان در علومی چون 👈ستاره شناسی، جبر و مثلثات، نظریه اعداد، هندسه‌، فیزیک، جغرافیا، شیمی، پزشکی، داروسازی، مهندسی، هنر، ادبیات و حتی آموزش و پرورش در گستره ای از اسپانیا تا نزدیکی های چین سرآمد این رشته‌ها بوده اند». - www.1001inventions.co ✅✅✅ نیم نگاهی به پیشینه علمی دنیای غرب،نشان می دهد که آنها دانش امروزشان را بر زمین غصبی دنیای شرق و به خصوص جهان اسلام بنا کرده اند. پیشرفت ستودنی دنیای غرب با استفاده از مواد اولیه دانشمندان مسلمانی است که در هزاره نخست پیدایش اسلام به این بالندگی دست یافته بودند.✅✅✅ جالب اینجا است که،بسیاری از اختراعات و اکتشافات مهمی که افتخارش به نام دانشمندان غربی زده شده, سالها پیش توسط دانشمندان مسلمان اختراع و یا کشف گردیده است. پس می توان گفت که غرب بزرگترین سرقت علمی دنیا را رقم زده است و با این دزدی آشکار ثروت چشم گیری را دست و پا نموده است