eitaa logo
پاسخ به شبهات|سعید سپاهی
4.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1هزار ویدیو
283 فایل
ارسال شبهه @tadbir73 https://tadbirrr.blogfa.com/ هر سوال و شبهه ایی داری بدون تعارف بپرس
مشاهده در ایتا
دانلود
شبهه‌ها دنبال جواب نیستند؛ دنبال این‌اند ببینند واقعاً پای چیزی ایستاده‌ایی یا فقط شنیده‌ای. خیلی وقت‌ها بلدیم جواب بدهیم، اما بلد نیستیم باورمان را زندگی کنیم. کسی که فقط شنیده، با چند سؤال می‌ریزد. کسی که دیده و چشیده، حتی اگر مکث کند، نمی‌شکند. شبهه به «ندانستن» حمله نمی‌کند؛ به ایمان نزیسته حمله می‌کند. جواب مهم است؛ اما قبلش باید حضور داشته باشی. ایمانی که زیسته نشده باشد، زیر فشار سؤال، کم‌کم آب می‌رود.
فرقه‌ها با «روایت» عضوگیری می‌کنند، نه با مناسک ✍علی محمدی هوشیار برخلاف تصور رایج، جذب در فرقه‌ها نه از مسیر مناسک دینی خاص، بلکه از راه «روایت‌سازی» اتفاق می‌افتد. آنها ابتدا روایتی منسجم می‌سازند؛ روایتی از مظلومیت، کشف حقیقت پنهان، نجات فردی، یا معنابخشی فوری به زندگی آشفته انسان معاصر. مخاطب فرقه ها نیز تحت تأثیر قرار گرفته و پیش از آنکه آیینی را بپذیرند، جهان را از زاویه‌ای تازه می‌بینند و پرسش‌های جدی آنان، با پاسخ‌هایی ساده، اما قاطع کننده ی روانشناختی مواجه می شوند. در این میان؛ پیچیدگی دین، تاریخ و عقلانیت، به نفع یک دوگانه‌سازی خطرناک کنار گذاشته می‌شود (ما و آنان، حقیقت و انحراف، بیداری و غفلت) و اینجا دقیقا محل انحراف به سمت سقوط شناختی است. در بازی روایت ها، مخاطب احساس می‌کند که به دانشی ویژه دست یافته و همین حس برگزیدگی، پیوند عاطفی او با فرقه را شکل می‌دهد. در این میان؛ مناسک مرحله بعدی داستان است و رفتارهای خاص، پوشش، سبک زندگی یا آیین‌های متفاوت، نه به‌ عنوان اصول باور، بلکه به‌ مثابه نشانه وفاداری پذیرفته می‌شوند. مقابله مؤثر، از بازسازی روایت آغاز می‌شود و تا زمانی که میدان روایت خالی بماند، فرقه‌ها آن را با داستان‌های ساده اما جذاب پر خواهند کرد. 🔹کانال علی محمدی هوشیار🔹
9.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ می‌گویند اختیارات ولایت فقیه زیاد است قانون اساسی ۱۷۷ اصل دارد! 🔹 ‌۳۸ مورد اصل اختیارات رئیس جمهور 🔸 ‌۳۷ مورد مجلس 🔹 ‌۱۸ مورد قوه‌قضائیه 🔸‌ ۵ مورد رهبری ۹۳٪ بودجه نیز دست رئیس‌جمهور است جریان های منافق و خائن تصمیم دارن با تهمت و دروغ پراکنی مقصر وضع کشور و بی کفایتی عملکرد خودشون رو به رهبری نسبت بدن مواظب باشید هر گندی میزنند به پای رهبر انقلاب نوشته نشود. حسن عباسی
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
چطوری حال تون رو خوب میکنید مثلا اینه که یه مشکل یا مسئله ایی شده و شما بهم ریخته شدید فکرتون و دل‌تون آشوبه راه حل تون چیه برام ارسال کنید👇 @tadbir73
استراتژی «جنگ فرسایشی» در محور مقاومت ❇️ امشب در ایران، شب یلداست؛ جشن پیروزی نور بر طولانی‌ترین تاریکی. اما یلدا برای ما در محور مقاومت، نه یک جشن، که یک «دکترین عملیاتی» است. این، عصاره استراتژی ما در نبرد با استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی است: هنر «یک دقیقه بیشتر» ایستادن. ❇️ تمام دکترین نظامی و امنیتی دشمن، بر پایه «جنگ‌های برق‌آسا» و کسب پیروزی سریع استوار است. آن‌ها نه توان اقتصادی یک نبرد طولانی را دارند، نه تحمل روانی یک جنگ فرسایشی را. آن‌ها به دنبال یک ضربه کاری و یک تسلیم سریع هستند. ❇️ دکترین یلدا، دقیقاً استراتژی ضد این تفکر است. ما آگاهانه، نبرد را به میدان و استقامت می‌کشانیم. ما می‌دانیم که در این میدان، «زمان» به نفع ما و به ضرر دشمن عمل می‌کند. هر روزی که مقاومت در غزه، لبنان، یمن و عراق ادامه می‌یابد، یک روز جدید از هزینه‌های سرسام‌آور اقتصادی، نظامی و حیثیتی برای دشمن است. ❇️ «یک دقیقه بیشتر» مقاومت یعنی: یک دقیقه بیشتر فرسایش توان نظامی و اقتصادی دشمن. یک دقیقه بیشتر رسوایی اخلاقی و انزوای بین‌المللی برای رژیم صهیونیستی. یک دقیقه بیشتر ایجاد شکاف و بحران داخلی در اردوگاه دشمن. یک دقیقه بیشتر بیداری وجدان‌های جهانی و تقویت جبهه حامیان فلسطین. ❇️ یلدا به ما می‌آموزد که در نبرد اراده‌ها، پیروزی از آن کسی نیست که قوی‌تر شروع می‌کند، بلکه از آن کسی است که «یک دقیقه بیشتر» در میدان می‌ماند. این «یک دقیقه»، همان لحظه فروپاشی دشمن است. این، استراتژی ماست. ما شب را آنقدر طولانی می‌کنیم تا دشمن از نفس بیفتد. و آنگاه، صبح پیروزی طلوع خواهد کرد. ✍️ منبع: ┄┅┅┅┅♦️TANIN♦️┅┅┅┅┄ @tanincenter_ir Tanincenter.ir t.me/tanincenter_ir
بررسی یک اتحاد ❇️ اظهارات اخیر فادی بودیه، تحلیلگر سیاسی، مبنی بر اینکه ایران در جنگ ۱۲ روزه به متحدانش «اجازه مداخله نداد»، در نگاه اول ممکن است متناقض به نظر برسد. چگونه می‌توان هم به استقلال تصمیم‌گیری مقاومت معتقد بود و هم از «عدم اجازه» سخن گفت؟ این تناقض ظاهری، دقیقاً همان نقطه‌ایی است که «نقطه کور تحلیلی» غرب و رمز قدرت منحصر به فرد محور مقاومت در آن نهفته است. این یک دیکتاتوری نیست؛ یک «سمفونیک راهبردی» است. ❇️ ۱. نکته اول: «مالکیت سلاح» به مثابه «مالکیت اراده». اولین اصل که بودیه به آن اشاره می‌کند، این است که سلاح مقاومت، متعلق به خود مقاومت است. این یک نکته فنی نیست؛ یک اصل بنیادین هویتی است. این یعنی حزب‌الله، انصارالله و حشدالشعبی، «پیمانکاران امنیتی» ایران نیستند؛ آن‌ها نیروهای ملی و اصیلی هستند که برای دفاع از سرزمین و هویت خود می‌جنگند. این «مالکیت اراده»، به آن‌ها استقلال، مشروعیت داخلی و قدرت مانور می‌بخشد. این مدل، دقیقاً نقطه مقابل مدل آمریکایی است که در آن، متحدان منطقه‌ایی، مصرف‌کنندگان وابسته و فاقد هرگونه اراده مستقلی هستند. ❇️ ۲. نکته دوم: «عدم اجازه» یا «مدیریت هوشمند جبهه‌ها»؟ اینجا شاه‌بیت تحلیل است. «عدم اجازه» ایران به متحدانش برای ورود به جنگ ۱۲ روزه، یک دستور از بالا به پایین و یک دیکته نظامی نبود؛ بلکه یک «تصمیم مشترک راهبردی» در اتاق فرماندهی کل محور مقاومت بود. این نشان از بلوغ و پیچیدگی بی‌نظیر این محور دارد. ❇️ در این نبرد، ایران به صورت آگاهانه تصمیم گرفت که این یک «دوئل» مستقیم میان تهران و تل‌آویو باشد. چرا؟ برای اثبات قدرت بازدارندگی مستقیم: ایران می‌خواست به دشمن و تمام جهان ثابت کند که برای پاسخ به تجاوز، نیازی به فعال کردن متحدانش ندارد و به تنهایی قادر به تنبیه دشمن است. ❇️ برای حفظ «ذخیره راهبردی»: حزب‌الله، انصارالله و دیگر گروه‌ها، و کارت‌های اصلی محور مقاومت برای سناریوهای بزرگتر و نبرد نهایی هستند. ورود آن‌ها به یک درگیری محدود، به معنای سوزاندن این سرمایه استراتژیک بود. ❇️ برای جلوگیری از جنگ تمام‌عیار: ورود تمام اجزای محور به نبرد، می‌توانست به یک جنگ منطقه‌ایی غیرقابل کنترل منجر شود که در آن مقطع، در چارچوب استراتژی کلان محور مقاومت نبود. ❇️ بنابراین، «عدم اجازه» در اینجا، نه به معنای تحمیل اراده، که به معنای «انضباط استراتژیک» و «وحدت فرماندهی» در یک جبهه واحد است. این یعنی هر جزء از مقاومت، وظیفه خود را در پازل بزرگتر می‌داند و گاهی، بزرگترین خدمت، «حضور نیافتن» در یک نبرد برای حفظ توان جهت نبردهای سرنوشت‌سازتر است. این همان منطقی است که دشمن از درک آن عاجز است و همین عجز، نقطه شکست اوست. ✍️ منبع: ┄┅┅┅┅♦️TANIN♦️┅┅┅┅┄ @tanincenter_ir Tanincenter.ir t.me/tanincenter_ir
ما جا ماندیم… نه از قافله‌ی زمان، از قافله‌ی آتش.
آن‌ها رفتند با دل‌هایی سبک با کفن‌هایی که بوی یقین می‌داد با نگاهی که از دنیا عبور کرده بود و به آسمان بند بود و ما ماندیم با دست‌هایی پُر و دل‌هایی خالی پُر از بهانه، خالی از جرأت بریدن
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
⬅️معماری مقاومت در قلب «جنگ مهار» استراتژی متوکل عباسی در انتقال امام هادی (ع) به سامرا، یک «جنگ مهار» تمام‌عیار بود؛ محاصره فیزیکی امام برای قطع ارتباط او با امت و مرگ تدریجی جریان تشیع. اما امام (ع) در قلب این زندان، یک «ضد-دکترین» هوشمندانه را معماری کرد که بر دو ستون استوار بود: سازماندهی نرم و تهاجم شناختی. ستون اول، «سازمان وکالت» بود؛ یک شبکه ارتباطی پیچیده، امن و غیرمتمرکز که مانند سیستم عصبی، محاصره اطلاعاتی دشمن را شکست و به امام اجازه داد تا از قلب زندان، یک امت جهانی را مدیریت و راهبری کند. این، پیروزی «سازماندهی» بر «فشار سخت» بود. ستون دوم و راهبردی‌تر، تولید یک «سلاح شناختی» قدرتمند بود: . این زیارت، یک متن عبادی صرف نیست؛ این یک «نقشه راه هویتی» و یک «دوره فشرده دکترین امامت» است. امام با این نقشه راه، «سیستم‌عامل» فکری شیعه را در برابر ویروس‌های فکری دشمن، واکسینه کردند. این، پیروزی «قدرت معنا» بر «قدرت رسانه» بود. امروز، ما نیز در میانه یک «جنگ مهار» مدرن با ابزارهای تحریم و امپراتوری رسانه‌ای دشمن قرار داریم. دکترین سامرا به ما می‌آموزد که راه پیروزی، نه در شکستن محاصره فیزیکی، که در «دور زدن» آن از طریق «مقاومت شبکه‌ای» (تقویت شبکه‌های مردمی و انقلابی) و «تسخیر اذهان» (تولید محتوا فکری عمیق و هویت‌بخش) است. این، تنها راه برای شکستن زندان سامرای مدرن است. ✍️ https://eitaa.com/e_beman