💠 «اخوان المسلمین» و رسانه‌های دیجیتال؛ بررسی نقش و میزان تأثیرگذاری دکتر علیاء العزی؛مرکز تریندز للبحوث والاستشارات ✂️ برش هایی از متن 🔹 جمعیت اخوان‌المسلمین بر مبنای داده‌ها و اطلاعاتی که از کاربران «فیسبوک» در اختیار داشت، به استفاده از این شبکه ارتباط جمعی مبادرت ورزید. طبق تحقیقاتِ انجام‌شده، مشخص شد که ۵۹% از مصری‌ها در سال ۲۰۲۱ به صورت گسترده از اینترنت استفاده می‎‌کنند. در نتایج تحقیقات مذکور آمده است که مصری‌ها به صورت میانگین بیش از ۷ ساعت روز را به استفاده از اینترنت اختصاص می‌دهند. 🔸 تلگرام در مقایسه با دیگر شبکه‌ها، امنیت بیشتری را برای اخوانی‌ها به ارمغان می‌آورد. متوسل شدن اخوانی‌ها به «تلگرام» به این دلیل بود که بهره‌برداری از این شبکه لزوماً نیاز به استفاده از شماره تلفن همراه نداشت و با یک آدرسِ‌ایمیل امکان استفاده از آن مهیّا می‌شد. 🔹 استفاده از «کلاب‌هاوس» موجب شد تا ثبت و ضبط اقدامات اخوانی‌ها در این شبکه اجتماعی بسیار سخت شود. علت این مسأله هم آن است که هیچگونه داده و اطلاعات ذخیره‌شده‌ای بر روی «کلاب هاوس» وجود ندارد که در صورت وجود هرگونه شکایت، بتوان به آن‌ها مراجعه کرد و انتشاردهندگان‌شان را مورد بازخواست قرار داد. 🔖 3500 کلمه ⏰ زمان مطالعه: 15 دقیقه 📌 ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://zaya.io/اخوان_المسلمین_و_رسانههای_دیجیتال ⬅️ شعوبا، پایگاهی برای آشنایی با جامعه و فرهنگ ملل مسلمان @shouba