«کارهای به ظاهر سطحی، ولی در واقع عمیق» لیکن اگر چنین بود و شعارهای روشنی‌بخش و سازنده دیوارهای فیضیه در تداوم نهضت روحانیت نقشی نداشت چرا هر روز صبح مأموران مسلح با ترس و بیم و با تدارکات امنیتی به مدرسه یورش می‌بردند و آن را محو می کردند؟ رژیم شاه و دستگاه ساواک اثرات ژرف و گویای آن شعارها و اعلامیه‌ها را نیک می‌شناخت او می‌دانست که آن شعارها در مرحله اول که در آنجا رفت و آمد دارند اثر بسزایی می‌گذارد و آنان را می‌سازد و برای آینده آماده می‌کند. دیگر آنکه وقتی قم به مدرسه فیضیه گذر می کنند و آن شعارها و اعلامیه ها را میخوانند در بازگشت به دیار خود آن را به عنوان بهترین و ارزنده ترین ارمغان برای دیگران و بدین ترتیب اخبار فیضیه و اندکی از جوّ . نگارنده بارها زائرانی را دید که قلم و کاغذ در دست داشتند و شعارهایی را که بر در و دیوار فیضیه نوشته شده بود یادداشت میکردند. از این روی میدیدم، در هر شهر و دیاری سخن از شعارهایی بود که بر دیوارهای مدرسه فیضیه نوشته شده بود. همان چند شعاری که که در دل تاریک شب به دست بر دیوار فیضیه نقش می‌بست، دیری نمیپایید که در دور دست ترین نقاط کشور بر زبان ها جاری و در اندیشه‌ها حا می‌گرفت... ، ص۵۱ @siyahe