👆👆 ادامه: ۶- متن اصل سند ۲۰۳۰ طرح و نقد گردد. سند ۲۰۳۰ یک سند بالا دستی است و دارای ۱۷ هدف می باشد که برای برخی از این اهداف اسناد مستقلی تدوین شده است و اگر بنا باشد برای تمامی اهداف ۱۷گانه سند و اسناد ذیل آنها از قبیل سند آموزش ۲۰۳۰ و چهارچوب اقدام‌هایی که برای سایر اهداف توسعه پایدار موجود است متن کامل اسناد ذکر شود قاعدتا کتاب دارای حجمی نامتعارف می‌گردد که در هیچ یک از کتب نقد چنین چیزی مرسوم نیست. به عنوان مثال در نقد یک کتاب علمی هیچ گاه متن کامل کتاب مورد نقد آورده نمی‌شود و تنها عباراتی از کتاب به عنوان شاهد آورده می‌شود. در کتاب نقدی علمی بر سند ۲۰۳۰ نیز ایرادهایی که به اهداف توسعه پایدار وارد بوده به همراه ارجاع به اصل سند ذکر گردیده است و با تمرکز بر سند آموزش۲۰۳۰، عباراتی از سند که مورد بررسی علمی قرار گرفته به طور کاملا مستند آورده شده است. این کتاب تماماً مرتبط با سند ۲۰۳۰ بوده است. فصل‌های کتاب جهت استحضار مجدداً بیان می‌شود: فصل اول: اشکالات خقوقی سند ۲۰۳۰ فصل دوم: مفهوم شناسی اجزای سند ۲۰۳۰ (با تکیه بر گزارش‌های نهادهای نظارتی سازمان ملل) فصل سوم: تبلور سند ۲۰۳۰ در کشورهای مشهور به توسعه‌یافتگی فصل چهارم: نگاه گذرا به سند تحول بنیادین آموزش وپرورش (به عنوان جایگزین مناسب سند آموزش۲۰۳۰) فصل پنجم: نگاهی گذرا به الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت (به عنوان جایگزین مناسب شعار سند۲۰۳۰، یعنی توسعه پایدار) فصل ششم: تضاد آشکار سند ۲۰۳۰ با اصول قرآنی فصل هفتم: نقدی بر آموزش جنسی کودکان و جایگاه خانواده در غرب (به عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف سند آموزش ۲۰۳۰) ۷- از رهنمودهای مقام معظم رهبری بیشتر استفاده گردد و همه نظرات ایشان درباره سند ۲۰۳۰ مورد توجه و تبیین علمی قرار گیرد. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ۸- بسیاری از مطالب بدون ذکر منبع است باید کاملاً با سند همراه شود. این ایراد نشان دهنده این است که مسئولین مربوطه حتی زحمت ورق زدن کتاب را نیز به خود نداده‌اند؛ کتابی که در ۲۷۰ صفحه متن آن، بیش از ۴۴۰ سند ذکر شده است و در بعضی از صفحات آن بیش از ۱۰ منبع آورده شده است. به پیوست نیز نمونه‌هایی از آن ارسال می‌گردد. سید محمدحسین راجی @soada_ir