تبیین منظومۀ فکری رهبری
دوره آموزشی_مهارتی #چراغ #جلسه_هشتم 🔸موضوع: چگونه باید تبیین کرد؟ 🔹مدرّس: دکتر مهدی جمشیدی 🔸چهارشن
بسم الله الرحمن الرحیم | 💡هشتمین جلسه دوره آموزشی چراغ • تاریخ: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ • مدرس: دکتر مهدی جمشیدی • موضوع: چگونه باید تبیین کرد؟ ____________ 📔 گزیده‌ای از اصول و قواعد مطرح شده در جلسه ◇ در جهاد تبیین بایستی صریح وشفاف، گویا و واضح، آشکار و روشن نوشت وسخن گفت، لازمه انقلابی بودن صریح و روشن صحبت کردن است. • تبیین باید به هنگام و در لحظه باشد نه دیر هنگام. از زمانش که گذشت، یا نتیجه ندارد و یا نتیجه اندک دارد. ◇ تدوام، تکرار و استمرار که نقطه‌ی مقابل گسستگی و فرسودگی است. خالی نکردن میدان، تحکیم، وابسته به استمرار و استمرار وابسته اراده است. • شما یا توده‌اید و یا خواصید، از خودتان نخبه بسازید. برجسته و سرآمد شوید. پیش‌آهنگ کار فرهنگی بشوید چون خواص بسیار مؤثرند. زیرا اثر گذاری خواص بسیار بیشتر از دیگران است. در منطق رهبر، ما نیازمند نیرو‌های اجتماعیِ پیشران هستیم. زیرا نیروی پیشران همّت بلند دارند و می‌توانند روایت‌های جدّی و اثرگذار بسازند. • سه مرحلۀ عنوان شده در بیانیه گام دوم ۱.خودسازی ۲.جامعه سازی ۳.تمدن سازی خودسازیِ انقلابی باید طوری باشد که از فرد، نیروی اجتماعی پیشران بسازد که هم مهم و هم ممکن است. ◇ محتوایی که تولید می‌شود یا سطحی و قشری وکم‌مایه است یا اقناعی، عمیق و عالمانه است، جهاد تبیین وقتی اثرگذار است که ما قدرت آوردن استدلال وحجت داشته باشیم. همانند شهید آوینی که کار عمیق و اثرگذار داشت. کار پخش و پراکنده، کار فاخر و عمیق نمی‌شود. از حالت شعاری و سطحی عبور کنید. • دو عامل در شعار زدگی در جهاد تبیین: ۱.نداشتن بار علمی وعمق معرفتی ۲.داشتن بار علمی ولی اسیر تعصب بودن @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری