. |🔍| _بخش_سیزدهم ✂️ ایسم های متعددی که مورد تأیید روشنفکران دینی و به تبع مدعیان اسلام رحمانی است، همچنان ادامه دارد؛ یکی از این موارد، که فهم آن برای تحلیل موضع گیری های طرفداران این تفکر بسیار کمک کننده است، «پلورالیسم» است. 🔰 پلورالیسم یا کثرت گرایی در حوزه های مختلف، جلوه های گوناگون دارد؛ مثل پلورالیسم دینی، معرفتی، سیاسی و اخلاقی. مثلا «پلورالیسم دینی یعنی، حتی اگر ادیان گوناگون نسبت به یک موضوع الهی واکنش های مختلفی داشته باشند، همه‌ی آنها مایه رستگاری و نجات پیروان خود میشوند.» در نتیجه اگر دینی می‌گوید خدای یکتا را بپرست، و اگر مسلک دیگری دقیقا به نقطه مقابل آن دستور میدهد و می‌گوید خدایان چندگانه را بپرست، هیچ مشکلی ایجاد نمیشود و هر دو حکم حتی با وجود تناقضی که با هم دارند، موجب نجات پیروانشان میشوند! [ همینقدر عجیب ] 🔻مبنای این تفکر، یک نگاه نسبی گرایانه به واقعیت هاست، که وجود حق و باطل در مسائل را انکار میکند. همین نگاه نسبی است که بستر را برای ظهور قرائت های متعدد از اسلام از جمله اسلام رحمانی مهیا می‌سازد. 🟡 اما نگاه اسلام ناب، دقیقا مخالف رویکرد پلورالیستی است، و تنها اسلام و آن هم یک خوانش صحیح از آن را، حق و مایه نجات و رستگاری حقیقی انسان ها میداند. اسلام ناب، هر دو پایه اساسی پلورالیسم یعنی شک و نسبیت گرایی را مردود میداند و با نگاه واقع بینانه و آینده نگرانه پیش بینی میکند که این رویکرد به کدام نا کجا آباد می‌رسد... همین رویکرد پلورالیستی اسلام رحمانی است که مدعیان آن را وادار میکند، که تا جایی پیش بروند که همجنس گرایی و بهائیت را نیز به رسمیت بشناسند! ⬅️ جالب آنجاست که نگاه پلورالیستی این جماعت، در مواجهه با تفکرات اسلام ناب ته میکشد و به مخالفت نظری و عملی با احکام و اصول آن می‌پردازند..! در صورتی که بنابر دیدگاه آنها این نیز یک خوانش در کنار دیگر خوانش هاست و نقد آن معنایی ندارد! [بچه های انقلاب باید با هوشیاری موضع گیری های مختلف سیاسی، اجتماعی و علمی و... را رصد کرده و نسبت به نشانه های بروز این ایسم غربی حساس باشند.] 🔺@tabeen113