🔴🔴 ☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️ یکی از مهم مهارتی # نگاره‌ها، آموزی(آوا) است. (آن دسته از صداها که توسط اندام‌های گفتاری بشر تولید می‌شوند. صداهای # یا «آوا» نام دارند.) 🥗🥗🥗🥗🥗🥗 آموزش صوت آموزی از با کلمات# هم_آغاز شروع می‌شود(آبی، آزاده>آ) (کتاب، کیف، کفش>ک). 🎨🎨🎨🎨🎨🎨🎨🎨 در نگاره سوم، آموزش # از طریق کلمات ادامه پیدا می‌کند(آزاده، مدرسه> اِ) 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 در نگاره‌ی چهارم آموزش این مهارت با کلمات 🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩 و در نگاره پنجم با بخش و (صدا کِشی) که تا پایان نگاره‌ها تمرین و تکرارمی گردد وتادست یابی قابل‌قبول و متناسب در این مهارت، در آموزش نشانه‌های یک، هم ادامه پیدا می‌کند. ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ برای صوت آموزی صامت‌ها، بهتر است ابتدا صوت موردنظر، با کلمه‌های هم پایان(کلماتی که به صوت یکسانی پایان می‌یابند) شروع شود؛ 💎💎💎💎💎💎💎💎 و برای صوت آموزی مصوّت ها بهتر است از کلمه‌های هم آغاز(کلماتی که با صوت یکسانی آغاز می‌شوند) استفاده شود پس از یادگیری تشخیص صوتی، بهتر است خود نوآموز هم کلمه‌هایی را مثال بزند. 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀 در بخش آموزش نگاره‌ها مدرس، به‌صورت گفتاری صدا و صوت آموزی را آموزش می‌دهد، در پایان آموزش نگاره‌ها هر دانش‌آموز باید بتواند علاوه بر تشخیص صدای اوّل وآخرواژه ها، کلمات را بخش صداهای هر بخش را جداگانه گفته و آن‌ها درست تلفظ نمایید. 🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀 مدرس می‌تواند، آوای موردنظر را کشیده‌تر، بلندتر برجسته‌تر ادا کند تا دانش‌آموز آن صدا را سریع‌تر تشخیص داده و یاد بگیرد. مهم‌ترین رکن در آموزش نگاره‌های پایه اوّل آواشناسی می‌باشد اساس نوشتن دانش‌آموز (در بخش نشانه‌های یک و دو)، به تشخیص آواها می‌باشد. 🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈 در پایین هر نگاره، تعدادی تصویر بین 4 تا 10 تصویر مرتبط با تصویر بزرگ عنوانی وجود دارد که اصلی این قسمت مطابقت تصویر با کلمه به‌طور غیرمستقیم، رفع اشکالات تلفظی، تقویت مهارت‌های شفاهی #(گوش دادن سخن گفتن) است. به‌هیچ‌عنوان، در این قسمت هدف آموزش واژه‌ها نیست. بلکه اصل بر می‌باشد، هم در تصویر عنوانی بزرگ هم در تصویرک ها، این‌که تنها هدف تصویر خوانی به این دلیل است که هنوز نمادهای # این واژه‌ها به دانش‌آموز منتقل نشده هنوز با حروف صداها آشنا نیست!🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸 ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1