تدریس پیشنهادی دوم نشانه ش برای ایجاد انگیزه با شیرینی یا اش وارد کلاس شده مسلما دانش اموزان خواهند گفت آش یا شیرینی توجه انها را به صدای اول واخر شیرینی وآش جلب می کنیم از انها خواسته می شود در بدن خود اعضای را پیدا کنند که صدای ش داشته باشد مثل چشم ،گوش بعد از صرف آش وشیرینی .فلش کارتهای مربوط به کلمه آش وشیرینی وفلش کارتهای مربوط به نشانه ی ش رابه دانش آموزان داده تا به نشانه ی جدید توجه کنند وتفاوت نشانه را در فلش کارت ها در اول واخر و وسط پیدا کنند.معلم فقط هدایتگر است وسوالات را باید دانش اموز پاسخ دهد .اگر امکان ان را دارد در حیاط مدرسه با رعایت موارد ایمنی اتش درست کنید وفواید وخطرات اتش را برای دانش اموزان بیان کنید البته این مورد در مدارس روستایی بیشتر جواب می دهد تا مدارس شهری. نشانه ی ش را در جدول حروف الفبا مشخص کرده و اسم این نشانه ها را بیان می کنیم شـ غیر اخر ش اخر داستان وشعر نشانه ی ش را برای دانش اموزان می خوانیم سعی می شود شعر را در ده دقیقه ی ساعت پایانی کلاس زنگ اخر با دانش اموزان همخوانی شود تا شعر را حفظ کنند چون حفظ کردن شعرها باعث تقویت حافظه شنیداری وگفتاری دانش اموز می شود با تخته هوشمند یا لوحه یه خود صفحه ی کتاب داستان مربوط به درس گوش شنوا را برای دانش اموزان بیان می کنیم ودر مورد چشم و گوش ونعمتهای که خدواند به ما داده توضیحاتی داده می شود خدا را شکر می کنیم بخاطر اینکه به ما نعمت سلامتی داده واینکه چگونگی و نگهداری وبهداشت انهانکاتی گفته می شود دور نشانه ی جدید ش را در کتاب خط کشیده نقاشی مربوط به نشانه ی ش را کپی گرفته وبه همه ی دانش اموزان داده تا رنگ کنند وبه دفتر حروف الفبای خود بچسبانند بعد از ان کلمات کلیدی درس را که درکتاب نوشتاری امده بخش وصدا کشی می کنیم رو تخته با رعایت خط تحریری می نویسیم واجازه ی ان را می دهیم تا دانش اموزان بارعایت خط تحریری کلمات را در دفتر خود بنویسند ترکیبات را با نشانه ی ش ترکیب کرده ومی نویسیم ش با ا چی میشه شا شا شا مثل شاخه ش با ـ َ چی میشه شـَ شـَ شـَ مثل شَربت ش با و چی میشه شو شو شو مثل شوخی ش با ی چی میشه شی شی شی مثل شیرینی ،شیر و....در روزهای بعد تمرینهای کتاب نوشتاری در کلاس زیر نظر معلم توسط خود دانش اموزان حل می شود .برای تکلیف می توان از انها خواست کلمات کلیدی را با روش تلفیق هنر فارسی بخش وصدا کشی کنند البته با روشهای خلاقی که خود دانش اموز آن ابداع می کنن