#عفافگرایی
#هویت_بخشی_به_دانشجویان
#خلاصه_ای_از_نظرات
👤دکتر فهیمه ریوادهای:
🌱باید بتوان محیطی را در دانشگاه ایجاد کرد که دانشجو
#احساس_تعلق کند. برای مثال از مکان ایستگاه اتوبوس شروع کنیم. یعنی ایستگاه را رنگ آمیزی قشنگی داشته باشیم و از نمادهای سنتی و اشعار شعرا استفاده کنیم. مضمون کلام و نوشته ای را نصب کنیم که زمانیکه منظر اتوبوس است، آن نوشته برایش
#تلنگری باشد. برنامه های ثابتی را هر هفته، در هر دانشکده داشته باشیم؛ که متخصصانی نظیر رسانه، اسلام شناس، روانشناس و... در ساعات مشخصی در آن دانشکده ها حضور داشته باشند تا دانشجویان دانشکده های مختلف بدانند این برنامه ها برای آنها چیده شده اند و اگر عالی باشد، از دانشکده های دیگر شرکت میکنند.
🌱 اگر در این فضاهای گفتگو، مستندهایی پخش کنیم و از افرادی دعوت کنیم که در کنار سخنران، که متخصص رشته ای هست بنشینند و دانشجویان، صحبتهای این فرد تجربه کرده را نیز بشنوند. ساعت 12 تا 14، در دانشکده ها کلاس نباشد تا بتوان از این برنامه ها برگزار کرد. همچنین برای مواقعی که نتوان به برخی سؤالات و شبهه های دانشجویان در کلاسها پاسخ داد، بتوانیم دانشجویان را به اتاقهای گفت و شنود مشخص شده، ارجاع دهیم. از فضاهای سبز دانشکده ها هم، میتوان در مواقع محدودیت در گرفتن کلاس و آمفی تئاتر، استفاده کرد. بهتر است دغدغه های دانشجویان را در این ایام بشنویم و برایش راهکار محکمه پسندی پیدا و متخصص موردنظر را انتخاب کنیم.
🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه جهت بهرهبرداری علاقهمندان تقدیم است:
https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/EGnr9WkDEwSqirt
@umefafgaraei