دانشجو بايد فكر كند و اين فكر را مطرح و مطالبه نمايد ما مي‌خواهيم جوان ما احساس كند كه بايد فكر كند و بايد اين فكر را مطرح و آن را مطالبه كند. نمي خواهيم كار نمايشي كنيم و نيازي هم به كار نمايشي نداريم؛ اما به اين كه جوان ما -به خصوص مجموعه ي دانشجويي كه در سطح كشور بسيار گسترده و وسيع است- اين احساس را در خودش تقويت كند كه در آينده ي كشور نقش و مسئوليت دارد و بايد تعهدي در اين زمينه در خود احساس و براي آن تلاش كند، نياز داريم. (۲) بايد روحيه عدالت خواهي را در دانشجويان تقويت كنيم اين كه ما بايد دانشجوها را به سياست بكشانيم، اين «بايد»را هم من قبول ندارم؛ اصلا «بايد» ندارد. جوان دانشجو احساساتي دارد، تحركي دارد، خودش تمايل به اين معنا دارد؛ لزومي ندارد ما «بايد» داشته باشيم؛ منتها جوان دانشجو احساساتش در درجه ي اول متوجه عدالت خواهي است. آنچه بيش از همه چيز دانشجو را به خود متوجه مي‌كند، عدالت خواهي است؛ اين جهت را در او تقويت و تحكيم كنيد. البته ممكن است به خيلي از مسئولان كشور اعتراض هم داشته باشد؛ اما اعتراض او، اعتراض يك جوان است و هيچ اشكالي هم ندارد. بنده وقتي در مجامع دانشجويي شركت مي‌كنم -شماها يا بوده ايد و از نزديك ديده ايد، يا از تلويزيون مشاهده كرده ايد- مي‌بينيد كه چندين هزار دانشجو چه ابراز احساساتي مي‌كنند. من مي‌دانم در همين مجموعه ي چند هزار نفري، درصد قابل توجهي هستند كه به شخص من اعتراض دارند؛ ولي اگر بنا باشد محبت خودم را بين اين مجموعه تقسيم كنم، سهم آن‌ها را يك مثقال كمتر نخواهم گذاشت. اين‌ها هم جوان اند، اين‌ها هم فرزندان و بچه‌هاي من هستند، اين‌ها هم دانشجوهاي اين كشورند. گيرم به مسئله اي -به حق يا ناحق- اعتراض دارند؛ چه اشكال دارد؟ اعتراض داشتن ايرادي ندارد، اما مبنا و پايه ي كارش بايد درست باشد.. (۳) پي نوشت: ۱-بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار با اعضاي شوراي مركزي نمايندگان ولي فقيه در دانشگاه‌هاي كشور و مسئولان دفاتر نمايندگي، ۱۳۶۹/۸/۷. ۲-بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار اعضاي تشكل‌ها و نخبگان دانشجويي، ۱۳۸۲/۸/۱۵. ۳-بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار وزير علوم و رؤساي دانشگاه ها، ۱۳۸۳/۱۰/۱۷. /س ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357