🔹 در باب صراط واقع شده است ڪه «صراط، دين حق است» و واقع شده است ڪه «اهل بيت‌(علیهم‌السلام)، صراط مستقيم اند» و وارد شده است ڪه «صراط، محبّت علي بن ابي طالب(عليه‌السلام) است».و واقع شده است ڪه «صراط، جسري است بر روي جهنم».همه حق است، زيرا صراط آخرت، نمونه صراط دنيا است و در دنيا فرموده اند ڪه: «بر صراط دين حق و ولايت اهل بيت مستقيم مي‌بايد بود و از چپ و راست شعبه‌هاي بسيار از مذاهب مختلفه و گناهان ڪبيره هست ڪه هر ڪه متوجه آنها مي‌شود از اين صراط بدر مي‌رود 🔸اين صراط، راهي است در نهايتِ باريڪي و دقّت و نازڪي، و ڪمين‌گاه‌ها دارد ڪه شياطين بر آن رخنه‌ها در ڪمين نشسته اند، و عقبه‌ها از عبادات شاقه و ترڪ معاصي دارد ڪه بسيار ڪسان از آن عقبه‌ها راه را گم ڪرده‌اند و نمونه اين صراط، بعينه صراط آخرت است ڪه در نهايتِ باريڪي و دقت و دشواري است و بر روي جهنم مي‌گذارند». 🔹پس ڪسي ڪه پيوسته در اين صراط مستقيم بوده، در آن صراط، راست به بهشت مي‌رود و هر ڪه به سبب اعتقاد فاسدي يا ڪبيره هلاك ڪننده‌اي از اين صراط به در رفته، به همان عقبه و ڪمين‌گاه ڪه مي‌رسد پايش از آن صراط مي‌لغزد و به جهنّم مي‌افتد. 🔸و همچنين مارها و عقرب‌هاي دوزخ، صورت اخلاق ذميمه است و درختها و حور و قصور، صورت و ثمره افعال حسنه است و همچنين نماز را در دنيا، روحي و بدني هست؛ بدن نماز آن افعال مخصوصه است و روح نماز، ولايت علي بن ابيطالب(عليه‌السلام) و اولاد اوست و ڪار روح، آن است ڪه جسد را باقي مي‌دارد و منشأ حرڪات و آثار بدن مي‌گردد. ╭─┅🍃🌸🍃┅─╮ @majlesi110 ╰─┅🍃🌸🍃┅─╯ 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰