🔴 حالا در اولین قدم، ما میرسیم به اولین و بدترین اشتباه راهبردی مون😔
👇👇👇👇
3.6M
🔻 بدترین خطای راهبردی ما حوزه مخاطب شناسی، تصمیم گیری به جای مخاطب است. تولید محتوا با سلیقه و ذائقه خودمان برای مخاطب است. لذا باید به شدت از آن پرهیز کنیم.
▪️ بخش دوم
🎙 سید احمد رضوی
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
@s_a_razavi
🔻 ما نباید بجای مخاطب فکر کنیم، بجای مخاطب قانع بشیم، به جای مخاطب تصمیم بگیریم
🔻 ما باید مخاطب را به فکر برسانیم، به اقناع برسانیم، به تصمیم برسانیم. آن هم بر اساس سلیقه و شیوه فکری خودش نه ما
🔹 ما باید محصولاتمان در قالب یک مهندسی فکر باشد که مخاطب را مدیریت و هدایت کنیم به سمت راهبردهایمان که در این مبحث رای دادن و مشارکت حداکثری در انتخابات هست.
🔴 قدم دوم؛ ترسیم چه میخواهیم؟
🔻 ما چی میخوایم؟!!! خیلی جاها ما تکلیفمون با خودمونم روشن نیست، میخوایم چه کار کنیم؟ به کجا برسیم؟ با کی برسیم؟ چه زمانی برسیم؟ چطور برسیم؟ و....
🔹 به خاطر همینه که نمیدونیم دقیقا میخوایم و میتونیم چه کار کنیم
🔻 برای برداشتن قدم دوم، اول باید عرصه رو بشناسیم یعنی بدونیم:
▪️ نقطه موجود چیست؟
🔸 بخشی از افراد جامعه تمایلی به رای دادن ندارند
▪️ نقطه مطلوب کجاست؟
🔸 مشارکت حداکثری افراد جامعه در انتخابات
▪️ نقشه راه چیست؟
🔸 ترغیب و اقناع افرادی که تمایلی به رای دادن ندارند به آمدن پای صندوق های رای
🔻 پس ما، میخوایم کسانی که نمیخواهند رای بدهند را تبدیل به افرادی کنیم که میخواهند رای بدهند✌️
🔴 قدم سوم؛ شناخت شاخصه ها
🔻 تا اینجا مشخص شد که راهبرد و هدف این است: افرادی که نمیخواهند رای بدهند را تبدیل کنیم به افرادی میخواهند رای بدهند
🔹 خب؛ حالا چطور میتونیم این کار رو انجام بدیم؟!
🔸مرحله اول اینه که ببینیم افرادی میخواهند رای بدهند چه ویژگیها و شاخصه هایی دارند که افرادی که نمیخواهند رای بدهند ندارند.
🔻4 شاخصه در افرادی که میخواهند رای بدهند وجود دارد که آنها را معتقد و متمایل به شرکت در انتخابات کرده است:
1️⃣ حس رضایت مندی
2️⃣ اعتقاد به اثرگذاری
3️⃣ میزان امید به آینده
4️⃣ قدرت تحلیل سیاسی
▪️ توضیحات تفصیلی را در اینجا بخوانید
👇👇
https://eitaa.com/s_a_razavi/17274
سید احمد رضوی | صراط
🔴 قدم سوم؛ شناخت شاخصه ها 🔻 تا اینجا مشخص شد که راهبرد و هدف این است: افرادی که نمیخواهند رای بدهند
👈 حالا باید بر اساس این 4 شاخصه و سلیقه مخاطب، ما تولید محتوا کنیم تا به اثرگذاری حداکثری برسیم
🔻 مثال میزنم تا موضوع کمی شفاف تر بشه
🔹 مثلا مخاطبی که من انتخاب کردم برای فعالیتم؛ نوجوانان رای اولی هست.
✅ مخاطب من چه سلیقه و خواسته و انگیزه ای داره؟؟؟
1️⃣ تمایل به دیده شدن
2️⃣ تمایل به پذیرش بزرگ شدن در جامعه
3️⃣ انگیزه و انرژی حرکت و فعالیت
4️⃣ ماجراجویی و تمایل به کسب تجربه های جدید
🔰 حالا، ویژگیهای محصول ما ( متن، دیالوگ، تصویر، ویدئو و ... ) باید دارای چه خصوصیاتی باشه؟؟
▪️ طبیعتا مقایسه تورم ایران با بقیه کشورها اثرگذار نیست
▪️ طبیعتا دستاوردها و پیشرفت ها هم اثرگذار نیست
🔸 پس چکار کنیم؟!!!!
🇮🇷 باید محصول ما بهش حس بزرگ شدن، حس قهرمانی، حس اثرگذار شدن و حس دیده شدن رو بده
🔻 چند ایده برای تولید محتوا بر همین اساس
👇👇👇👇👇👇👇
1.93M
🔻 چند ایده برای تولید محصول رسانه ای بر نوجوانان رای اولی
🎙 سید احمد رضوی
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
@s_a_razavi
هدایت شده از KHAMENEI.IR
11.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷 رهبر انقلاب: مردم در انتخابات به دنبال انتخاب اصلح باشند. ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
🖼 #بسته_خبری
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
12.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷 رهبر انقلاب: کسانی که در میدان انتخابات وارد میشوند از بددهنی و توهین و سیاهنمایی اجتناب کنند. ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
🖼 #بسته_خبری
💻 Farsi.Khamenei.ir
سید احمد رضوی | صراط
🌷 رهبر انقلاب: کسانی که در میدان انتخابات وارد میشوند از بددهنی و توهین و سیاهنمایی اجتناب کنند. ۱
🔻 خیالتون راحت بچه ها؛ مخاطب این حرفهای آقا ما نیستیم، مریخی ها هست. ما مجازیم هر کاری صلاح دونستیم انجام بدیم.
🔻 در رابطه با سیاهنمایی، من یک حرفی دارم؛ خودم بشینیم و ببینیم برایند کلی فعالیتهامون ( توی کانال و گروههای مجازیمون، توی مسجد و هیئت، توی خانواده و مراسماتِ خانوادگی و ... ) مثبت هست یا منفی؟!
🔻 خودمون کلاه خودمون رو قاضی کنیم، به وجدان خودمون جواب بدیم ببینیم، مردم از در کنار ما بودن بیشتر خوش بین میشن یا ناامید؟!
🔻در انتها خودمون متوجه میشیم ما داریم سیاهنمایی میکنیم یا خیر