سید احمد رضوی | صراط
57 ویژگی نقد در کلام رهبر معظم انقلاب https://www.khabaronline.ir/detail/441762/Politics/leader
🔸️
#ویژگیهای_نقد
۵۷ ویژگی نقد در کلام رهبری
🔸️از کل 442 سخنراني صورت گرفته رهبر انقلاب تا تاريخ اول تيرماه سال ۱۳۹۴ در تعداد60 سخنراني کلمه انتقاد يافت شد. تمام 60 سخنراني تک تک مورد توجه قرار گرفت و ويژگي هاي يک انتقاد صحيح از آن ها استخراج گرديد. مجموعا 57 ويژگي براي انتقاد صحيح از بيانات ايشان به دست آمد که به ترتيب فراواني تکرار، اين ويژگي ها به شرح زير است:
«منصفانه باشد- با همراهي باشد- انتقاد به شخص، انتقاد به نظام دانسته نشود- تخريبي نباشد- هوشمندانه باشد - نقد به کالاي قاچاق و يا امري تشريفاتي تبديل نشود- نقاط ضعف و قوت با هم ديده شود- شجاعانه باشد- مسائل شخصي و جناحي پيش نيايد- موجب تضعيف نشود- در وقت مناسب باشد- انتقادهاي وارد و ناوارد مخلوط نشود- منطقي باشد- در راستاي رهنمودهاي امام باشد- مشروعيت اين نظام را در ذهن مردم متزلزل نکند- دلسوزانه باشد- در راستاي سياست هاي کلي نظام باشد- دروغ و اهانت و شايعه پراکني و افترا به رقيب نباشد- توهين آميز نباشد- مسئولانه باشد- با هاي و هوي نباشد- درچارچوب قانون باشد- شخصي و مصداق سازي نباشد- مانند مباحثه هاي طلبگي باشد- همراه با عيب جويي نباشد- نق زدن نباشد- برخاسته از نگاه آرماني باشد- خصمانه نباشد- ايرادگيري و نيش زدن نباشد- با شرح صدر باشد- برادرانه و دوستانه باشد- معارض با مسئولان کشور نباشد- عالمانه و سازنده باشد- درچارچوب انقلاب اسلامي باشد- عجولانه نباشد- نيت براي پيمودن آينده اي پرتلاش و افتخار آميز باشد- معارض با نظام و امنيت ملي نباشد- سياه نمايي و منفي بافي نباشد- روش هاي خشم آلود وجود نداشته باشد- باعث تحقير نشود- موجب سوء استفاده دشمن نشود- دستگاه ها يکديگر را متهم نکنند- با لحن خوب باشد- قول بغير علم نباشد- اغراق آميز نباشد- به قصد اصلاح باشد- موجب نااميدي مردم نشود- بر اساس هواي نفس نباشد- خيرخواهانه باشد- به سنگ اندازي نينجامد- تحريک عصبيت هاي گوناگون نباشد».
#سواد_رسانه_یعنی
🔸️ سواد رسانه ای توانایی دستیابی ، تجزیه و تحلیل ، نقد ، ارزیابی و ایجاد ارتباط به گونه های مختلف است.
🔸️سواد رسانه ای عبارت است از استفاده از رسانه ها با توجه به هدف پیام، درک صحیح پیام و اینکه پیام ارائه شده چه رسالتی برای مخاطب خود دارد و انگیزه آن پیام چه بوده است
🔸️سواد رسانه ای عبارت است از هوشیاری مخاطب در ارتباط با رسانه ها و آگاهی وی از اینکه چه پیامی با چه هدفی و با چه موقعیتی به وی ارائه میشود تا او بتواند تفسیری درست از برنامه های مختلف رسانه ها ارائه نماید.
🔸️توانایی و قدرت دسترسی، تحلیل، ارزیابی و انتقال اطلاعات و پیامهای رسانهای که میتوان در چارچوبهای مختلف چاپی و غیر چاپی عرضه نمود را سواد رسانهای میگویند.
🔸️ سواد رسانهای به طور کلی عبارت است از: استفاده از رسانهها با توجه به هدف پیام، و درک صحیح پیام و اینکه پیام ارائه شده چه رسالتی برای مخاطب خود دارد و انگیزه آن پیام چه بوده است. به عبارت دیگر سواد رسانهای یعنی: هوشیاری مخاطب در ارتباط با رسانه و آگاهی وی از اینکه چه پیامی با چه هدفی و با چه موقعیتی به وی ارائه میشود. تا وی بتواند تفسیری درست از برنامههای مختلف رسانهها ارائه کند.
#حسن_طلا
🔸️ سال ۶۳ شانزده ساله بود که داوطلبانه به جبهه رفت و تا سال ۶۶ پیوسته در واحد تخریب لشکر ۲۱ امام رضا (ع) فعالیتی موثر و پویا داشت. در طول این ۳ سال ۴بار مجروح شد که آخرین آن در پاکسازی میدان مین قبل از عملیات نصر ۸ در منطقه ماووت کردستان بود که هر دو پای خود را جا گذاشت و به ناچار برای همیشه دست از جبهه شست و به خانه برگشت...
🔸️ اما #حسن_طلا (لقبی که در جبهه همرزمانش او را صدا میزدند) مردی نبود که با نبودن دو پا و یک چشم و کلی زخم در جسمش زمینگیر شود، او پس از جنگ به دانشگاه رفت و اکنون نیز که دیدن ۵۰ بهار را در زندگی تجربه کرده است مشغول تحصیل در دوره #دکترای_حقوق و سابقه ۵ سال #قضاوت را در کارنامه درخشانش درج نموده...
🔸️ اما حاج حسن قرار بود بماند تا ذخیره روزهای سخت نظام باشد!! پس از تاکیدات مقام معظم رهبری به حضور فعال مردم انقلابی در عرصه فضای مجازی، ایشان با لبیک به ندای فرمانده خود با علم و قلمش قدم در عرصه #جنگ_نرم گذاشت و به برکت اخلاص در فعالیتهای پیوسته ، هدفمند و پویای خود توانست دستاوردهای چشمگیری را برای نظام متحقق سازد...
🔸️ کم نیستند امثال #حاج_حسن_طلابیگی که رزمندگان جنگ سخت دیروز بودند و امروز تمام قد در عرصه جنگ نرم در حال مبارزه هستند و بسیاری از ما بظاهر جوانانِ پر انرژی!! اما فشل در عرصه نبرد سخت و نرم را #شرمنده بصیرت و ولایتمداری خود کرده اند...
🔸️ اگر ما بتوانیم امثال #حسن_طلا که تعدادشان در جامعه کم هم نیست را شناسایی و در عرصه رسانه ها به جامعه معرفی کنیم ،قطعا بهترین الگو برای جوانان ما میشوند در عرصه بصیرت و جنگ نرم...
#سیداحمدرضوی
سید احمد رضوی | صراط
#حسن_طلا 🔸️ سال ۶۳ شانزده ساله بود که داوطلبانه به جبهه رفت و تا سال ۶۶ پیوسته در واحد تخریب لشکر ۲
من و امثال من کجا !!!!!! حسن طلا و امثال حسن طلا کجا !!!!!!!!
چهار ستون بدنم سالم،امنیت دارم،رفاه دارم،آسایش دارم و ... ولی در عرصه نبرد بسیار فشل،کم کار،پر ادعا،کم طاقت و ..... هستم اما حاج حسن ها با کلی محدودیت جسمی،سنی،روحی بسیار فعال،مبتکر،بصیر،صبور و ....
دمت گرم #حسن_طلا که منو حسابی شرمنده کردی....
فاطمه گفتیم و دلها پر کشید
سوی دیوار و در و پیکر کشید
فاطمه یاس کبود کوچه است
زخم مسمارش نشان عقده است
فاطمه هفت آسمان را گوهر است
او نگینی در ید پیغمبر است
فاطمه جان مصفای علی ست
روضه رضوان مولایم علی ست
فاطمه آیینه هستی نماست
نور حق در هیبت حوا نماست
فاطمه روح بلند مصطفی ست
دختر و ام عزیز مصطفی ست
فاطمه حجب و حیا را مظهر است
در میان مومنون او اطهر است
#سیداحمدرضوی
😭😭😭😭😭😭
جامانده ام.mp3
4.25M
دیگر این خانه مرا تنگ .......
زندگی بی شهدا نگاه .. ......
جامانده ام......
وا مانده ام.....
شرمنده ام......
در غم غربت.....
#سیداحمدرضوی
@s_a_razavi
سید احمد رضوی | صراط
#جنگ_رسانه_ای 🔸️ تحلیل و تبیین ویژگیهای #نقد_سازنده - چگونه نقد کنیم تا در قالب سیاه نمایی قرار
ان شاالله امشب توضیحات تکمیلی این بحث رو ارائه میکنم ...
هر یک از دوستان هم اگر سوالی پیرامون این مبحث دارند در خصوصی بپرسند تا در کانال پاسخ بدم...
👈 شنبه ۲۲ دی ماه ساعت ۲۱
سید احمد رضوی | صراط
فرهنگ نقد از نگاه امام خمینی https://hawzah.net/fa/Magazine/View/4518/4527/32552/%D9%81%D8%B1%D9%87%
واجب است که [ناقدان و آمران به معروف و ناهیان از منکر] شرایط معروف و منکر را فرا گیرند و موارد واجب بودن و جز آن را بشناسند, تا این که در انجام این دو فریضه, خود گرفتار منکر نشوند. از این دیدگاه فقهی امام, چنین به دست می آید که هرگونه نقد و انتقاد در مسائل سیاسی, اجتماعی, اقتصادی, فرهنگی و… باید از روی آگاهی و شناخت صورت بگیرد.
حضرت امام خمینی ( ره )
اصول و روشهای نقد از دیدگاه قرآن و نهجالبلاغه
http://ajsm.atu.ac.ir/article_1307.html
خداوند در قرآن خطاب به پیامبر (ص) میفرماید: ﴿اُدْعُ إِلِى سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِوَالْمَوْعِظَةِالْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ: با حکمت و اندرز نیکو، به راه پروردگارت دعوت نما و با آنها به روشى که نیکوتر است، استدلال و مناظره کن! پروردگارت از همگان بهتر مىداند چه کسى از راه او گمراه شده است و او به هدایتیافتگان داناتر است﴾ (النّحل/125). خلیل بن احمد مىگوید: «وعظ تذکّر و یادآورى سخنى است که با خیر و خوبى همراه باشد که قلب و دل را لطیف و روشن سازد» (فراهیدی، 1410ق.، ج 2: 228).