eitaa logo
سید احمد رضوی | صراط
18.2هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
1.2هزار ویدیو
101 فایل
کلام؛ معجزه ایست که می توان با آن، شیر را رام کرد یا وحشی... و خدا لگام کلام را در دست تو نهاد... سیداحمدرضوی آیدی ارتباط : @Seyedahmadrazavi59 🔹 لینک کانال http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
مشاهده در ایتا
دانلود
 🔸️ سواد رسانه ای توانایی دستیابی ، تجزیه و تحلیل ، نقد ، ارزیابی و ایجاد ارتباط به گونه های مختلف است.   🔸️سواد رسانه ای عبارت است از استفاده از رسانه ها با توجه به هدف پیام، درک صحیح پیام و اینکه پیام ارائه شده چه رسالتی برای مخاطب خود دارد و انگیزه آن پیام چه بوده است   🔸️سواد رسانه ای عبارت است از  هوشیاری مخاطب در ارتباط با رسانه ها و آگاهی وی از اینکه چه پیامی با چه هدفی و با چه موقعیتی به وی ارائه میشود تا او بتواند تفسیری درست از برنامه های مختلف رسانه ها ارائه نماید.   🔸️توانایی و قدرت دسترسی، تحلیل، ارزیابی و انتقال اطلاعات و پیام‌های رسانه‌ای که می‌توان در چارچوب‌های مختلف چاپی و غیر چاپی عرضه نمود را سواد رسانه‌ای می‌گویند.   🔸️ سواد رسانه‌ای به طور کلی عبارت است از: استفاده از رسانه‌ها با توجه به هدف پیام، و درک صحیح پیام و این‌که پیام ارائه شده چه رسالتی برای مخاطب خود دارد و انگیزه آن پیام چه بوده است. به عبارت دیگر سواد رسانه‌ای یعنی: هوشیاری مخاطب در ارتباط با رسانه و آگاهی وی از این‌که چه پیامی با چه هدفی و با چه موقعیتی به وی ارائه می‌شود. تا وی بتواند تفسیری درست از برنامه‌های مختلف رسانه‌ها ارائه کند.
🔸️ سال ۶۳ شانزده ساله بود که داوطلبانه به جبهه رفت و تا سال ۶۶ پیوسته در واحد تخریب لشکر ۲۱ امام رضا (ع) فعالیتی موثر و پویا داشت. در طول این ۳ سال ۴بار مجروح شد که آخرین آن در پاکسازی میدان مین قبل از عملیات نصر ۸ در منطقه ماووت کردستان بود که هر دو پای خود را جا گذاشت و به ناچار برای همیشه دست از جبهه شست و به خانه برگشت... 🔸️ اما (لقبی که در جبهه همرزمانش او را صدا میزدند) مردی نبود که با نبودن دو پا و یک چشم و کلی زخم در جسمش زمینگیر شود، او پس از جنگ به دانشگاه رفت و اکنون نیز که دیدن ۵۰ بهار را در زندگی تجربه کرده است مشغول تحصیل در دوره و سابقه ۵ سال را در کارنامه درخشانش درج نموده... 🔸️ اما حاج حسن قرار بود بماند تا ذخیره روزهای سخت نظام باشد!! پس از تاکیدات مقام معظم رهبری به حضور فعال مردم انقلابی در عرصه فضای مجازی، ایشان با لبیک به ندای فرمانده خود با علم و قلمش قدم در عرصه گذاشت و به برکت اخلاص در فعالیتهای پیوسته ، هدفمند و پویای خود توانست دستاوردهای چشمگیری را برای نظام متحقق سازد... 🔸️ کم نیستند امثال که رزمندگان جنگ سخت دیروز بودند و امروز تمام قد در عرصه جنگ نرم در حال مبارزه هستند و بسیاری از ما بظاهر جوانانِ پر انرژی!! اما فشل در عرصه نبرد سخت و نرم را بصیرت و ولایتمداری خود کرده اند... 🔸️ اگر ما بتوانیم امثال که تعدادشان در جامعه کم هم نیست را شناسایی و در عرصه رسانه ها به جامعه معرفی کنیم ،قطعا بهترین الگو برای جوانان ما میشوند در عرصه بصیرت و جنگ نرم...
سید احمد رضوی | صراط
#حسن_طلا 🔸️ سال ۶۳ شانزده ساله بود که داوطلبانه به جبهه رفت و تا سال ۶۶ پیوسته در واحد تخریب لشکر ۲
من و امثال من کجا !!!!!! حسن طلا و امثال حسن طلا کجا !!!!!!!! چهار ستون بدنم سالم،امنیت دارم،رفاه دارم،آسایش دارم و ..‌. ولی در عرصه نبرد بسیار فشل،کم کار،پر ادعا،کم طاقت و ..... هستم اما حاج حسن ها با کلی محدودیت جسمی،سنی،روحی بسیار فعال،مبتکر،بصیر،صبور و .... دمت گرم که منو حسابی شرمنده کردی....
فاطمه گفتیم و دلها پر کشید سوی دیوار و در و پیکر کشید فاطمه یاس کبود کوچه است زخم مسمارش نشان عقده است فاطمه هفت آسمان را گوهر است او نگینی در ید پیغمبر است فاطمه جان مصفای علی ست روضه رضوان مولایم علی ست فاطمه آیینه هستی نماست نور حق در هیبت حوا نماست فاطمه روح بلند مصطفی ست دختر و ام عزیز مصطفی ست فاطمه حجب و حیا را مظهر است در میان مومنون او اطهر است 😭😭😭😭😭😭
جامانده ام.mp3
4.25M
دیگر این خانه مرا تنگ ....... زندگی بی شهدا نگاه .. ...... جامانده ام...... وا مانده ام..... شرمنده ام...... در غم غربت..... @s_a_razavi
🌹ولادت با سعادت جبل الصبربنت امیر المؤمنین علی علیه السلام ؛عمه جان امام زمان(عج) 🌹حضرت زینب کبری سلام الله علیها مبارک باد #سیداحمدرضوی @s_a_razavi
سید احمد رضوی | صراط
#جنگ_رسانه_ای 🔸️ تحلیل و تبیین ویژگیهای #نقد_سازنده - چگونه نقد کنیم تا در قالب سیاه نمایی قرار
ان شاالله امشب توضیحات تکمیلی این بحث رو ارائه میکنم ... هر یک از دوستان هم اگر سوالی پیرامون این مبحث دارند در خصوصی بپرسند تا در کانال پاسخ بدم... 👈 شنبه ۲۲ دی ماه ساعت ۲۱
سید احمد رضوی | صراط
فرهنگ نقد از نگاه امام خمینی https://hawzah.net/fa/Magazine/View/4518/4527/32552/%D9%81%D8%B1%D9%87%
واجب است که [ناقدان و آمران به معروف و ناهیان از منکر] شرایط معروف و منکر را فرا گیرند و موارد واجب بودن و جز آن را بشناسند, تا این که در انجام این دو فریضه, خود گرفتار منکر نشوند. از این دیدگاه فقهی امام, چنین به دست می آید که هرگونه نقد و انتقاد در مسائل سیاسی, اجتماعی, اقتصادی, فرهنگی و… باید از روی آگاهی و شناخت صورت بگیرد. حضرت امام خمینی ( ره )
اصول و روشهای نقد از دیدگاه قرآن و نهج‌البلاغه http://ajsm.atu.ac.ir/article_1307.html
خداوند در قرآن خطاب به پیامبر (ص) می‌فرماید: ﴿اُدْعُ إِلِى سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِوَالْمَوْعِظَةِالْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ: با حکمت و اندرز نیکو، به راه پروردگارت دعوت نما و با آنها به روشى که نیکوتر است، استدلال و مناظره کن! پروردگارت از همگان بهتر مىداند چه کسى از راه او گمراه شده است و او به هدایتیافتگان داناتر است﴾ (النّحل/125). خلیل بن احمد مىگوید: «وعظ تذکّر و یادآورى سخنى است که با خیر و خوبى همراه باشد که قلب و دل را لطیف و روشن سازد» (فراهیدی، 1410ق.، ج 2: 228).
سید احمد رضوی | صراط
اصول و روشهای نقد از دیدگاه قرآن و نهج‌البلاغه http://ajsm.atu.ac.ir/article_1307.html
3) انتقاد با ارایة راه حل انتقادهای قرآن با ارایة راه حل همراه هستند؛ یعنی وقتی در مورد امری انتقاد صورت می‌گیرد، راه حل هم برای اصلاح و بهبود ارایه می‌شود؛ برای نمونه وقتی حضرت لوط به قوم خود به‌خاطر عمل ناشایست ایشان انتقاد می‌کند و آنها را از آن گناه منع می‌کند، راه حلّ مناسب هم به ایشان پیشنهاد می‌کند، چنان‌که حضرت لوط به قوم خود می‌فرماید: ﴿... إِنَّکُمْ لَتَأْتُونَ الْفَاحِشَةَ مَا سَبَقَکُم بِهَا مِنْ أَحَدٍ مِّنَ الْعَالَمِینَ * أَئِنَّکُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجَالَ وَ تَقْطَعُونَ السَّبِیلَ وَتَأْتُونَ فِی نَادِیکُمُ الْمُنکَرَ ...: شما عمل بسیار زشتى انجام مىدهید که هیچ یک از مردم جهان پیش از شما آن را انجام نداده است! * آیا شما به سراغ مردان مىروید و راه (تداوم نسل انسان) را قطع مىکنید و در مجلس خود اعمال ناپسند انجام مىدهید؟!﴾ (العنکبوت /29ـ28)؛ ﴿وَجَاءَهُ قَوْمُهُ یُهْرَعُونَ إِلَیْهِ وَمِن قَبْلُ کَانُواْ یَعْمَلُونَ السَّیِّئَاتِ قَالَ یَا قَوْمِ هَؤُلاءِ بَنَاتِی هُنَّ أَطْهَرُ لَکُمْ فَاتَّقُواْ اللّهَ وَلاَ تُخْزُونِ فِی ضَیْفِی أَلَیْسَ مِنکُمْ رَجُلٌ رَّشِیدٌ: قوم او (به قصد مزاحمت میهمانان) به سرعت به سراغ او آمدند و قبلاً کارهاى بد انجام مىدادند، گفت: اى قوم من! اینها دختران منند. براى شما پاکیزهترند! (با آنها ازدواج کنید و از زشتکارى چشم بپوشید!) از خدا بترسید و مرا در مورد میهمانانم رسوا نسازید! آیا در میان شما یک مرد فهمیده و آگاه وجود ندارد؟!﴾(هود/78). مرحوم علاّمه طباطبائی در مورد گفتگویی که میان لوط (ع) و قوم او صورت گرفته، نوشته‌اند: «وقتى لوط (ع) دید که قوم همگى بر سوء قصد علیه میهمانان یک‌دست شدهاند و صرف موعظه و یا خشونت در گفتار، آنان را از آنچه مىخواهند، منصرف نمىکند، تصمیم گرفت آنها را از این راه فحشاء بازدارد و منظور ایشان را از راه حلال تأمین کند، از طریقى که گناهى بر آن مترتّب نمىشود و آن مسألة ازدواج است، لذادختران خود را به آنان عرضه کرد و ازدواج با آنان را برایشان ترجیح داد و گفت: «ازدواج با این دختران، پاکیزهتر است و یا این دختران پاکیزهترند» و اگر جملة﴿هؤُلاءِ بَناتِی﴾را مقیّد کرد به قید﴿هُنَّ أَطْهَرُ لَکُمْ﴾براى این بود که بفهماند منظور لوط (ع) از عرضه کردن دختران خود این بوده که مردم با آنها ازدواج کنند نه اینکه از راه زنا شهوات خود را تسکین دهند» (طباطبائی، 1417ق.، ج10: 505). بهتر است همیشه انتقاد با ارایة راه حلّ مناسب همراه باشد تا به اصلاح و بهبود امور تسریع ببخشد و در حقیقت، براى جلوگیرى از منکرات باید ابتدا راه‌هاى معروف را باز کرد و به مردم نشان داد.