eitaa logo
مِنّا | سید حمید طباطبائی
369 دنبال‌کننده
8 عکس
20 ویدیو
0 فایل
مِـنّـــا؛ تلاشی برای یافتن خویش در #هویت فراگیر امام 【فَمَنْ تَبِعَنِي فَإِنَّهُ مِنِّي】 یادداشت‌های سید حمید طباطبائی طلبه و پژوهشگر «تربیت هویتی» صفحه ارتباط شخصی: @toubaa صفحه قبلی در اینستاگرام: S.h.taba
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🕋 لبیک؛ اللهم لبیک... مرگ بر اسرائیل؛ مرگ بر اسرائیل؛ مرگ بر اسرائیل؛ مرگ بر اسرائیل؛ مرگ بر اسرائیل؛ مرگ بر اسرائیل؛ مرگ بر اسرائیل. 👈 پیوستن به پویش khl.ink/f/56704
به بهانه : ✅ ای‌کاش به در درگیری فرهنگی با بیشتر پرداخته شود در نباید انفعالی عمل کنیم https://eitaa.com/s_h_taba
در آستانه‌ی مناظره‌ی سیاسی-فرهنگی ⏳ سابقا مهم‌ترین انگیزه یک راننده تاکسی برای رأی دادن، اصلاح سازمان تاکسیرانی و وزارت راه بود. اما امروز، او راننده اسنپ و تپسی شده و به جای ، ترجیح می‌دهد در پویش‌هایی شرکت کند که در فضای مجازی، تکلیف قوانین اسنپ را معلوم می‌کنند. 👨🏻‍🏫 معلم، بازاری، هنرمند، نویسنده و ... هم به دلیلی مشابه، تغییر دولت‌ها را چندان اثرگذار در زندگی خود نمی‌دانند. 🗳 در کشورهایی که زندگی مردم با فضای مجازی آمیخته شده، فقط افرادی هنوز برای حضور در پای انگیزه دارند که در این فضای سایبری، دولتشان را در قامت یک یا حداقل مشاهده کنند، نه یک و مصرف کننده محتوا و یا حتی . 🌐 دولت‌هایی که در فضای مجازی، افقی بیش از یک تولیدکننده محتوا ندارند؛ باید به این دو اتفاق بد تن بدهند: و 👥 آقایان و پزشکیان! تنها راه شما برای افزایش مشارکت و حل مشکل فیلترینگ، ظاهر شدن در قامت یک حکمران است نه یک کاربر. البته بعد از تولید مدل https://eitaa.com/s_h_taba
🔸 سخنی با دکتر ، بعد از مناظره اول فرهنگی-سیاسی آقای پزشکیان! از اینکه به فکر مبارزه با فروش‌ها هستید ممنونیم. اما؛ 🔻مشکل اصلی ما با فیلترینگ، کسانی هستند که فرهنگ بزرگ و رشید ما را شمرده‌اند و می‌خواهند که حضور ما در این فضای در حد یک و باشد. 👩‍👧‍👦 هر مادر دلسوز و عقل سلیمی، حکم می‌کند که محتوای مصرفی کودک مصرف کننده باید فیلتر شود. ❌ مشکل اصلی ما، آنها هستند که هنوز نفهمیده‌اند که صرفا مصرف کننده بودن در فضای مجازی، در شأن و نیست. این فرهنگ و این مردم، از و حتی از هم بزرگترند. ⚔️ ما خواهان مبارزه با کسانی هستیم که را از امکان تولیدکنندگی و حکمرانی در فضای سایبر و (در نتیجه؛) را از دسترسی به فرهنگ رشید ایرانی کرده‌اند. 🔨 اگر دولت‌ها بااین مبارزه نکنند، بدانید که فرهنگ اسلامی_ایرانی ما، این فیلتر را خواهد شکست. https://eitaa.com/s_h_taba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 هر نقطه ضعفی نشان دهنده ناکارآمدی نیست. نقاط ضعف نشان دهنده نیاز کشور به تلاش برای رفع مشکلات است. 🔸تنها راه رفع مشکلات کشور، پرتعداد در صحنه است. خالی کردن صحنه یعنی؛ منتظر آمدن کسی از بیرون کشور هستیم. 🔓 قبلا گفتم که در ، به جای ، باید سطح حضور فرهنگمان را بالا ببریم؛ یک حضور حاکمانه به‌جای . 🗳 برای حل مشکلات کشور هم به جای فیلتر کردن خودمان باید سطح حضورمان را بالا ببریم. با مشارکت در می‌توانیم به جای مصرف کنندگی، در سطح حکمرانی و تصمیم گیری حضور پیدا کنیم. 🔴 رأی ندادن فقط اعتراض به وضع موجود را نشان نمی‌دهد. دنیا پر از کسانی است که انگیزه ما را تحریف می‌کنند و مشارکت پایین را نشان دهنده انتظار مردم برای معرفی می‌کنند. دنیا پر است از رسانه های مزدوری که به رأی ندادن ما برچسب بزنند و از آن برای اثبات کودکی و عدم بلوغ سیاسی مردم ایران استفاده کنند. 🗳 مشارکت بالا و حضور فعال اثبات می‌کند که این ملت نه کودک است که نیاز به فیلتر کردن خود داشته باشد و نه ناتوان است که نیازمند دخالت یا صدقه گرفتن از بیگانگان باشد. 🗳 ما فساد و تحریم و ... را مشکل می‌دانیم و برای رفع آنها تلاش می‌کنیم. تنها راه ما برای رفع این مشکلات است. ما مشارکت می‌کنیم و افرادی را هم انتخاب می‌کنیم که از حل مشکلات و تهدیدها ناامید نباشند و ما را به گذشته برنگردانند. کسانی را انتخاب می‌کنیم که به جای رو به قبله شدن، برای رفع تهدیدها از همه فرصت‌ها استفاده می‌کنند. https://eitaa.com/s_h_taba
🚷 اگر بحرانی نباشد، انسان‌ها بیشتر تمایل دارند که وضع موجود را ادامه دهند. جهت و تغییر وضعیت و ساختارهای ناکارآمد، نیازمند انگیزه و بالایی است. 💥 می‌توان از بحران‌هایی مثل بلایای طبیعی، جنگ، تحریم، اعتراضات و ، برای ایجاد این ظرفیت استفاده کرد. 🏷 «بحران به معنی پیدایش یک اختلاف سطح و یک و یک است» 🕋 از آن‌دسته انسان‌هایی نباشیم که در شرایط مطلوب می‌تازند و در تاریکی بحران‌ها توقف می‌کنند: «كُلَّمَآ أَضَآءَ لَهُمْ مَشَوْا فِيهِ وَإِذَآ أَظْلَمَ عَلَيْهِمْ قَامُوا» https://eitaa.com/s_h_taba
28.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙راوی؛ صدای مدرسه‌ نگاه: | عبور از مرز | گشودن قفس تن با شناخت سایر هویت‌ها به‌روایت: استاد سیدحمید ؛ پژوهشگر حوزه تعلیم و تربیت ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از KHAMENEI.IR
10.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 ویژه ❤️ نماهنگ | ☝ نسخه تصویری پیام رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت شهادت جناب سیدحسن نصرالله رضوان‌الله‌علیه دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان 💻 Farsi.Khamenei.ir
| عبور از مرز | گشودن قفس تن با شناخت سایر هویت‌های من «هویت» و کیستی انسان از مسائلی است که با قرار گرفتن در آستانه‌ی بلوغ آدمی را دل‌مشغول خود می‌کند.‌ مسأله‌ای که در مهم‌ترین دوراهی‌های زندگی و به هنگامه انتخاب و تصمیم رخ عیان می‌کند؛ شیوه خانه‌سازی و شهرسازی و حتی سبک لباس پوشیدن و آرایش تا ایجاد نهادها و سازوکارهای تولید دانش‌ و... همه متأثر از پاسخ به کلان‌مسئله‌ای هستند در باب «کیستی انسان». در این مجموعه گفتگو پای روایت حجه‌الاسلام طباطبایی نشسته‌ایم تا از هویت و ابعاد سه‌گانه «فردی، اجتماعی و تاریخی» و امتدادهای عینی آن در زندگی انسان بگوید و خلأهای هویتی منجر به از خودبیگانگی فرد و جامعه را نمایان کرده و ما را به راهکارهای بنیادین برساند و چاره‌ای باشد برای فردگرایی مفرط و راهنمایی باشد برای جامعه‌سازی. با آغاز سال تحصیلی جدید و شروع فصل مدرسه و دانشگاه، این روایت متفاوت از موضوع هویت بسیار اندیشیدنی و فراگرفتنی است؛ به‌ویژه برای فعالان عرصه‌ی سیاست‌گذاری‌های آموزشی، فرهنگی و تربیتی و برای ، و . »»» تیزر معرفی لینک جلسات: بخش۱ »» چیستی هویت بخش۲ »» منِ قابل توسعه بخش۳ »» ابعاد سه‌گانه هویت بخش۴ »» نظام‌مندی ابعاد سه‌گانه‌ هویت بخش۵ »» بُعد محوری هویت بخش۶ »» هویتِ تاریخی بخش۷ »» هویتِ تاریخی و نقش آن در فرهنگ پرستش بخش۸ »» نظریه فرهنگ پرستش بخش۹ »» محوریت دادن به هویتِ تاریخی و روش های اجرای آن مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ 🆔 @sch_negah
13.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛓ نظام مادی، از «رشد اختیار» مردم و حتی می‌ترسد؛ زیرا تصور می‌کند: 🔸 افزایش اختیار مردم و امت ها = کاهش قدرت حاکمیت و خودش 🔸 انسان مختار = انسان غیرقابل کنترل 🔸 تربیت = پیش‌بینی‌پذیر کردن رفتارها 🤔 ولی وقتی هدف، کنترل یا پیش‌بینی‌پذیر کردن رفتار است، چطور می‌توان نام آن را «تربیت» گذاشت؟! 🕋 اسلام اما به دنبال «رشد اختیار» انسان هاست، حتی زمانی که برای تربیت آنها برنامه می‌ریزد. 🌱 نظام تربیتی اسلام، اهل اجبار و تحمیل و تحقیر و شرطی سازی و تخدیر و ... نیست. فرصت تفکر و حتی خطا می‌دهد. به جای کنترل، مسیر رشد را روشن می‌کند و کار را به خود متربی و به خود مردم می‌سپارد. ✊ وقتی می‌کوشد تا با و و ترور، مردم و امت‌ها را به شکلی که می‌خواهد درآورد، اسلام را از دست خستگان می‌گیرد و به دست و امت‌ها می‌سپارد؛ 📖 «یا ایها الذین امنوا من یرتد منکم عن دینه فسوف یأتی الله بقوم یحبهم و یحبونه أذلة علی المومنین أعزة علی الکافرین یجاهدون فی سبیل الله و لا یخافون لومة لائم ذلک فضل الله یوتیه من یشاء و الله واسع علیم» 🌟 اسلام می‌خواهد که تحقق دنیای آرمانی اش با انسان محقق شود؛ حتی اگر آن آرمان، دیرتر محقق شود: «إِنَّا هَدَيْنَاهُ السَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرًا وَإِمَّا كَفُورًا» https://eitaa.com/s_h_taba مِـنّـــا؛ تلاشی برای یافتن خویش در فراگیر امام 【فَمَنْ تَبِعَنِي فَإِنَّهُ مِنِّي】
5.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏛 نظام‌های مادی، رشد اختیار مردم را موجب کاهش اختیار خود می‌دانند؛ زیرا رابطه حاکم میان حاکمیت و مردم، رابطه منفعت‌طلبی (بازاری یا سلطنتی) است نه محبت. 🔒 به همین خاطر است که در نظام تربیتی‌شان به دنبال کنترل رفتار مردم هستند، نه رشد اختیار آنها. 🤝 اما وقتی پایه روابط، محبت باشد، مردم، رشد اختیار حاکمیت هم هست؛ زیرا در چنین نظامی، حاکمیت و مردم و امت‌ها، یک «ما»ی مشترک می‌شوند و رشد یکی، رشد همه است؛ درست مثل بنای خانواده که بر پایه محبت بنا شده است. 👨‍👩‍👧‍👦 در خانواده، «والدین» فرزند را جزئی از خود می‌بینند نه رقیب خود. رشدش را می‌خواهند نه کنترلش را. موفقیتش را می‌خواهند، نه یا را. به همین خاطر، موفقیت او را پیروزی خود می‌دانند و رشد اختیار فرزندان را رشد و افزایش قدرت خانواده. 💫 «محبت، هویت مشترک می‌سازد». و وقتی هویت مشترکی شکل گرفت، پیش‌بینی‌پذیر کردن رفتار، مطلوب نخواهد بود. آنچه مهم است، رشد و حرکت در مسیر صحیح است. 🎯 https://eitaa.com/s_h_taba مِـنّـــا؛ تلاشی برای یافتن خویش در فراگیر امام 【فَمَنْ تَبِعَنِي فَإِنَّهُ مِنِّي】