eitaa logo
مِنّا | سید حمید طباطبائی
385 دنبال‌کننده
7 عکس
13 ویدیو
0 فایل
مِـنّـــا؛ تلاشی برای یافتن خویش در #هویت فراگیر امام 【فَمَنْ تَبِعَنِي فَإِنَّهُ مِنِّي】 یادداشت‌های سید حمید طباطبائی طلبه و پژوهشگر «تربیت هویتی» صفحه ارتباط شخصی: @toubaa صفحه قبلی در اینستاگرام: S.h.taba
مشاهده در ایتا
دانلود
یکی از دوستان، ترانه‌خوانی یکی از اغتشاشگران رو برام فرستاده بود که از خواندن برای و ، رسیده بود به ستودن . اینکه سجده کردن بر شیطان بزرگ چگونه عقل و فهم رو از این جماعت زائل کرده که به ستایش سیاه‌ترین اعمال جنایتکارترین انسان‌ها آن هم در سیاه‌ترین روزهای تمدن غربی تن داده‌اند، زاویه نگاه خوبی است. اما آن ترانه از جهتی دیگر من رو به خودش مشغول کرد. وقتی ترانه‌اش رو با این جمله شروع کرد: «میاد اون روزی که ما در اورشلیم»، مکثی کرد و من رو در چالش فرو برد؛ آخه ذهنم به تلاطم افتاد از بس که با خودم فکر کردم: «چی میخاد بگه»؟ آیا میخاد بگه: «بریم تو قدس نماز جماعت بخونیم» یا «بریم و صخره معراج رو زیارت کنیم»؟!! در بهترین حالت عایا خواهد گفت «بریم و در کنار دیوار ندبه دعا کنیم»؟! چالشی که اون میخاست نه، اما به شدت به این چالش برخوردم که «چه خواهد گفت؟» میخاستم ببینم او برای سفر به اورشلیم چه آرزویی دارد؟ چالش داغ من به سرعت و بعد از چند ثانیه یخ کرد و او در کمال خونسردی اینطور ادامه داد: «به کوچه پس کوچه ها سر بزنیم»!! نابود شدم. یعنی همین؟! سرزدن به کوچه و پس‌کوچه‌ها! البته حق هم دارند. وقتی فرودگاه بن گورین غلغله شده است از یهودیانی که در حال فرار از اورشلیم و سرزمین‌های اشغالی‌اند، این بیچاره‌ها چه رؤیایی می‌توانند داشته باشند برای سفر به اسرائیل و اورشلیم؟ به این کاری ندارم که چرا با خودش فکر کرده که در این سال پنجاه و هفتی باید ساواکی شود و مجیزی را برای بازخوانی کند؟ سؤال من از این است که چرا اینقدر مضحک و سرد؟! آری! استخدام هنر در موضوعی که نه هنرمند و نه مخاطب، رؤیایی در موردش ندارند به همین اندازه مضحک است و مشمئز کننده. دقیقا به همان اندازه که با کردن، بخواهی کسی رو متقاعد کنی که از رؤیاهاش دست برداره. حتی مضحک‌تر است از رفتار ما و نظام تربیتی ما، که ساخت آرمان‌ها و رویاهای کودک و جوانمان رو به فرهنگ و تربیت غرب سپرده‌ایم و بعد تلاش می‌کنیم تا مالباخته‌ای که تمدن مادی، رویا و انتظارش رو (یعنی بزرگترین داشته‌اش رو) دزدیده، به جهاد و دینداری و آرمان‌های نظام اسلامی دعوت کنیم. لااقل نظام تربیتی ما و مربی یا هنرمند ما، خودش آرمان و آرزوی زیستن با اولیای الهی در زمان ظهور رو داره. اما این بیچاره، واضح است که خودش هم تا دیروز، هیچ رؤیایی که به خاطر آن آرزوی سفر به اسرائیل داشته باشد، در سیاهه آرزوهایش نبوده. ، آرمان و رؤیا مهمترین شکل دهنده «» است و کار مربی و نهاد تربیت، «پرورش و تربیت هویت». تلاش ما هم برای دعوت دل سپردگان به آرمان‌های غربی به همان اندازه موثر خواهد بود که تلاش این بدبخت برای ایجاد میل در سفر به اورشلیم. و حالا که وزیدن دل‌بستگی‌های وجدان‌های بیدار به رؤیاها و آرمان‌های تمدن غربی رو به باد داده، بهترین زمان است برای ساخت هویتی مشترک در میان همه آزادگان و مستضعفین جهان. ما اگر از این فرصت برای ساخت چنین هویتی استفاده کردیم، پیروز این جنگیم. نه فقط در سرزمین های اشغالی، بلکه در قلوب آزادگان جهان و امت‌های مسلمان. در قلب آن نوجوان عرب که در میان خطبه‌های نماز جمعه، برمی‌خیزد و خطبه ضد صهیونیستی می‌خواند و جوانان مصری که فریاد «یا نصرالله یا حبیب، اضرب اضرب تل ابیب» سرمی‌دهند و در قلب آن آزادگان فیلیپینی و هلندی که آزادی فلسطین از بحر تا نهر را مطالبه می‌کنند. بگذریم! بقیه ترانه رو هم با همین دست فرمون ادامه داد: «من بی دین تو یهودی با مسلمون و بهایی‌های شهر، می‌شینیم دور یه میز ساز می‌زنیم می‌گیم و می‌خندیم و شادی‌کنون، کنارش شراب شیراز می‌زنیم می‌رسه روزی که ما از اسرائیل، تا ایران بدون ترس سفر کنیم» اصلا رفتن به اورشلیم یا با یک یهودی بر سر یک میز نشستن برای توی بی دین چه جذابیتی داره؟ آرزوی ساز و شراب زدنت رو می‌فهمم. اما آرزوی سفر از (یا حتی به) اسرائیلت رو کجای دلم بذارم؟ آیا خودت صدای خالی بودن این مشک رو نمی‌شنوی؟ خالی بودن از یک قطره آرزوی واقعی. دست و پا زدن برای ایجاد میل به آرمانی این چنین تهی، تنها یک پیام دارد؛ ناامیدی از تحقق رؤیاهای قبلی. همان‌طور که بمباران وحشیانه بیمارستان‌ها و زنان و کودکان در غزه یک پیام دارد؛ عصبانیت و احساس شکست و دست نیافتن به اهداف https://eitaa.com/s_h_taba
جایگاه در از نگاه قرآن و روایات مرحوم صدوق در کتاب شریف خصال، روایت می‌کند: سألت أبا عبد الله (علیه السلام) عن قول الله عز و جل: فإذا قضیت الصلاة فانتشروا ... قال: «الصلاة یوم الجمعة، و الانتشار یوم السبت» طبق این روایت شریف، دستور قرآن برای تکلیف مسلمین در روز شنبه، و است. عجیب است که برای ، رشد اقتصادی را بهانه می‌کنند. پاورقی: حتی اگر امر در این آیه شریفه، دلالت بر مطلوبیت نداشته باشد، خارج کردن شنبه از روزهای کاری را مرجوح می‌کند. در مقیاس وضع قانون، تعطیلی شنبه، یعنی اقامه عدم انتشار. کاری به تعطیلی پنجشنبه ندارم اما اگه به دنبال رشد اقتصادی هستید، شنبه رو روز کاری اعلام کنید، «و ابتغوا من فضل الله» Www.eitaa.com/S_h_taba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب در دیدار جمعی از خانواده‌های سپاهیان پاسدار که به مناسبت شب میلاد امام رضا(ع) برگزار شد، با ابراز تاثر از حادثه نگران کننده عصر امروز برای رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان گفتند: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم و مغتنم و همراهان ایشان را به آغوش ملت برگرداند. همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند. ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید. 💻 Farsi.Khamenei.ir
در این لحظات پر اضطراب، هیچ چیز مثل این دو-سه جمله‌ای که از دهان مبارک نائب امام زمان خارج شد، نمی‌تونست آراممان کند. امیدواریم که خدا این جمع خدمت‌گزار رو به آغوش ملت برگرداند. اما هرچه هم که بشود؛ «سر خمّ می سلامت» 🤲 https://eitaa.com/s_h_taba
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🕋 لبیک؛ اللهم لبیک... مرگ بر اسرائیل؛ مرگ بر اسرائیل؛ مرگ بر اسرائیل؛ مرگ بر اسرائیل؛ مرگ بر اسرائیل؛ مرگ بر اسرائیل؛ مرگ بر اسرائیل. 👈 پیوستن به پویش khl.ink/f/56704
به بهانه : ✅ ای‌کاش به در درگیری فرهنگی با بیشتر پرداخته شود در نباید انفعالی عمل کنیم https://eitaa.com/s_h_taba
در آستانه‌ی مناظره‌ی سیاسی-فرهنگی ⏳ سابقا مهم‌ترین انگیزه یک راننده تاکسی برای رأی دادن، اصلاح سازمان تاکسیرانی و وزارت راه بود. اما امروز، او راننده اسنپ و تپسی شده و به جای ، ترجیح می‌دهد در پویش‌هایی شرکت کند که در فضای مجازی، تکلیف قوانین اسنپ را معلوم می‌کنند. 👨🏻‍🏫 معلم، بازاری، هنرمند، نویسنده و ... هم به دلیلی مشابه، تغییر دولت‌ها را چندان اثرگذار در زندگی خود نمی‌دانند. 🗳 در کشورهایی که زندگی مردم با فضای مجازی آمیخته شده، فقط افرادی هنوز برای حضور در پای انگیزه دارند که در این فضای سایبری، دولتشان را در قامت یک یا حداقل مشاهده کنند، نه یک و مصرف کننده محتوا و یا حتی . 🌐 دولت‌هایی که در فضای مجازی، افقی بیش از یک تولیدکننده محتوا ندارند؛ باید به این دو اتفاق بد تن بدهند: و 👥 آقایان و پزشکیان! تنها راه شما برای افزایش مشارکت و حل مشکل فیلترینگ، ظاهر شدن در قامت یک حکمران است نه یک کاربر. البته بعد از تولید مدل https://eitaa.com/s_h_taba
🔸 سخنی با دکتر ، بعد از مناظره اول فرهنگی-سیاسی آقای پزشکیان! از اینکه به فکر مبارزه با فروش‌ها هستید ممنونیم. اما؛ 🔻مشکل اصلی ما با فیلترینگ، کسانی هستند که فرهنگ بزرگ و رشید ما را شمرده‌اند و می‌خواهند که حضور ما در این فضای در حد یک و باشد. 👩‍👧‍👦 هر مادر دلسوز و عقل سلیمی، حکم می‌کند که محتوای مصرفی کودک مصرف کننده باید فیلتر شود. ❌ مشکل اصلی ما، آنها هستند که هنوز نفهمیده‌اند که صرفا مصرف کننده بودن در فضای مجازی، در شأن و نیست. این فرهنگ و این مردم، از و حتی از هم بزرگترند. ⚔️ ما خواهان مبارزه با کسانی هستیم که را از امکان تولیدکنندگی و حکمرانی در فضای سایبر و (در نتیجه؛) را از دسترسی به فرهنگ رشید ایرانی کرده‌اند. 🔨 اگر دولت‌ها بااین مبارزه نکنند، بدانید که فرهنگ اسلامی_ایرانی ما، این فیلتر را خواهد شکست. https://eitaa.com/s_h_taba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 هر نقطه ضعفی نشان دهنده ناکارآمدی نیست. نقاط ضعف نشان دهنده نیاز کشور به تلاش برای رفع مشکلات است. 🔸تنها راه رفع مشکلات کشور، پرتعداد در صحنه است. خالی کردن صحنه یعنی؛ منتظر آمدن کسی از بیرون کشور هستیم. 🔓 قبلا گفتم که در ، به جای ، باید سطح حضور فرهنگمان را بالا ببریم؛ یک حضور حاکمانه به‌جای . 🗳 برای حل مشکلات کشور هم به جای فیلتر کردن خودمان باید سطح حضورمان را بالا ببریم. با مشارکت در می‌توانیم به جای مصرف کنندگی، در سطح حکمرانی و تصمیم گیری حضور پیدا کنیم. 🔴 رأی ندادن فقط اعتراض به وضع موجود را نشان نمی‌دهد. دنیا پر از کسانی است که انگیزه ما را تحریف می‌کنند و مشارکت پایین را نشان دهنده انتظار مردم برای معرفی می‌کنند. دنیا پر است از رسانه های مزدوری که به رأی ندادن ما برچسب بزنند و از آن برای اثبات کودکی و عدم بلوغ سیاسی مردم ایران استفاده کنند. 🗳 مشارکت بالا و حضور فعال اثبات می‌کند که این ملت نه کودک است که نیاز به فیلتر کردن خود داشته باشد و نه ناتوان است که نیازمند دخالت یا صدقه گرفتن از بیگانگان باشد. 🗳 ما فساد و تحریم و ... را مشکل می‌دانیم و برای رفع آنها تلاش می‌کنیم. تنها راه ما برای رفع این مشکلات است. ما مشارکت می‌کنیم و افرادی را هم انتخاب می‌کنیم که از حل مشکلات و تهدیدها ناامید نباشند و ما را به گذشته برنگردانند. کسانی را انتخاب می‌کنیم که به جای رو به قبله شدن، برای رفع تهدیدها از همه فرصت‌ها استفاده می‌کنند. https://eitaa.com/s_h_taba
🚷 اگر بحرانی نباشد، انسان‌ها بیشتر تمایل دارند که وضع موجود را ادامه دهند. جهت و تغییر وضعیت و ساختارهای ناکارآمد، نیازمند انگیزه و بالایی است. 💥 می‌توان از بحران‌هایی مثل بلایای طبیعی، جنگ، تحریم، اعتراضات و ، برای ایجاد این ظرفیت استفاده کرد. 🏷 «بحران به معنی پیدایش یک اختلاف سطح و یک و یک است» 🕋 از آن‌دسته انسان‌هایی نباشیم که در شرایط مطلوب می‌تازند و در تاریکی بحران‌ها توقف می‌کنند: «كُلَّمَآ أَضَآءَ لَهُمْ مَشَوْا فِيهِ وَإِذَآ أَظْلَمَ عَلَيْهِمْ قَامُوا» https://eitaa.com/s_h_taba
28.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙راوی؛ صدای مدرسه‌ نگاه: | عبور از مرز | گشودن قفس تن با شناخت سایر هویت‌ها به‌روایت: استاد سیدحمید ؛ پژوهشگر حوزه تعلیم و تربیت ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah