سرود میلاد حضرت زهرا(س)
#کانال_مولودی_مجمع_الذاکرین
برا نبی دختر اومده/حبیبه ی داور اومده۲
دل علی شد غرق سرور /برا علی دلبر اومده۲
(ای گل طاها،ام ابیها،خوش آمدی دنیا
معنی کوثر،همدم حیدر،فاطمه ی زهرا)۲
فاطمه بانو،فاطمه بانو،مولاتی یازهرا۲
__________________
عرش خدا شد غرق طرب/اومده فخر کل عرب
سیده زنان عالمین/بانوی عابده گنج ادب
به افتخارش،از آسمونا،ستاره می ریزه
از می شادی،جام دل هر،فرشته لبریزه
فاطمه بانو........
________________________
میوه باغ رسالته/برای عالم یه نعمته
مهرشو هرکی بدل داره/ تو راه خیر وسعادته
وجود زهرا، خیر کثیره،برای پیغمبر
برای مدحش،خدافرستاده،سوره کوثر
فاطمه بانو...
__________________________
شیعه ی حیدر زهرائیه/توی دلش پر زشادیه
جشن تولد بپا کنه/چه مجلس با صفائیه
بر لب شیعه،ثنای زهرا وذکر یا حیدر
مهدی زهرا،حاضره حتما،تو مجلس مادر
فاطمه بانو....
شعر :اسماعیل تقوایی
#کانال_مولودی_مجمع_الذاکرین
🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀
🔹انتقاد آیتالله علوی بروجردی از تمرکز مالی در دفاتر مراجع و لزوم حمایت از علما در مناطق مختلف
آیتالله علوی بروجردی در ادامه مباحث خود به موضوع تمرکز دفاتر مراجع در شهرها و نحوه مدیریت وجوهات شرعی اشاره کرده و انتقاداتی را مطرح کردند.
ایشان اظهار داشتند: من مخالف این هستم که مراجع در هر شهری دفتر داشته باشند. به برخی دوستان نیز گفتهام، دفتر یعنی اینکه اگر کسی وجوهاتی دارد باید به دفتر آن مرجع تحویل دهد و به دیگران ندهد. این روش درست نیست. خدا رحمت کند مرحوم آیتالله العظمی بروجردی را؛ ایشان میفرمودند: خانه هر عالمی دفتر من است و مسجد هر عالمی دفتر من است. مردم وجوهات خود را به عالم محل خود بدهند و او این وجوه را برای من ارسال کند. حتی اگر کسی از شهری وجوهی به قم میآورد، ایشان میپرسیدند: چرا این وجوه را به عالم محله خود ندادید؟ این روش باعث میشد که ابتدا هزینههای منطقهای تأمین شود و سپس مازاد آن به قم ارسال گردد. این نظام اولویتبندی به بقای مساجد و رونق حوزههای محلی کمک میکرد.
معظم له بیان داشتند: امروز این نظام دچار تغییر شده است و باعث شده است تا بلاد از علما خالی شده و بسیاری از مساجد در شهرهایی چون تهران خالی ماندهاند و علما رغبتی به امام جماعت شدن ندارند.
ایشان به ذکر خاطرهای از آیتالله العظمی بروجردی پرداختند و گفتند: پدرم نقل میکردند که روزی گروهی از یک روستا وجوهات شرعی خود را به آیتالله العظمی بروجردی تقدیم کردند. ایشان پس از دیدار با این افراد، به آنها گفتند: وجوهات خود را به روحانی محلهتان بدهید و از او حمایت کنید. حتی مبلغی اضافه از طرف خود برای آن روحانی فرستادند. وقتی از ایشان پرسیدند که آیا آن روحانی را میشناسید، فرمودند: خیر، اما او با هر میزان از علم که دارد، پایگاه شیعه را در دل مردم آن منطقه حفظ کرده است. با همین برخورد، آن روحانی در چشم مردم صد درجه بالاتر رفت و موقعیتش تقویت شد.
معظم له تأکید کردند: این نظام مالی و مدیریتی باید به نحوی باشد که ابتدا علمای محلی تأمین شوند. اینکه تمام وجوهات به قم ارسال شود و دفاتر مراجع تنها در قم متمرکز باشند، نهتنها به حوزهها کمک نمیکند، بلکه به از بین رفتن پایگاههای شیعه در مناطق مختلف میانجامد. وقتی آیتالله العظمی بروجردی از دنیا رفتند، باوجود شهرت و جایگاهشان، هیچیک از فرزندان ایشان خانه شخصی نداشتند و خودشان نیز با بدهی فراوان از دنیا رفتند. این نمونهای از یک روش صحیح بود که اولویت را به مناطق محلی میداد و زندگی شخصی مراجع در حد ضرورت محدود میشد.
ایشان در ادامه اظهار داشتند: ما باید توجه داشته باشیم که بقای شیعه وابسته به مرجعیت و پایگاههای محلی است. ما باید بر این سلک حرکت کنیم، اگر این روش از بین برود و همهچیز متمرکز شود، دیگر چیزی برای آینده باقی نخواهد ماند.
#بخش_سوم
📚 درس خارج فقه:
تاریخ: 1403/10/03
#آیت_الله_علوی_بروجردی
🌐 http://alaviboroujerdi.ir