eitaa logo
معالی
86 دنبال‌کننده
10 عکس
6 ویدیو
1 فایل
سید زین الدین محمدی موسوی
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم بنیان گذار عزای حسینی در آغاز محرم الحرام وجود نازنین آقا و مولا و ولی نعمت ما حضرت ابالحسن علی ابن موسی الرضا علیه السلام است... 👇 1: امام رضا علیه السلام فرمودند: 👈ماه محرم همان ماهی بود که عرب جاهلی که روحیه سفاکی و خونریزی در وجودش نهادینه بود نیز به احترام این ماه دست از جنگ و کشتار می کشید... 😔 🔴اما در همین ماه ریختن خون ما اهل بیت حلال شد... 🔺 و بانوان و خاندان ما به اسارت گرفته شد... 🔺 و آتش به آشیانه ما زده شد و حرمت ما در آن شکسته شد 🔺 کوچک ترین حرمتی در این زمینه به رسول خدا گذاشته نشد . ................ عن ابراهيم بن أبي محمود قال قال الرضا علیه السلام إن المحرم شهر كان أهل الجاهلية يحرمون فيه القتال فاستحلت فيه دماؤنا وهتك فيه حرمتنا وسبي فيه ذرارينا ونساؤنا وأضرمت النيران في مضاربنا وانتهب ما فيها من ثقلنا و لم ترع لرسول الله حرمة في أمرنا... 👇 2: امام رضا علیه‌السلام در ادامه فرمودند: . روز امام حسین علیه السلام (عاشورا) 👈پلکهای ما را [از شدت اشک] زخم و سیل سرشک از دیده ما روانه کرد...، 👈 حرمت عزیزان ما در کرببلا شکست و کرب (آه جگرسوز) و بلا را تا آخرین روز در دل ما نهادینه کرد... .............. ...إن يوم الحسين أقرح جفوننا وأسبل دموعنا وأذل عزيزنا بأرض كرب وبلاء وأورثتنا[ ياأرض كرب وبلاء أورثتنا]الكرب البلاء إلي يوم الانقضاء... 👈پس باید بر همچو حسینی دیده های اشکبار گریه کنند😭 چرا که این اشک، گناهان بزرگ را فرو می ریزد... . علیه السلام در ادامه فرمودند: 🔺پدرم هر گاه محرم می شد دیگر خنده بر لبانش نمی نشست😔 پیوسته آهی جگر سوز بر سینه اش بود و در چهره اش پیدا تا زمانی که ده روز از ماه محرم الحرام می گذشت و روز دهم این حال اندوه و حزن به اوج خود می رسید، دهم محرم() روز گریه و آه و اشک پدرم بود😔😔 . می فرمود: امروز همان روزی است که حسین علیه‌السلام را کشتند[پایان روایت] 😭 ............ . ...فعلي مثل الحسين فليبك الباكون فإن البكاء يحط الذنوب العظام ثم قال ع كان أبي ع إذادخل شهر المحرم لايري ضاحكا وكانت الكئابة تغلب عليه حتي يمضي منه عشرة أيام فإذا كان يوم العاشر كان ذلك اليوم يوم مصيبته وحزنه وبكائه و يقول هواليوم ألذي قتل فيه الحسين علیه‌السلام. ......  [امالی الصدوق - المجلس السابع والعشرون - صفحه۱۷۸]  ✍اقامه عزای شهید کربلا حضرت سید الشهدا آیین کهنی است که ریشه در میراث گهربار روایات و أحادیث معصومین صلوات الله علیهم اجمعین دارد، و شاخ و برگ آن شیوه ها و سنت های مختلف عزاداری است که همه آنها ان شاء الله موجب تعالی روحی و شخصیتی آحاد عزاداران خواهد بود و سببی برای آمرزش گناهان... . اما سخنی که می توان پیرامون نقطه آغاز و شروع این عزاداری گفت: آن است که با توجه به این روایت آن عزایی که رسمیت بدان داده شده عزای سید الشهدا است و پیشواز عزای عاشورای حسینی ده روز محرم الحرام است، بنا برین به نظر می رسد، آیین سیاهپوشی شب اول محرم الحرام صورت بگیرد، ادبی است در اقتدای به مولانا الرضا علیه السلام که آغاز ماه محرم الحرام را آغازی برای عزای جدشان معرفی فرموده اند... . ان شاء الله همه امشب پرچم های مشکی را برافراشته می کنیم... هر خانه، یک . ✍
. خداوند متعال در قرآن کریم فرمود: . والذین آمنو اشد حبا لله… اهل ایمان فراز عشق بازی شان عشق بازی با خداست… در حقیقت عشق های دنیایی، صرفا شبیه ساز هایی اند تا بیاموزی در آن آسمان بی کران حضرت معشوق پر بگیری و پرواز نابلد نباشی… . و فرمود قل ان کنتم تحبون الله فاتبعونی یحببکم الله… . اگر عاشق حضرت دوست هستی بیا... بیا تا راه دلدادگی حضرت معشوق را بیاموزمت… . . و فرمود: هل الدین الا الحب و البغض؟! دین و آیین مگر جز عشق و غیرت است؟! دل از هر چه غیر یار بشویی و خانه دل را بهر حضرت دلدار جارو کنی… . اگر عاشق شدی خواسته های خودت در خواسته های حضرت محبوب ذوب می شود، تمنایت تمنای دلبر است و خواسته ات همو که دلبر خواهد… . اتفاقا عشق پریچهرگان و دلبر سیرتان و رعنا قامتان را در این آیین پسندیده شمرده اند تا تو مشق عشقی کنی... به زیبایی زلف پریشان و ابروی کمانش دل بدهی تا از این دلدادگی گذر کنی و به زیبای زیبا آفرین دل بدهی... از این دل ستانی رها شوی و به یگانه دلستان عالم پیوند بخوری، پیوندی نا گسستنی که فرمود لا انفصام لها… . این مسیر عشق است... . و آیین اسلام همین است... . در امین الله می خوانی:« اعلام القاصدین الیک واضحه» . صبا به لطف بگو آن غزال رعنا را که سر به کوه و بیابان تو داده ای ما را . آنجا که کوه و دشت و هامون را در پی محبوب می جویی و می پویی... اگر پرچم راهی برای شیوه عاشقی باشد چه زیباست… . آنجا که در این شب سیاه گم گشته راه مقصود می شوی اگر از گوشه ای کوکب هدایتی برون شود، تمنای دلت است… . و حضرت ابالاحرار سید الشهدا همان پرچم هدایت در این ظلمتکده است که تو عاشقانه، کو به کو و کوچه به کوچه در پی دلدار خویش می گردی… آری… ، بر بلندای ایستاد و به بند بند وجودش فدای محبوب شدن را به تصویر کشید… . و در این قمار سرار عشق، هر آنچه داشت باخت، و به خنکایی رسید که تمنایی فرا تر از آن متصور نیست، جز دیگر… آری حسین علیه السلام هر آنچه داشت و نداشت فدا کرد، حتی سه ساله دختر شیرین زبان بابا را… جانش را… . او که را از پدر با همین سن کم خوب آموخته بود، آمد از خویش بگوید، بابا چه کسی مرا در این سن کم کرد؟😭 اما زود پشیمان شد… عاشق گله نمی کند… لحن کلام عوض شد، چنین گفت: بابا محاسن زیبای تو را چه کسی به خون سرت رنگین کرد؟ بابا... رگ های گردن تو را چه کس بریده؟ بابا... انگار از فغان نشست… دیگر نه از خار بیابان گفت و نه از سرمای شب و نه از گرسنگی… و نه… و نه… . نگفت و نگفتنی های بسیار را گذاشت… سر بریده بابا طرفی ، سه ساله بابا طرفی😔 . ✍
هدایت شده از أبا أحمد
683.2K
هدایت شده از أبا أحمد
822.2K
بسم الله الرحمن الرحیم ✅نیک می دانیم دروغ یکی از گناهان کبیره است ❌و طبق تعالیم آل الله علیهم صلوات الله هیچ گاه از مؤمن صادر نمی شود، . ❗️عجب اما که سوگ بدانجا رسیده است که شخصی معمّم و منتسب به علما، این کبیره را مرتکب شود... . من گمان بر این دارم که وجود نازنین حجت بن الحسن عجل الله فرجه را بر این مصیبت باید تسلّیٰ داد. . ⬅️شخصی که سالهای سال ریاست یکی از آسمان خراش های اشرافیت حوزه با نام بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء را بر عهده دارد، ⬅️شخصی که یکی از بزرگترین ابررایانه های عظیم الجثه خاورمیانه را در این موسسه فراهم ساخته. ⬅️شخصی که موسسه ای با ردیف بودجه عریض و طویل را به خود اختصاص داده، 💢حالا امروز مدعی شده: امکانات حوزه در اختیار افرادی خاص در حوزه است و در اختیار روحانیت اصیل حوزه، عالمان و تربیت یافتگان نظام اصیل حوزوی نیست!!! . . انصاف در سخن البته این است که اگر اشاره مستقیم به خود، به عنوان ریاست یکی از پر امکانات ترین مراکز حوزوی داشته اند، حق با ایشان است، آری امکانات حوزه در اختیار امثال ایشان قرار گرفته، نه اختیار روحانیت اصیل! و بر این سوگ خون می توان گریست… روحانیت اصیل و خَلَف صالح مرجعیت، هیچ گاه مترصد هم‌نوایی با خون‌آشامان و داعش مسلکانی نبوده اند که با موضع گیری های کذب و نابجا، بستر هتک حریم آل الله را فراهم آورند، آنان پیوسته خود را سرباز ولی فقیه می دانستند. . البته این سوگنامه بدینجا پایان نیافته و ایشان در ادامه اظهارات کذب خود، نام فردی به نام محمدجواد علوی بروجردی را به ناگاه وسط مصاحبه می افکند و در ادامه می گوید: . «...همه روحانیون و حوزویان اصیل این نظرات ارزشمند آیت الله علوی بروجردی را ارج می نهند و قبول دارند!!» ⭕️یعنی شاخص اصالت روحانیت و حوزوی بودن، را ایشان تعیین نموده و علاوه بر آن، ایشان از همه طلبه های اصیل خبر دارد که نظرات آقای علوی را قبول دارند!!! . بعد در ادامه گفته اند: «و برخی افرادی که معلوم است نه درسی خوانده اند و نه اخلاق و تربیتی در حوزه دیده اند، با سخنان بسیار ناجوانمردانه و اظهارات ناصواب احیانا می خواهند این چهره نورانی و اخلاق کریمانه و اظهار نظر اصیل دینی را مخدوش کنند» . باید به ایشان گفت: کدام چهره را مخدوش کنند؟! اساسا باید چهره ای باشد که مخدوش کردنش معنا پیدا کند یا نه؟! . تنها شما و عده ای چون شمائید که این آقا را بال و پر می زنید چهره کنید، به ناگاه نامشان را با دستپاچگی وسط یک مصاحبه می آورید، ناشیانه و متملقانه!! . چرا که قصد چهره سازی از ایشان دارید، چرا که جریان فقه سکولار را یتیم دیده اید و حالا در برابر موسای انقلاب می خواهید سامری بتراشید... نیک می دانیم این دست و پا زدن ها تشبث به حشیش در برابر موج خروشان طلاب ولایتمدار و انقلابی است که ثمر نخواهد داد… . خود ایشان علیرغم تلاش های فراوان برای چهره شدن، موفقیت چندانی نداشته اند: 🔴مثلاً دسته عزاداری درست کردند در موازات دسته عزاداری حضرت آیت الله وحید خراسانی که استاد ایشان است و خود ایشان سالها در این دسته به عنوان شاگردی کنار سایر شاگردان حضور داشته است!! حالا به چه کیفیت: نصب یک بنر بزرگ در صحن مسجد اعظم، کنار گنبد منور!! آن هم با عکسی بزرگ از آقای محمدجواد علوی بروجردی در حال عزاداری !! . آقای مرتضی جوادی آملی، تلاش برای شهرت توسط یک انسان معمم، عجیب است اما عجیب تر از آن تملق یک آیت الله زاده برای شخصی با ادبیاتی این گونه است : «حوزه، بزرگان را می شناسد و از آنها دفاع می کند. از جمله آنها حضرت آیت الله علوی بروجردی هستند که با اظهارات روشن و مواضع خیلی صریح از اسلام، حوزه و روحانیت سخن گفته اند و این مورد حمایت حوزویان هست.» . ⭕️با پوستر و بنر و دسته راه انداختن در موازات بزرگان، ⭕️با استفاده شخصی از اختیارات تولیت مسجد اعظم و اعلامیه کردن درس خارج خودش، ⭕️با پر کردن در و دیوار این مسجد شریف از عکسهای خودش در کنار مرجع کبیر و فقید عالم تشیع حضرت آیت الله بروجردی، ⭕️با چاپ عبارت «پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله علوی بروجردی» در زیر اطلاعیه های مراسم شهادت در مسجد اعظم!!! آن هم با بزرگ ترین اندازه ممکن! 👈 با این رفتار های کودکانه می خواست از خودش چهره بسازد، نشد، نتوانست! . شما هم نخواهید توانست، آقای آیت الله زاده! . شما بهتر است جای دلسوزی برای آرمان های امام، توضیحاتی پیرامون ردیف بودجه بنیاد اسرا و امکانات دپو شده در آن نهاد ارائه کنید و اینکه چه خدمتی این مجموعه اشرافی عریض و طویل برای مردم داشته است. . نمی دانم چه نسبتی است هر آنکه بیشتر از امکانات جمهوری اسلامی بهره می برد، بیتشر لگد به نظام و انقلاب می زند! . آری شما در جایگاه پاسخگو هستید جناب ایت الله زاده! نه مطالبه گر، رحم الله امرءا علم قدره فلم یتعده... . ✍️ سید زین الدین محمدی موسوی
حَدَّثَنَا أَبِي رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا سَعْدُ بْنُ عَبْدِ اَللَّهِ عَنِ اَلْقَاسِمِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ دَاوُدَ قَالَ حَدَّثَنِي حَمَّادُ بْنُ عِيسَى عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ قَالَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : كَانَ فِيمَا وَعَظَ بِهِ لُقْمَانُ اِبْنَهُ أَنْ قَالَ لَهُ يَا بُنَيَّ لِيَعْتَبِرْ مَنْ قَصُرَ يَقِينُهُ وَ ضَعُفَتْ نِيَّتُهُ فِي طَلَبِ اَلرِّزْقِ إِنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى خَلَقَهُ فِي ثَلاَثَةِ أَحْوَالٍ مِنْ أَمْرِهِ وَ آتَاهُ رِزْقَهُ وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ فِي وَاحِدَةٍ مِنْهَا كَسْبٌ وَ لاَ حِيلَةٌ إِنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى سَيَرْزُقُهُ فِي اَلْحَالِ اَلرَّابِعَةِ أَمَّا أَوَّلُ ذَلِكَ فَإِنَّهُ كَانَ فِي رَحِمِ أُمِّهِ يَرْزُقُهُ هُنَاكَ فِي قَرٰارٍ مَكِينٍ حَيْثُ لاَ يُؤْذِيهِ حَرٌّ وَ لاَ بَرْدٌ ثُمَّ أَخْرَجَهُ مِنْ ذَلِكَ وَ أَجْرَى لَهُ رِزْقاً مِنْ لَبَنِ أُمِّهِ يَكْفِيهِ بِهِ وَ يُرَبِّيهِ وَ يَنْعَشُهُ مِنْ غَيْرِ حَوْلٍ بِهِ وَ لاَ قُوَّةٍ ثُمَّ فُطِمَ مِنْ ذَلِكَ فَأَجْرَى لَهُ رِزْقاً مِنْ كَسْبِ أَبَوَيْهِ بِرَأْفَةٍ وَ رَحْمَةٍ لَهُ مِنْ قُلُوبِهِمَا لاَ يَمْلِكَانِ غَيْرَ ذَلِكَ حَتَّى إِنَّهُمَا يُؤْثِرَانِهِ عَلَى أَنْفُسِهِمَا فِي أَحْوَالٍ كَثِيرَةٍ حَتَّى إِذَا كَبِرَ وَ عَقَلَ وَ اِكْتَسَبَ لِنَفْسِهِ ضَاقَ بِهِ أَمْرُهُ وَ ظَنَّ اَلظُّنُونَ بِرَبِّهِ وَ جَحَدَ اَلْحُقُوقَ فِي مَالِهِ وَ قَتَّرَ عَلَى نَفْسِهِ وَ عِيَالِهِ مَخَافَةَ إِقْتَارِ رِزْقٍ وَ سُوءِ يَقِينٍ بِالْخَلَفِ مِنَ اَللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى فِي اَلْعَاجِلِ وَ اَلْآجِلِ فَبِئْسَ اَلْعَبْدُ هَذَا يَا بُنَيَّ .
هدایت شده از أبا أحمد
اى آرام ‌دل‌ ‌هر‌ غريب وحشتزده - tasviredel.mp3
4.57M
این صوت از مناجات ابوحمزه خیلی دلیه... اگه مناسب دیدید در گروه خودتون بذارید... برای بنده هم دعا کنید . اخلاق تو ماه رمضون شاید همین ابوحمزه باشه
✅ عن جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْأَنْصَارِيِّ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ صلّی الله علیه وآله فِي آخِرِ جُمُعَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ فَلَمَّا بَصُرَ بِي قَالَ لِي: يَا جَابِرُ! هَذَا آخِرُ جُمُعَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ فَوَدِّعْهُ وَ قُلِ: «اللَّهُمَّ لَا تَجْعَلْهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنْ صِيَامِنَا إيَّاهُ ، فَإنْ جَعَلْتَهُ فَاجْعَلْنِي مَرْحُوماً وَ لَا تَجْعَلْنِي مَحْرُوماً». فَإنَّهُ مَنْ قَالَ ذَلِكَ ظَفِرَ بِإحْدَى الْحُسْنَيَيْنِ: إمَّا بِبُلُوغِ شَهْرِ رَمَضَانَ مِنْ قَابِلٍ، وَ إمَّا بِغُفْرَانِ اللَّهِ وَ رَحْمَتِهِ. 🔹جابربن عبدالله انصاری نقل می کند که در آخرین جمعه ماه رمضان بر رسول خدا صلّی الله علیه وآله وارد شدم. وقتی حضرتش مرا دید، فرمود: ای جابر! امروز آخرین جمعه ماه رمضان است، پس با آن وداع کن  و بگو: «اللَّهُمَّ لَا تَجْعَلْهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنْ صِيَامِنَا إيَّاهُ، فَإنْ جَعَلْتَهُ فَاجْعَلْنِي مَرْحُوماً وَ لَا تَجْعَلْنِي مَحْرُوماً»  همانا کسی که این دعارا بخواند، یکی از این دو نتیجه نیکو شامل حالش خواهد شد: یا ماه رمضان سال بعد را درک می کند، و یا به غفران الهی و رحمتش می رسد. 📚وسائل ‏الشيعة، ج10 ،ص 365. https://eitaa.com/s_zeynoddin_m
خدایا روزه ام را در این ماه، بر پایه آنچه تو و پیامبر، آن را می پسندد مورد سپاس و پذیرش قرار ده، درحالی که فروعش بر اصولش استوار باشد، به حق سرورمان محمّد و اهل بیت پاکش، و سپاس خدای را پروردگار جهانیان . https://eitaa.com/s_zeynoddin_m
💐🌺🌸🌸🌹 عید سعید فطر بر همه مبارک باد 🌸🌸🌼🌹🌷 👈امشب شب بسیار با عظمتی است، 💐روایت است که امیر المومنین علیه السلام احیای چهار شب را در سال تحت هیچ شرایطی از دست نمی دادند، اول رجب نیمه شعبان شب عید فطر و قربان . از مهم ترین اعمال امشب: ۱. زیارت سید الشهدا علیه السلام ۲. إحیا ۳. دعای یا دائم الفضل علی البریّة‌ ۴. دو غسل ابتدای غروب آفتاب و آخر شب ۵. نماز های ۱۴ رکعتی، ۱۰ رکعتی و ۲ رکعتی دارای دستور و آداب خاص که مخصوص امشب هستند و فضیلت بسیار دارند. ۶. چند دعا که با مراجعه به کتب ادعیه مثل مفاتیح الجنان مرحوم محدث قمی تلاوت خواهید کرد. . https://eitaa.com/s_zeynoddin_m ☝️ به بپیوندید☝️
هدایت شده از قاسم روانبخش
تحریف‌گر تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان چهره سال هنر انقلاب انتخاب شد! https://snn.ir/004U2c تحریفات تاریخی هدایت‌‌الله بهبودی بسیار واضح است.نمونه‌هایی از تحریفات را اینجا ببینید: ۱)پرونده ویژه بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی را اینجا بخوانید: https://eitaa.com/bonyadtarikh/5862 ۲)پرونده‌ ویژه روزنه در نقد تحریفات کتاب الف‌لام‌خمینی: https://eitaa.com/rozaneebefarda/11066 برخی متولیان فرهنگی در توجیه این خطای فاحش، به برخی تمجیدهای رهبری معظم انقلاب از سوابق بهبودی در ادبیات مقاومت، تمسک می‌کنند که البته کاملا مغلطه‌آمیز است. برای پاسخ به این قبیل شبهات، یادداشت ذیل را بخوانید: خطای راهبردی در تحلیل ماجرای تجلیل رهبری معظم از برخی آثار بهبودی: https://eitaa.com/rozaneebefarda/12599 کتاب تحریف‌آمیز «رضانام تا رضاخان» نوشته بهبودی نیز فاجعه‌بار است؛ و قرارداد ننگین ۱۹۱۹ را تطهیر کرده! عجیب آنکه با اینهمه خطای فاحش، کتاب مزبور در برنامه «جهان‌آرا» بعنوان اثری فاخر معرفی شد. برخی تحریفات کتاب: 👇 https://eitaa.com/rozaneebefarda/12195 🔸اقدام نهادهای فرهنگی کشور ( تا سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری و صدا و سیما و... در تجلیل از نویسنده آثار تحریف‌آمیز، بسیار عجیب و سؤال‌برانگیز است! 🔸مطالبات شفاف جریان انقلابی پیرامون اقدامات نهادهای فرهنگی در تجلیل از بهبودی: پس گرفتن جوایز ملی نقدعلمی آثار تحریف‌آمیز اصلاح و ویرایش فوری آثار مزبور جمع‌آوری آثار مخدوش در صورت امتناع از ویرایش http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
هدایت شده از قاسم روانبخش
مختصری از آداب عید سعید فطر الف) قبل نماز عید: 1⃣ غسل . 2⃣ میل کردن چیزی قبل از نماز و مستحب است مقدار کمی از تربت سید الشهدا علیه السلام که شفای محض است + خرما یا تناول چیزی که شیرین باشد. . 3⃣ پوشیدن بهترین لباس ها(ترجیحا رنگ روشن) استفاده از عِطرِ خوش و آماده شدن برای نماز عید. . 4⃣ وقتی آماده خارج شدن از منزل برای نماز شد این دعا را بخواند: 🔵اللّٰهُمَّ مَنْ تَهَيَّأَ فِى هٰذَا الْيَوْمِ أَوْ تَعَبَّأَ أَوْ أَعَدَّ وَاسْتَعَدَّ لِوِفادَةٍ إِلىٰ مَخْلُوقٍ رَجاءَ رِفْدِهِ وَنَوافِلِهِ وَفَواضِلِهِ وَعَطايَاهُ فَإِنَّ إِلَيْكَ يَا سَيِّدِى تَهْيِئَتِى وَتَعْبِئَتِى وَ إِعْدادِى وَاسْتِعْدادِى رَجاءَ رِفْدِكَ وَجَوائِزِكَ وَنَوافِلِكَ وَفَواضِلِكَ وَفَضائِلِكَ وَعَطاياكَ، وَقَدْ غَدَوْتُ إِلىٰ عِيدٍ مِنْ أَعْيادِ أُمَّةِ نَبِيِّكَ مُحَمَّدٍ صَلَواتُ اللّٰهِ عَلَيْهِ وَعَلَىٰ آلِهِ، وَلَمْ أَفِدْ إِلَيْكَ الْيَوْمَ بِعَمَلٍ صالِحٍ أَثِقُ بِهِ قَدَّمْتُهُ، وَلَا تَوَجَّهْتُ بِمَخْلُوقٍ أَمَّلْتُهُ، وَلٰكِنْ أَتَيْتُكَ خاضِعاً مُقِرّاً بِذُنُوبِى وَ إِساءَتِى إِلىٰ نَفْسِى، فَيا عَظِيمُ يَا عَظِيمُ يَا عَظِيمُ اغْفِرْ لِىَ الْعَظِيمَ مِنْ ذُنُوبِى، فَإِنَّهُ لَايَغْفِرُ الذُّنُوبَ الْعِظامَ إِلّا أَنْتَ، يَا لَاإِلٰهَ إِلّا أَنْتَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ. . 5⃣ نماز عید( ترجیحا زیر آسمان و بدون کفش و فرش) https://eitaa.com/s_zeynoddin_m/25 ☝️شما هم میهمان باشید☝️
مختصری از آداب عید سعید فطر ب) بعد از نماز : 1⃣ خداحافظی امام سجاد ع با ماه رمضان صحیفه سجادیه(فایل pdf تقدیم می گردد) 2⃣ زیارت امام حسین علیه السلام در عید فطر 3⃣دعای ندبه 4⃣ بعد از دعای ندبه در سجده بگوید: أَعُوذُ بِكَ مِنْ نارٍ حَرُّها لَايُطْفَأ، وَجَدِيدُها لَايَبْلىٰ، وَعَطْشانُها لَايَُرْوىٰ. (به تو پناه می‌آورم از آتشی که حرارتش خاموش نمی‌شود و تازه‌اش کهنه نمی‌گردد و تشنه‌اش سیراب نمی‌شود.) 👈آنگاه گونه راست را بر زمین گذاشته و بگوید: إِلٰهِي لَاتُقَلِّبْ وَجْهِي فِي النَّارِ بَعْدَ سُجُودِي وَتَعْفِيرِي لَكَ بِغَيْرِ مَنٍّ مِنِّي عَلَيْكَ بَلْ لَكَ الْمَنُّ عَلَيَّ. (خدایا، رخسارم را پس از سجده و به خاک مالیدن آن برای تو در آتش زیرورو مکن که من در این کار بر تو منّت ندارم، بلکه فقط تو را بر من منّت است.) 👈سپس گونه چپ را بر زمین گذاشته و بگوید: ارْحَمْ مَنْ أَساءَ وَاقْتَرَفَ وَاسْتَكانَ وَاعْتَرَفَ. رحم کن بر کسی که بد کرده و مرتکب گناه شده و بیچاره گشته و اقرار نموده است. 👈بعد به حال سجده برگردد و بگوید: إِنْ كُنْتُ بِئْسَ الْعَبْدُ فَأَنْتَ نِعْمَ الرَّبُّ، عَظُمَ الذَّنْبُ مِنْ عَبْدِكَ فَلْيَحْسُنِ الْعَفْوُ مِنْ عِنْدِكَ يَا كَرِيمُ. (اگر من بنده بدی بودم، تو پروردگار خوبی هستی، گناه از بنده‌ات بزرگ شده، شایسته است گذشت از جانب تو نیکو باشد ای مهمان‌نواز.) 👈سپس «صد مرتبه» بگو: الْعَفْوَ الْعَفْوَ . . . . https://eitaa.com/s_zeynoddin_m
بسم الله کلمة المعتصمین ... با توجه به مرقومه اخیر جناب علیدوست، به نظر می رسد نسبت به نکاتی در آن نوشتار غفلت صورت پذیرفته که در ادامه با احترام به عرضشان می رسد: ۱. یکی از اسالیب عرفی بیان، مبالغه است، کذب یا شبه کذب خواندن استفاده از این اسلوب، قبل از فحص مقام خطاب، در ناروایی سهمی کمتر از کذب ندارد. این غفلت در حالی صورت پذیرفته که در سلسله اخبار و آثار کلماتی به همین سیاق آمده که صنعت مبالغه را به استخدام گرفته است: مثلا: «قلة العیال أحد الیسارین» یا «ثلاث من کنّ فیه...» که بزرگان ما در اکثر این موارد، عدد یا حصر را در مقام مبالغه و تاکید اهمیت مطلب دانسته اند...و البته نمی دانیم توجیه نبودن داعیه دار تدریس و نظریه پردازی در حوزه را نسبت به ابدهـِ آموزه ها چگونه به سوگ بنشینیم! . ۲. اجلّای اعلام فرموده اند: حکم الأمثال فیما یجوز و فیما لا یجوز واحد... در کلامتان جناب عالی اصل وجود فساد در عهد حاکمیت امیر المومنین علیه السلام را با عباراتی چون "اندک تخلفات" پذیرفته اید، دو فرض متصوّر است: فرض اول آنکه این مفاسد به برهان إنّ متوجه شخص حاکم اسلامی و اساس دستگاه حاکمیت اسلام باشد و فرض دوم آنکه متوجه حاکم یا حاکمیت اسلامی نباشد. . بنا به فرض دوم: اگر متوجه حاکم نمی شود،‌ و تمامیت این برهان إنّی اینجا محل نقاش است و ناپذیرفتنی، باید پرسید اساسا چه تفاوتی بین یک مصداق فساد در حاکمیت اسلام و ده مصداق است؟ اگر اشاره کننده به بعضی مصادیق فساد در آن عهد مبارک لبّ کلامش این باشد که: از فساد زیرمجموعه نمی توان فساد بالادست را نتیجه گرفت، چه اشکالی می توان بر او داشت؟ خصوصا آنگاه که عزم راسخ حاکم اسلامی برای ستیز با اژدرهای هفت سر فساد، عیان کالشمس فی رابعة النهار است . . سربازان فداکار عرصه تبیین پس در این فرض در غایت متانت سخن رانده اند، چرا که بیانشان شاهدی است بر آنکه در دستگاه حق نیز اصل وجود فساد متصور است، گر چه در سعه و ضیق ممکن است بسته به شرایط متفاوت باشد. . و اما بنا به فرض اول اگر وجود فساد را برهانا متوجه شخص حاکم بدانید، نمی توانید در مصادیق کثیره برهان را تمام بدانید اما در یک یا چند مصداق همین برهان إنّی را جاری ندانید، چرا که علت تبعّض بردار نیست! و باز در سوگ نشستگانیم که بدیهیات منطق را اینجا برای اصحاب لحیه کثیره و عمامه طویله بازگو می کنیم! . ۳.‌ سربازان و سرداران عرصه تبیین، هر آنجا که قلمی زده اند یا سخنی رانده اند، افتخار دفاع از ولی و نائب بر حق ولی الله الأعظم را داشته اند، نائبی که بار های بار خود تأکید بر این حقیقت داشته که خاک پای قنبر امیر المومنین هم محسوب نمی شود، با وجود این قرینه، کلام هیچ طلبه انقلابی و وظیفه شناسی را نمی توانید بر آن حمل کنید که رهبر جامعه را دارای توان و قوّه امام معصوم معرفی نموده باشد، کلام صرفا در نقد آن گزاره باطل است که می‌گوید: « چون فساد هست پس حاکم اسلامی نیست، پس حکومت اسلامی نیست » سخن در این است که این کبری به کلیتش باطل است. . ۴. اساسا مخاطب این گونه جهاد تبیین، جامعه معتقد به ولایت، عصمت و حقانیت من جمیع الجهات افعال امیر المومنین است بنابراین این گونه افراد، به واسطه جواب نقضی عقیده شأن دچار سستی نمی شود، و قابل فرض نیست شیعه امیر المومنین اساسا بخواهد چنین خطای فاحشی در برداشت خود داشته باشد، مگر آنکه بسیار از قافیه پرت و یا معاند باشد. . ۵.‌ فزون بر این همه،به فرض صحت این اقتضای مورد ادعای شما، اگر برداشت غلط عده ای در جامعه، مانع از بیان حقایق و دفاع از حق بود، خداوند آیات سوره برائت را نازل نمی کرد، چرا که هنوز نیز عده ای به واسطه همان آیات اعدام مشرکین، تا کنون نسبت به اصل دین تشکیک دارند! آری خطای برداشت اندکی از مخاطبان همیشه نمی تواند مانع بیان حق و دفاع از آن گردد. یضلّ به کثیرا... . ۶. شما بار ها دیگران را "احساس تکلیف کنندگان" و "وظیفه خطیر تبلیغ را بر عهده گیرندگان" معرفی فرمودید، سوال اینجاست چرا خودتان چنین چهره ای از خود به جای نمی گذارید و به روش صحیح مورد زعم حضرتعالی یکی از سرداران عرصه تبیین نمی شوید، اساسا شما که چهره های انقلابی را نقد می کنید، چرا اصرار دارید چهره ای از خود در جامعه به نمایش بگذارید؟ اساسا اعتقادی به حاکمیت آل الله بر جامعه اسلامی در عصر غیبت بإنابة الفقیه ندارید؟ یا اعتقاد دارید و بر پیکر رنجور و با صلابتش باز لگد نثار می کنید؟ . راستی روش های خوب و زیبای شما در دفاع از انقلاب را کجا و بالاخره کی می توان ملاحظه کرد؟ . . ربنا لا تزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا و هب لنا من لدنک رحمة.... انک انت الوهاب... . سید زین الدین محمدی موسوی
مما سمعت: . 🔴 طلبه ای که درس طلبگی را رها کرد و کاسب شد!😳 روزی طلبه جوانی كه در زمان شاه عباس در اصفهان درس می خواند، نزد شیخ بهایی آمد و گفت: من دیگر از درس خواندن خسته شده ام و می خواهم دنبال تجارت و كار و كاسبی بروم چون درس خواندن برای آدم، آب و نان نمی شود و كسی از طلبگی به جایی نمی رسد و به جز بی پولی و حسرت، عایدی ندارد. شیخ گفت: بسیار خب! حالا كه می روی حرفی نیست. فعلا این قطعه سنگ را بگیر و به نانوایی برو چند عدد نان بیاور با هم غذایی بخوریم و بعد هر كجا می خواهی برو، من مانع كسب و كار و تجارتت نمی شوم. جوان با حیرت و تردید، سنگ را گرفت و به نانوایی رفت و سنگ را به نانوا داد تا نان بگیرد ولی نانوا او را مسخره نمود و از مغازه بیرون كرد. پسر جوان با ناراحتی پیش شیخ بهایی برگشت و گفت: مرا مسخره كرده ای؟ نانوا نان را نداد هیچ، جلوی مردم مرا مسخره كرد و به ریش من هم خندید. ✅ شیخ گفت: اشكالی ندارد . پس به بازار علوفه فروشان برو و بگو این سنگ خیلی با ارزش است سعی كن با آن قدری علوفه و كاه و جو برای اسب هایمان بخری. او دوباره به بازار رفت تا علوفه بخرد ولی آن ها نیز چیزی به او ندادند و به او خندیدند. جوان كه دیگر خیلی ناراحت شده بود نزد شیخ آمد و ماجرا را تعریف كرد. ✅ شیخ بهایی گفت: خیلی ناراحت نباش. حالا این سنگ را بردار و به بازار صرافان و زرگران ببر و به فلان دكان برو و بگو این سنگ را گرو بردار و در ازای آن، صد سكه به من قرض بده كه اكنون نیاز دارم. طلبه جوان گفت: با این سنگ، نان و علوفه ندادند، چگونه زرگران بابت آن پول می دهند؟ ✅ شیخ گفت: امتحان آن كه ضرر ندارد. طلبه جوان با این ناراحت بود، ولی با بی میلی و به احترام شیخ به بازار صرافان و جواهرفروشان رفت و به همان دكانی كه شیخ گفته بود و گفت: این سنگ را در مقابل صد سكه به امانت نزد تو می سپارم. مرد زرگر نگاهی به سنگ كرد و با تعجب، نگاهی به پسر جوان انداخت و به او گفت: قدری بنشین تا پولت را حاضر كنم. سپس شاگرد خود را صدا زد و در گوش او چیزی گفت و شاگرد از مغازه بیرون رفت. پس از مدتی كمی شاگرد با دو مامور به دكان بازگشت. ✅ماموران پسرجوان را گرفتند و می خواستند او را با خود ببرد. او با تعجب گفت: مگر من چه كرده ام؟ مرد زرگر گفت: می دانی این سنگ چیست و چقدر می ارزد؟ پسر گفت: نه، مگر چقدر می ارزد؟ زرگر گفت: ارزش این گوهر، بیش از ده هزار سكه است. راستش را بگو، تو در تمام عمر خود حتی هزار سكه را یك جا ندیده ای، چنین سنگ گران قیمتی را از كجا آورده ای؟ 🙊 پسر جوان كه از تعجب زبانش بند آمده بود و فكر نمی كرد سنگی كه به نانوا با آن نان هم نداده بود این مقدار ارزش هم داشته باشد با من و من و لكنت زبان گفت: به خدا من دزدی نكرده ام. من با شیخ بهایی نشسته بودم كه او این سنگ را به من داد تا برای وام گرفتن به این جا بیاورم. اگر باور نمی كنید با من به مدرسه بیایید تا به نزد شیخ برویم. ✅ ماموران پسر جوان را با ناباوری گرفتند و نزد شیخ بهایی آوردند. ماموران پس از ادای احترام به شیخ بهایی، قضیه مرد جوان را به او گفتند. او ماموران را مرخص كرد و گفت: آری این مرد راست می گوید. من این سنگ قیمتی را به او داده بودم تا گرو گذاشته، برایم قدری پول نقد بگیرد. ✅ پس از رفتن ماموران، طلبه جوان با شگفتی و خنده گفت: ای شیخ! قضیه چیست؟ امروز با این سنگ، عجب بلاهایی سر من آمده است! مگر این سنگ چیست كه با آن كاه و جو ندادند ولی مرد صراف بابت آن ده هزار سكه می پردازد. ✅ شیخ بهایی گفت: مرد جوان! این سنگ قیمتی كه می بینی، گوهر شب چراغ است و این گوهر كمیاب، در شب تاریك چون چراغ می درخشد و نور می دهد. همان طور كه دیدی، قدر زر را زرگر می شناسد و قدر گوهر را گوهری می داند. نانوا و قصاب، تفاوت بین سنگ و گوهر را تشخیص نمی دهند و همگان ارزش آن را نمی دانند. وضع ما هم همین طور است. ✅ ارزش علم و عالم را انسان های عاقل و فرزانه می دانند و هر بقال و عطاری نمی داند ارزش طلب علم و گوهر دانش چقدر است و فایده آن چیست. حال خود دانی خواهی پی تجارت برو و خواهی به تحصیل علم بپرداز. پسر جوان از این كه می خواست از طلب علم دست بكشد، پشیمان شد و به آموزش علم ادامه داد تا به مقام استادی بزرگ رسید. آری قدر خدا و رضای خدا را جز «اهل الله» كسی نمی داند. اهل خدا باش تا بفهمی چه داری. موفق باشی.
اینجا را حتما می شناسید… بن موسی الکاظم علیه الصلوٰة و السلام یکی از قطب های فرهنگی که در حال و هوای خسته کننده و ماشینی طهران، کمی مجال نفس کشیدن به جان از نفس افتاده می دهد، کمی حالِ خوب… کمی جان... . این گنبد و بارگاه زیبا انصافاً چه چیز کم دارد که اصرار بر طلا اندود کردن گنبد و بارگاه اعتاب مقدسه معصومین داشته و داریم؟! . اساسا معنویت، و حالِ ملکوتی خوبِ یک مکان است که به کالبد و بنای آن برکت می دهد، آن را معنوی می کند... حالِ روحانی یک مکان برآمده از روحِ واقعی آن است، نه از کیفیت خشت و گچ و سیمان آن! البته که باید سعی در آن شود نامتناسب نباشد، ناهمگون مثل برخی مساجد جدید ساخته نشود، دستورات دینی در ساخت رعایت شود! اما حواسمان پرت نشود، جاده را عوضی نرویم! حالِ خوب دل ما می تواند مکان به ظاهر عاری از جلوات آراستگی را آراسته کند... جسم کم می آورد اما جان نه... جان است که جسم را سرِپا می کند... . جالب است بدانید در کتاب کافی شریف روایاتی است که از استفاده از طلا و نقره جز در انگشتر و موارد جزئی مشابه نهی شده است، حتی از شانه یا چوب دستی با دستگیره نقره! در قرآن نیز چه بسا سقف مطلا مذمت شده! (جعلنا لبیوتهم سقفا من فضة...) . 👈 سخن این یک کلمه است، این ها را همان شاهان ظالمی بنا نهادند، که از حرم اهل بیت برای توجیه قصر نشینی خودشان استفاده می کردند!! . امام رضا علیه‌السلام را و شاه خراسان معرفی می کردند! حال آنکه امام ولی الهی در همه جای عالم است... و مقام امامت از شاهنشاهی بسیار بالاتر! اما خب باید امام رضا را سلطان معرفی می کردند تا سلطان بودن خودشان را در آن امتداد معنا کنند! . چرا عده ای با زیارت بقیع فرو می ریزند؟! چون مفهوم زیارت اساسا برایشان با رواق آیینه و گنبد طلا و همین زخارف معنا شده است!! با امامی که قبرش خاکی است ارتباط نمی گیرد!!! . . 👈حالا جالب است بدانید عده ای از أجلّاء علمای شیعه مثل مرحوم محقق اردبیلی و مرحوم علامه حلی قائل شدند فرقی در حرمت استفاده از طلا در خانه و حرم های شریفه نیست!! . خلاصه اینکه همین گنبد فیروزه ای با معماری اسلامی، حتی بدون گلدسته، خیلی خوب می تونه سایبان سر زائران اهل بیت قرار بگیره... نیازی به سقف و گنبد مطلا نیست! 👇
قابی زیبا و یادآوری یک سخن!☝️
بیش از دو سال می گذرد، بود و پیروزی آقای رئیسی در آن روز های انتخابات..‌. . چند کلمه نوشته بودم، به نظرم امروز هم خواندنش بی لطف نیست!! 👇