حَدَّثَنَا أَبِي رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا سَعْدُ بْنُ عَبْدِ اَللَّهِ عَنِ اَلْقَاسِمِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ دَاوُدَ قَالَ حَدَّثَنِي حَمَّادُ بْنُ عِيسَى عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ قَالَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : كَانَ فِيمَا وَعَظَ بِهِ لُقْمَانُ اِبْنَهُ أَنْ قَالَ لَهُ يَا بُنَيَّ لِيَعْتَبِرْ مَنْ قَصُرَ يَقِينُهُ وَ ضَعُفَتْ نِيَّتُهُ فِي طَلَبِ اَلرِّزْقِ إِنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى خَلَقَهُ فِي ثَلاَثَةِ أَحْوَالٍ مِنْ أَمْرِهِ وَ آتَاهُ رِزْقَهُ وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ فِي وَاحِدَةٍ مِنْهَا كَسْبٌ وَ لاَ حِيلَةٌ إِنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى سَيَرْزُقُهُ فِي اَلْحَالِ اَلرَّابِعَةِ أَمَّا أَوَّلُ ذَلِكَ فَإِنَّهُ كَانَ فِي رَحِمِ أُمِّهِ يَرْزُقُهُ هُنَاكَ فِي قَرٰارٍ مَكِينٍ حَيْثُ لاَ يُؤْذِيهِ حَرٌّ وَ لاَ بَرْدٌ ثُمَّ أَخْرَجَهُ مِنْ ذَلِكَ وَ أَجْرَى لَهُ رِزْقاً مِنْ لَبَنِ أُمِّهِ يَكْفِيهِ بِهِ وَ يُرَبِّيهِ وَ يَنْعَشُهُ مِنْ غَيْرِ حَوْلٍ بِهِ وَ لاَ قُوَّةٍ ثُمَّ فُطِمَ مِنْ ذَلِكَ فَأَجْرَى لَهُ رِزْقاً مِنْ كَسْبِ أَبَوَيْهِ بِرَأْفَةٍ وَ رَحْمَةٍ لَهُ مِنْ قُلُوبِهِمَا لاَ يَمْلِكَانِ غَيْرَ ذَلِكَ حَتَّى إِنَّهُمَا يُؤْثِرَانِهِ عَلَى أَنْفُسِهِمَا فِي أَحْوَالٍ كَثِيرَةٍ حَتَّى إِذَا كَبِرَ وَ عَقَلَ وَ اِكْتَسَبَ لِنَفْسِهِ ضَاقَ بِهِ أَمْرُهُ وَ ظَنَّ اَلظُّنُونَ بِرَبِّهِ وَ جَحَدَ اَلْحُقُوقَ فِي مَالِهِ وَ قَتَّرَ عَلَى نَفْسِهِ وَ عِيَالِهِ مَخَافَةَ إِقْتَارِ رِزْقٍ وَ سُوءِ يَقِينٍ بِالْخَلَفِ مِنَ اَللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى فِي اَلْعَاجِلِ وَ اَلْآجِلِ فَبِئْسَ اَلْعَبْدُ هَذَا يَا بُنَيَّ .
هدایت شده از أبا أحمد
اى آرام دل هر غريب وحشتزده - tasviredel.mp3
4.57M
این صوت از مناجات ابوحمزه خیلی دلیه... اگه مناسب دیدید در گروه خودتون بذارید... برای بنده هم دعا کنید
.
اخلاق تو ماه رمضون شاید همین ابوحمزه باشه
#دعای_آخرین_جمعه_ماه_رمضان
✅ عن جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْأَنْصَارِيِّ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ صلّی الله علیه وآله فِي آخِرِ جُمُعَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ فَلَمَّا بَصُرَ بِي قَالَ لِي: يَا جَابِرُ! هَذَا آخِرُ جُمُعَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ فَوَدِّعْهُ وَ قُلِ: «اللَّهُمَّ لَا تَجْعَلْهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنْ صِيَامِنَا إيَّاهُ ، فَإنْ جَعَلْتَهُ فَاجْعَلْنِي مَرْحُوماً وَ لَا تَجْعَلْنِي مَحْرُوماً». فَإنَّهُ مَنْ قَالَ ذَلِكَ ظَفِرَ بِإحْدَى الْحُسْنَيَيْنِ: إمَّا بِبُلُوغِ شَهْرِ رَمَضَانَ مِنْ قَابِلٍ، وَ إمَّا بِغُفْرَانِ اللَّهِ وَ رَحْمَتِهِ.
🔹جابربن عبدالله انصاری نقل می کند که در آخرین جمعه ماه رمضان بر رسول خدا صلّی الله علیه وآله وارد شدم. وقتی حضرتش مرا دید، فرمود: ای جابر! امروز آخرین جمعه ماه رمضان است، پس با آن وداع کن و بگو:
«اللَّهُمَّ لَا تَجْعَلْهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنْ صِيَامِنَا إيَّاهُ، فَإنْ جَعَلْتَهُ فَاجْعَلْنِي مَرْحُوماً وَ لَا تَجْعَلْنِي مَحْرُوماً»
همانا کسی که این دعارا بخواند، یکی از این دو نتیجه نیکو شامل حالش خواهد شد: یا ماه رمضان سال بعد را درک می کند، و یا به غفران الهی و رحمتش می رسد.
📚وسائل الشيعة، ج10 ،ص 365.
https://eitaa.com/s_zeynoddin_m
خدایا روزه ام را در این ماه، بر پایه آنچه تو و پیامبر، آن را می پسندد مورد سپاس و پذیرش قرار ده، درحالی که فروعش بر اصولش استوار باشد، به حق سرورمان محمّد و اهل بیت پاکش، و سپاس خدای را پروردگار جهانیان
#دعای_روز_سیم
.
https://eitaa.com/s_zeynoddin_m
💐🌺🌸🌸🌹
عید سعید فطر بر همه مبارک باد
🌸🌸🌼🌹🌷
👈امشب شب بسیار با عظمتی است،
💐روایت است که امیر المومنین علیه السلام احیای چهار شب را در سال تحت هیچ شرایطی از دست نمی دادند،
اول رجب
نیمه شعبان
شب عید فطر و قربان
.
از مهم ترین اعمال امشب:
۱. زیارت سید الشهدا علیه السلام
۲. إحیا
۳. دعای یا دائم الفضل علی البریّة
۴. دو غسل ابتدای غروب آفتاب و آخر شب
۵. نماز های ۱۴ رکعتی، ۱۰ رکعتی و ۲ رکعتی دارای دستور و آداب خاص که مخصوص امشب هستند و فضیلت بسیار دارند.
۶. چند دعا که با مراجعه به کتب ادعیه مثل مفاتیح الجنان مرحوم محدث قمی تلاوت خواهید کرد.
.
#التماس_دعا
https://eitaa.com/s_zeynoddin_m
☝️ به #معالی بپیوندید☝️
هدایت شده از قاسم روانبخش
تحریفگر تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان چهره سال هنر انقلاب انتخاب شد!
https://snn.ir/004U2c
تحریفات تاریخی هدایتالله بهبودی بسیار واضح است.نمونههایی از تحریفات را اینجا ببینید:
۱)پرونده ویژه بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی را اینجا بخوانید:
https://eitaa.com/bonyadtarikh/5862
۲)پرونده ویژه روزنه در نقد تحریفات کتاب الفلامخمینی:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/11066
برخی متولیان فرهنگی در توجیه این خطای فاحش، به برخی تمجیدهای رهبری معظم انقلاب از سوابق بهبودی در ادبیات مقاومت، تمسک میکنند که البته کاملا مغلطهآمیز است. برای پاسخ به این قبیل شبهات، یادداشت ذیل را بخوانید:
خطای راهبردی در تحلیل ماجرای تجلیل رهبری معظم از برخی آثار بهبودی:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/12599
کتاب تحریفآمیز «رضانام تا رضاخان» نوشته بهبودی نیز فاجعهبار است؛ #وثوقالدوله و قرارداد ننگین ۱۹۱۹ را تطهیر کرده!
عجیب آنکه با اینهمه خطای فاحش، کتاب مزبور در برنامه «جهانآرا» بعنوان اثری فاخر معرفی شد. برخی تحریفات کتاب:
👇
https://eitaa.com/rozaneebefarda/12195
🔸اقدام نهادهای فرهنگی کشور ( #وزارت_ارشاد تا سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری و صدا و سیما و... در تجلیل از نویسنده آثار تحریفآمیز، بسیار عجیب و سؤالبرانگیز است!
🔸مطالبات شفاف جریان انقلابی پیرامون اقدامات نهادهای فرهنگی در تجلیل از بهبودی:
پس گرفتن جوایز ملی
نقدعلمی آثار تحریفآمیز
اصلاح و ویرایش فوری آثار مزبور
جمعآوری آثار مخدوش در صورت امتناع از ویرایش
#روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
مختصری از آداب عید سعید فطر
الف) قبل نماز عید:
1⃣ غسل
.
2⃣ میل کردن چیزی قبل از نماز و مستحب است مقدار کمی از تربت سید الشهدا علیه السلام که شفای محض است + خرما یا تناول چیزی که شیرین باشد.
.
3⃣ پوشیدن بهترین لباس ها(ترجیحا رنگ روشن) استفاده از عِطرِ خوش و آماده شدن برای نماز عید.
.
4⃣ وقتی آماده خارج شدن از منزل برای نماز شد این دعا را بخواند:
🔵اللّٰهُمَّ مَنْ تَهَيَّأَ فِى هٰذَا الْيَوْمِ أَوْ تَعَبَّأَ أَوْ أَعَدَّ وَاسْتَعَدَّ لِوِفادَةٍ إِلىٰ مَخْلُوقٍ رَجاءَ رِفْدِهِ وَنَوافِلِهِ وَفَواضِلِهِ وَعَطايَاهُ فَإِنَّ إِلَيْكَ يَا سَيِّدِى تَهْيِئَتِى وَتَعْبِئَتِى وَ إِعْدادِى وَاسْتِعْدادِى رَجاءَ رِفْدِكَ وَجَوائِزِكَ وَنَوافِلِكَ وَفَواضِلِكَ وَفَضائِلِكَ وَعَطاياكَ، وَقَدْ غَدَوْتُ إِلىٰ عِيدٍ مِنْ أَعْيادِ أُمَّةِ نَبِيِّكَ مُحَمَّدٍ صَلَواتُ اللّٰهِ عَلَيْهِ وَعَلَىٰ آلِهِ، وَلَمْ أَفِدْ إِلَيْكَ الْيَوْمَ بِعَمَلٍ صالِحٍ أَثِقُ بِهِ قَدَّمْتُهُ، وَلَا تَوَجَّهْتُ بِمَخْلُوقٍ أَمَّلْتُهُ، وَلٰكِنْ أَتَيْتُكَ خاضِعاً مُقِرّاً بِذُنُوبِى وَ إِساءَتِى إِلىٰ نَفْسِى، فَيا عَظِيمُ يَا عَظِيمُ يَا عَظِيمُ اغْفِرْ لِىَ الْعَظِيمَ مِنْ ذُنُوبِى، فَإِنَّهُ لَايَغْفِرُ الذُّنُوبَ الْعِظامَ إِلّا أَنْتَ، يَا لَاإِلٰهَ إِلّا أَنْتَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ.
.
5⃣ نماز عید( ترجیحا زیر آسمان و بدون کفش و فرش)
https://eitaa.com/s_zeynoddin_m/25
☝️شما هم میهمان #معالی باشید☝️
مختصری از آداب عید سعید فطر
ب) بعد از نماز :
1⃣ خداحافظی امام سجاد ع با ماه رمضان صحیفه سجادیه(فایل pdf تقدیم می گردد)
2⃣ زیارت امام حسین علیه السلام در عید فطر
3⃣دعای ندبه
4⃣ بعد از دعای ندبه در سجده بگوید:
أَعُوذُ بِكَ مِنْ نارٍ حَرُّها لَايُطْفَأ، وَجَدِيدُها لَايَبْلىٰ، وَعَطْشانُها لَايَُرْوىٰ.
(به تو پناه میآورم از آتشی که حرارتش خاموش نمیشود و تازهاش کهنه نمیگردد و تشنهاش سیراب نمیشود.)
👈آنگاه گونه راست را بر زمین گذاشته و بگوید:
إِلٰهِي لَاتُقَلِّبْ وَجْهِي فِي النَّارِ بَعْدَ سُجُودِي وَتَعْفِيرِي لَكَ بِغَيْرِ مَنٍّ مِنِّي عَلَيْكَ بَلْ لَكَ الْمَنُّ عَلَيَّ.
(خدایا، رخسارم را پس از سجده و به خاک مالیدن آن برای تو در آتش زیرورو مکن که من در این کار بر تو منّت ندارم، بلکه فقط تو را بر من منّت است.)
👈سپس گونه چپ را بر زمین گذاشته و بگوید:
ارْحَمْ مَنْ أَساءَ وَاقْتَرَفَ وَاسْتَكانَ وَاعْتَرَفَ.
رحم کن بر کسی که بد کرده و مرتکب گناه شده و بیچاره گشته و اقرار نموده است.
👈بعد به حال سجده برگردد و بگوید:
إِنْ كُنْتُ بِئْسَ الْعَبْدُ فَأَنْتَ نِعْمَ الرَّبُّ، عَظُمَ الذَّنْبُ مِنْ عَبْدِكَ فَلْيَحْسُنِ الْعَفْوُ مِنْ عِنْدِكَ يَا كَرِيمُ.
(اگر من بنده بدی بودم، تو پروردگار خوبی هستی، گناه از بندهات بزرگ شده، شایسته است گذشت از جانب تو نیکو باشد ای مهماننواز.)
👈سپس «صد مرتبه» بگو:
الْعَفْوَ الْعَفْوَ
.
#التماس_دعا
.
.
.
https://eitaa.com/s_zeynoddin_m
هدایت شده از مَدرَس [سید زین الدین محمدی موسوی]
بسم الله کلمة المعتصمین ...
با توجه به مرقومه اخیر جناب علیدوست، به نظر می رسد نسبت به نکاتی در آن نوشتار غفلت صورت پذیرفته که در ادامه با احترام به عرضشان می رسد:
۱. یکی از اسالیب عرفی بیان، مبالغه است، کذب یا شبه کذب خواندن استفاده از این اسلوب، قبل از فحص مقام خطاب، در ناروایی سهمی کمتر از کذب ندارد. این غفلت در حالی صورت پذیرفته که در سلسله اخبار و آثار کلماتی به همین سیاق آمده که صنعت مبالغه را به استخدام گرفته است: مثلا: «قلة العیال أحد الیسارین» یا «ثلاث من کنّ فیه...» که بزرگان ما در اکثر این موارد، عدد یا حصر را در مقام مبالغه و تاکید اهمیت مطلب دانسته اند...و البته نمی دانیم توجیه نبودن داعیه دار تدریس و نظریه پردازی در حوزه را نسبت به ابدهـِ آموزه ها چگونه به سوگ بنشینیم!
.
۲. اجلّای اعلام فرموده اند: حکم الأمثال فیما یجوز و فیما لا یجوز واحد...
در کلامتان جناب عالی اصل وجود فساد در عهد حاکمیت امیر المومنین علیه السلام را با عباراتی چون "اندک تخلفات" پذیرفته اید، دو فرض متصوّر است:
فرض اول آنکه این مفاسد به برهان إنّ متوجه شخص حاکم اسلامی و اساس دستگاه حاکمیت اسلام باشد و فرض دوم آنکه متوجه حاکم یا حاکمیت اسلامی نباشد.
.
بنا به فرض دوم: اگر متوجه حاکم نمی شود، و تمامیت این برهان إنّی اینجا محل نقاش است و ناپذیرفتنی، باید پرسید اساسا چه تفاوتی بین یک مصداق فساد در حاکمیت اسلام و ده مصداق است؟
اگر اشاره کننده به بعضی مصادیق فساد در آن عهد مبارک لبّ کلامش این باشد که: از فساد زیرمجموعه نمی توان فساد بالادست را نتیجه گرفت، چه اشکالی می توان بر او داشت؟ خصوصا آنگاه که عزم راسخ حاکم اسلامی برای ستیز با اژدرهای هفت سر فساد، عیان کالشمس فی رابعة النهار است
.
.
سربازان فداکار عرصه تبیین پس در این فرض در غایت متانت سخن رانده اند، چرا که بیانشان شاهدی است بر آنکه در دستگاه حق نیز اصل وجود فساد متصور است، گر چه در سعه و ضیق ممکن است بسته به شرایط متفاوت باشد.
.
و اما بنا به فرض اول اگر وجود فساد را برهانا متوجه شخص حاکم بدانید، نمی توانید در مصادیق کثیره برهان را تمام بدانید اما در یک یا چند مصداق همین برهان إنّی را جاری ندانید، چرا که علت تبعّض بردار نیست! و باز در سوگ نشستگانیم که بدیهیات منطق را اینجا برای اصحاب لحیه کثیره و عمامه طویله بازگو می کنیم!
.
۳. سربازان و سرداران عرصه تبیین، هر آنجا که قلمی زده اند یا سخنی رانده اند، افتخار دفاع از ولی و نائب بر حق ولی الله الأعظم را داشته اند، نائبی که بار های بار خود تأکید بر این حقیقت داشته که خاک پای قنبر امیر المومنین هم محسوب نمی شود، با وجود این قرینه، کلام هیچ طلبه انقلابی و وظیفه شناسی را نمی توانید بر آن حمل کنید که رهبر جامعه را دارای توان و قوّه امام معصوم معرفی نموده باشد، کلام صرفا در نقد آن گزاره باطل است که میگوید: « چون فساد هست پس حاکم اسلامی نیست، پس حکومت اسلامی نیست » سخن در این است که این کبری به کلیتش باطل است.
.
۴. اساسا مخاطب این گونه جهاد تبیین، جامعه معتقد به ولایت، عصمت و حقانیت من جمیع الجهات افعال امیر المومنین است بنابراین این گونه افراد، به واسطه جواب نقضی عقیده شأن دچار سستی نمی شود، و قابل فرض نیست شیعه امیر المومنین اساسا بخواهد چنین خطای فاحشی در برداشت خود داشته باشد، مگر آنکه بسیار از قافیه پرت و یا معاند باشد.
.
۵. فزون بر این همه،به فرض صحت این اقتضای مورد ادعای شما، اگر برداشت غلط عده ای در جامعه، مانع از بیان حقایق و دفاع از حق بود، خداوند آیات سوره برائت را نازل نمی کرد، چرا که هنوز نیز عده ای به واسطه همان آیات اعدام مشرکین، تا کنون نسبت به اصل دین تشکیک دارند! آری خطای برداشت اندکی از مخاطبان همیشه نمی تواند مانع بیان حق و دفاع از آن گردد.
یضلّ به کثیرا...
.
۶. شما بار ها دیگران را "احساس تکلیف کنندگان" و "وظیفه خطیر تبلیغ را بر عهده گیرندگان" معرفی فرمودید، سوال اینجاست چرا خودتان چنین چهره ای از خود به جای نمی گذارید و به روش صحیح مورد زعم حضرتعالی یکی از سرداران عرصه تبیین نمی شوید، اساسا شما که چهره های انقلابی را نقد می کنید، چرا اصرار دارید چهره ای #غیر_انقلابی از خود در جامعه به نمایش بگذارید؟ اساسا اعتقادی به حاکمیت آل الله بر جامعه اسلامی در عصر غیبت بإنابة الفقیه ندارید؟ یا اعتقاد دارید و بر پیکر رنجور و با صلابتش باز لگد نثار می کنید؟
.
راستی روش های خوب و زیبای شما در دفاع از انقلاب را کجا و بالاخره کی می توان ملاحظه کرد؟
.
.
ربنا لا تزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا و هب لنا من لدنک رحمة.... انک انت الوهاب...
.
سید زین الدین محمدی موسوی