eitaa logo
معالی
86 دنبال‌کننده
10 عکس
6 ویدیو
1 فایل
سید زین الدین محمدی موسوی
مشاهده در ایتا
دانلود
حَدَّثَنَا أَبِي رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا سَعْدُ بْنُ عَبْدِ اَللَّهِ عَنِ اَلْقَاسِمِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ دَاوُدَ قَالَ حَدَّثَنِي حَمَّادُ بْنُ عِيسَى عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ قَالَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : كَانَ فِيمَا وَعَظَ بِهِ لُقْمَانُ اِبْنَهُ أَنْ قَالَ لَهُ يَا بُنَيَّ لِيَعْتَبِرْ مَنْ قَصُرَ يَقِينُهُ وَ ضَعُفَتْ نِيَّتُهُ فِي طَلَبِ اَلرِّزْقِ إِنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى خَلَقَهُ فِي ثَلاَثَةِ أَحْوَالٍ مِنْ أَمْرِهِ وَ آتَاهُ رِزْقَهُ وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ فِي وَاحِدَةٍ مِنْهَا كَسْبٌ وَ لاَ حِيلَةٌ إِنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى سَيَرْزُقُهُ فِي اَلْحَالِ اَلرَّابِعَةِ أَمَّا أَوَّلُ ذَلِكَ فَإِنَّهُ كَانَ فِي رَحِمِ أُمِّهِ يَرْزُقُهُ هُنَاكَ فِي قَرٰارٍ مَكِينٍ حَيْثُ لاَ يُؤْذِيهِ حَرٌّ وَ لاَ بَرْدٌ ثُمَّ أَخْرَجَهُ مِنْ ذَلِكَ وَ أَجْرَى لَهُ رِزْقاً مِنْ لَبَنِ أُمِّهِ يَكْفِيهِ بِهِ وَ يُرَبِّيهِ وَ يَنْعَشُهُ مِنْ غَيْرِ حَوْلٍ بِهِ وَ لاَ قُوَّةٍ ثُمَّ فُطِمَ مِنْ ذَلِكَ فَأَجْرَى لَهُ رِزْقاً مِنْ كَسْبِ أَبَوَيْهِ بِرَأْفَةٍ وَ رَحْمَةٍ لَهُ مِنْ قُلُوبِهِمَا لاَ يَمْلِكَانِ غَيْرَ ذَلِكَ حَتَّى إِنَّهُمَا يُؤْثِرَانِهِ عَلَى أَنْفُسِهِمَا فِي أَحْوَالٍ كَثِيرَةٍ حَتَّى إِذَا كَبِرَ وَ عَقَلَ وَ اِكْتَسَبَ لِنَفْسِهِ ضَاقَ بِهِ أَمْرُهُ وَ ظَنَّ اَلظُّنُونَ بِرَبِّهِ وَ جَحَدَ اَلْحُقُوقَ فِي مَالِهِ وَ قَتَّرَ عَلَى نَفْسِهِ وَ عِيَالِهِ مَخَافَةَ إِقْتَارِ رِزْقٍ وَ سُوءِ يَقِينٍ بِالْخَلَفِ مِنَ اَللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى فِي اَلْعَاجِلِ وَ اَلْآجِلِ فَبِئْسَ اَلْعَبْدُ هَذَا يَا بُنَيَّ .
هدایت شده از أبا أحمد
اى آرام ‌دل‌ ‌هر‌ غريب وحشتزده - tasviredel.mp3
4.57M
این صوت از مناجات ابوحمزه خیلی دلیه... اگه مناسب دیدید در گروه خودتون بذارید... برای بنده هم دعا کنید . اخلاق تو ماه رمضون شاید همین ابوحمزه باشه
✅ عن جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْأَنْصَارِيِّ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ صلّی الله علیه وآله فِي آخِرِ جُمُعَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ فَلَمَّا بَصُرَ بِي قَالَ لِي: يَا جَابِرُ! هَذَا آخِرُ جُمُعَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ فَوَدِّعْهُ وَ قُلِ: «اللَّهُمَّ لَا تَجْعَلْهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنْ صِيَامِنَا إيَّاهُ ، فَإنْ جَعَلْتَهُ فَاجْعَلْنِي مَرْحُوماً وَ لَا تَجْعَلْنِي مَحْرُوماً». فَإنَّهُ مَنْ قَالَ ذَلِكَ ظَفِرَ بِإحْدَى الْحُسْنَيَيْنِ: إمَّا بِبُلُوغِ شَهْرِ رَمَضَانَ مِنْ قَابِلٍ، وَ إمَّا بِغُفْرَانِ اللَّهِ وَ رَحْمَتِهِ. 🔹جابربن عبدالله انصاری نقل می کند که در آخرین جمعه ماه رمضان بر رسول خدا صلّی الله علیه وآله وارد شدم. وقتی حضرتش مرا دید، فرمود: ای جابر! امروز آخرین جمعه ماه رمضان است، پس با آن وداع کن  و بگو: «اللَّهُمَّ لَا تَجْعَلْهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنْ صِيَامِنَا إيَّاهُ، فَإنْ جَعَلْتَهُ فَاجْعَلْنِي مَرْحُوماً وَ لَا تَجْعَلْنِي مَحْرُوماً»  همانا کسی که این دعارا بخواند، یکی از این دو نتیجه نیکو شامل حالش خواهد شد: یا ماه رمضان سال بعد را درک می کند، و یا به غفران الهی و رحمتش می رسد. 📚وسائل ‏الشيعة، ج10 ،ص 365. https://eitaa.com/s_zeynoddin_m
خدایا روزه ام را در این ماه، بر پایه آنچه تو و پیامبر، آن را می پسندد مورد سپاس و پذیرش قرار ده، درحالی که فروعش بر اصولش استوار باشد، به حق سرورمان محمّد و اهل بیت پاکش، و سپاس خدای را پروردگار جهانیان . https://eitaa.com/s_zeynoddin_m
💐🌺🌸🌸🌹 عید سعید فطر بر همه مبارک باد 🌸🌸🌼🌹🌷 👈امشب شب بسیار با عظمتی است، 💐روایت است که امیر المومنین علیه السلام احیای چهار شب را در سال تحت هیچ شرایطی از دست نمی دادند، اول رجب نیمه شعبان شب عید فطر و قربان . از مهم ترین اعمال امشب: ۱. زیارت سید الشهدا علیه السلام ۲. إحیا ۳. دعای یا دائم الفضل علی البریّة‌ ۴. دو غسل ابتدای غروب آفتاب و آخر شب ۵. نماز های ۱۴ رکعتی، ۱۰ رکعتی و ۲ رکعتی دارای دستور و آداب خاص که مخصوص امشب هستند و فضیلت بسیار دارند. ۶. چند دعا که با مراجعه به کتب ادعیه مثل مفاتیح الجنان مرحوم محدث قمی تلاوت خواهید کرد. . https://eitaa.com/s_zeynoddin_m ☝️ به بپیوندید☝️
هدایت شده از قاسم روانبخش
تحریف‌گر تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان چهره سال هنر انقلاب انتخاب شد! https://snn.ir/004U2c تحریفات تاریخی هدایت‌‌الله بهبودی بسیار واضح است.نمونه‌هایی از تحریفات را اینجا ببینید: ۱)پرونده ویژه بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی را اینجا بخوانید: https://eitaa.com/bonyadtarikh/5862 ۲)پرونده‌ ویژه روزنه در نقد تحریفات کتاب الف‌لام‌خمینی: https://eitaa.com/rozaneebefarda/11066 برخی متولیان فرهنگی در توجیه این خطای فاحش، به برخی تمجیدهای رهبری معظم انقلاب از سوابق بهبودی در ادبیات مقاومت، تمسک می‌کنند که البته کاملا مغلطه‌آمیز است. برای پاسخ به این قبیل شبهات، یادداشت ذیل را بخوانید: خطای راهبردی در تحلیل ماجرای تجلیل رهبری معظم از برخی آثار بهبودی: https://eitaa.com/rozaneebefarda/12599 کتاب تحریف‌آمیز «رضانام تا رضاخان» نوشته بهبودی نیز فاجعه‌بار است؛ و قرارداد ننگین ۱۹۱۹ را تطهیر کرده! عجیب آنکه با اینهمه خطای فاحش، کتاب مزبور در برنامه «جهان‌آرا» بعنوان اثری فاخر معرفی شد. برخی تحریفات کتاب: 👇 https://eitaa.com/rozaneebefarda/12195 🔸اقدام نهادهای فرهنگی کشور ( تا سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری و صدا و سیما و... در تجلیل از نویسنده آثار تحریف‌آمیز، بسیار عجیب و سؤال‌برانگیز است! 🔸مطالبات شفاف جریان انقلابی پیرامون اقدامات نهادهای فرهنگی در تجلیل از بهبودی: پس گرفتن جوایز ملی نقدعلمی آثار تحریف‌آمیز اصلاح و ویرایش فوری آثار مزبور جمع‌آوری آثار مخدوش در صورت امتناع از ویرایش http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
هدایت شده از قاسم روانبخش
مختصری از آداب عید سعید فطر الف) قبل نماز عید: 1⃣ غسل . 2⃣ میل کردن چیزی قبل از نماز و مستحب است مقدار کمی از تربت سید الشهدا علیه السلام که شفای محض است + خرما یا تناول چیزی که شیرین باشد. . 3⃣ پوشیدن بهترین لباس ها(ترجیحا رنگ روشن) استفاده از عِطرِ خوش و آماده شدن برای نماز عید. . 4⃣ وقتی آماده خارج شدن از منزل برای نماز شد این دعا را بخواند: 🔵اللّٰهُمَّ مَنْ تَهَيَّأَ فِى هٰذَا الْيَوْمِ أَوْ تَعَبَّأَ أَوْ أَعَدَّ وَاسْتَعَدَّ لِوِفادَةٍ إِلىٰ مَخْلُوقٍ رَجاءَ رِفْدِهِ وَنَوافِلِهِ وَفَواضِلِهِ وَعَطايَاهُ فَإِنَّ إِلَيْكَ يَا سَيِّدِى تَهْيِئَتِى وَتَعْبِئَتِى وَ إِعْدادِى وَاسْتِعْدادِى رَجاءَ رِفْدِكَ وَجَوائِزِكَ وَنَوافِلِكَ وَفَواضِلِكَ وَفَضائِلِكَ وَعَطاياكَ، وَقَدْ غَدَوْتُ إِلىٰ عِيدٍ مِنْ أَعْيادِ أُمَّةِ نَبِيِّكَ مُحَمَّدٍ صَلَواتُ اللّٰهِ عَلَيْهِ وَعَلَىٰ آلِهِ، وَلَمْ أَفِدْ إِلَيْكَ الْيَوْمَ بِعَمَلٍ صالِحٍ أَثِقُ بِهِ قَدَّمْتُهُ، وَلَا تَوَجَّهْتُ بِمَخْلُوقٍ أَمَّلْتُهُ، وَلٰكِنْ أَتَيْتُكَ خاضِعاً مُقِرّاً بِذُنُوبِى وَ إِساءَتِى إِلىٰ نَفْسِى، فَيا عَظِيمُ يَا عَظِيمُ يَا عَظِيمُ اغْفِرْ لِىَ الْعَظِيمَ مِنْ ذُنُوبِى، فَإِنَّهُ لَايَغْفِرُ الذُّنُوبَ الْعِظامَ إِلّا أَنْتَ، يَا لَاإِلٰهَ إِلّا أَنْتَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ. . 5⃣ نماز عید( ترجیحا زیر آسمان و بدون کفش و فرش) https://eitaa.com/s_zeynoddin_m/25 ☝️شما هم میهمان باشید☝️
مختصری از آداب عید سعید فطر ب) بعد از نماز : 1⃣ خداحافظی امام سجاد ع با ماه رمضان صحیفه سجادیه(فایل pdf تقدیم می گردد) 2⃣ زیارت امام حسین علیه السلام در عید فطر 3⃣دعای ندبه 4⃣ بعد از دعای ندبه در سجده بگوید: أَعُوذُ بِكَ مِنْ نارٍ حَرُّها لَايُطْفَأ، وَجَدِيدُها لَايَبْلىٰ، وَعَطْشانُها لَايَُرْوىٰ. (به تو پناه می‌آورم از آتشی که حرارتش خاموش نمی‌شود و تازه‌اش کهنه نمی‌گردد و تشنه‌اش سیراب نمی‌شود.) 👈آنگاه گونه راست را بر زمین گذاشته و بگوید: إِلٰهِي لَاتُقَلِّبْ وَجْهِي فِي النَّارِ بَعْدَ سُجُودِي وَتَعْفِيرِي لَكَ بِغَيْرِ مَنٍّ مِنِّي عَلَيْكَ بَلْ لَكَ الْمَنُّ عَلَيَّ. (خدایا، رخسارم را پس از سجده و به خاک مالیدن آن برای تو در آتش زیرورو مکن که من در این کار بر تو منّت ندارم، بلکه فقط تو را بر من منّت است.) 👈سپس گونه چپ را بر زمین گذاشته و بگوید: ارْحَمْ مَنْ أَساءَ وَاقْتَرَفَ وَاسْتَكانَ وَاعْتَرَفَ. رحم کن بر کسی که بد کرده و مرتکب گناه شده و بیچاره گشته و اقرار نموده است. 👈بعد به حال سجده برگردد و بگوید: إِنْ كُنْتُ بِئْسَ الْعَبْدُ فَأَنْتَ نِعْمَ الرَّبُّ، عَظُمَ الذَّنْبُ مِنْ عَبْدِكَ فَلْيَحْسُنِ الْعَفْوُ مِنْ عِنْدِكَ يَا كَرِيمُ. (اگر من بنده بدی بودم، تو پروردگار خوبی هستی، گناه از بنده‌ات بزرگ شده، شایسته است گذشت از جانب تو نیکو باشد ای مهمان‌نواز.) 👈سپس «صد مرتبه» بگو: الْعَفْوَ الْعَفْوَ . . . . https://eitaa.com/s_zeynoddin_m
بسم الله کلمة المعتصمین ... با توجه به مرقومه اخیر جناب علیدوست، به نظر می رسد نسبت به نکاتی در آن نوشتار غفلت صورت پذیرفته که در ادامه با احترام به عرضشان می رسد: ۱. یکی از اسالیب عرفی بیان، مبالغه است، کذب یا شبه کذب خواندن استفاده از این اسلوب، قبل از فحص مقام خطاب، در ناروایی سهمی کمتر از کذب ندارد. این غفلت در حالی صورت پذیرفته که در سلسله اخبار و آثار کلماتی به همین سیاق آمده که صنعت مبالغه را به استخدام گرفته است: مثلا: «قلة العیال أحد الیسارین» یا «ثلاث من کنّ فیه...» که بزرگان ما در اکثر این موارد، عدد یا حصر را در مقام مبالغه و تاکید اهمیت مطلب دانسته اند...و البته نمی دانیم توجیه نبودن داعیه دار تدریس و نظریه پردازی در حوزه را نسبت به ابدهـِ آموزه ها چگونه به سوگ بنشینیم! . ۲. اجلّای اعلام فرموده اند: حکم الأمثال فیما یجوز و فیما لا یجوز واحد... در کلامتان جناب عالی اصل وجود فساد در عهد حاکمیت امیر المومنین علیه السلام را با عباراتی چون "اندک تخلفات" پذیرفته اید، دو فرض متصوّر است: فرض اول آنکه این مفاسد به برهان إنّ متوجه شخص حاکم اسلامی و اساس دستگاه حاکمیت اسلام باشد و فرض دوم آنکه متوجه حاکم یا حاکمیت اسلامی نباشد. . بنا به فرض دوم: اگر متوجه حاکم نمی شود،‌ و تمامیت این برهان إنّی اینجا محل نقاش است و ناپذیرفتنی، باید پرسید اساسا چه تفاوتی بین یک مصداق فساد در حاکمیت اسلام و ده مصداق است؟ اگر اشاره کننده به بعضی مصادیق فساد در آن عهد مبارک لبّ کلامش این باشد که: از فساد زیرمجموعه نمی توان فساد بالادست را نتیجه گرفت، چه اشکالی می توان بر او داشت؟ خصوصا آنگاه که عزم راسخ حاکم اسلامی برای ستیز با اژدرهای هفت سر فساد، عیان کالشمس فی رابعة النهار است . . سربازان فداکار عرصه تبیین پس در این فرض در غایت متانت سخن رانده اند، چرا که بیانشان شاهدی است بر آنکه در دستگاه حق نیز اصل وجود فساد متصور است، گر چه در سعه و ضیق ممکن است بسته به شرایط متفاوت باشد. . و اما بنا به فرض اول اگر وجود فساد را برهانا متوجه شخص حاکم بدانید، نمی توانید در مصادیق کثیره برهان را تمام بدانید اما در یک یا چند مصداق همین برهان إنّی را جاری ندانید، چرا که علت تبعّض بردار نیست! و باز در سوگ نشستگانیم که بدیهیات منطق را اینجا برای اصحاب لحیه کثیره و عمامه طویله بازگو می کنیم! . ۳.‌ سربازان و سرداران عرصه تبیین، هر آنجا که قلمی زده اند یا سخنی رانده اند، افتخار دفاع از ولی و نائب بر حق ولی الله الأعظم را داشته اند، نائبی که بار های بار خود تأکید بر این حقیقت داشته که خاک پای قنبر امیر المومنین هم محسوب نمی شود، با وجود این قرینه، کلام هیچ طلبه انقلابی و وظیفه شناسی را نمی توانید بر آن حمل کنید که رهبر جامعه را دارای توان و قوّه امام معصوم معرفی نموده باشد، کلام صرفا در نقد آن گزاره باطل است که می‌گوید: « چون فساد هست پس حاکم اسلامی نیست، پس حکومت اسلامی نیست » سخن در این است که این کبری به کلیتش باطل است. . ۴. اساسا مخاطب این گونه جهاد تبیین، جامعه معتقد به ولایت، عصمت و حقانیت من جمیع الجهات افعال امیر المومنین است بنابراین این گونه افراد، به واسطه جواب نقضی عقیده شأن دچار سستی نمی شود، و قابل فرض نیست شیعه امیر المومنین اساسا بخواهد چنین خطای فاحشی در برداشت خود داشته باشد، مگر آنکه بسیار از قافیه پرت و یا معاند باشد. . ۵.‌ فزون بر این همه،به فرض صحت این اقتضای مورد ادعای شما، اگر برداشت غلط عده ای در جامعه، مانع از بیان حقایق و دفاع از حق بود، خداوند آیات سوره برائت را نازل نمی کرد، چرا که هنوز نیز عده ای به واسطه همان آیات اعدام مشرکین، تا کنون نسبت به اصل دین تشکیک دارند! آری خطای برداشت اندکی از مخاطبان همیشه نمی تواند مانع بیان حق و دفاع از آن گردد. یضلّ به کثیرا... . ۶. شما بار ها دیگران را "احساس تکلیف کنندگان" و "وظیفه خطیر تبلیغ را بر عهده گیرندگان" معرفی فرمودید، سوال اینجاست چرا خودتان چنین چهره ای از خود به جای نمی گذارید و به روش صحیح مورد زعم حضرتعالی یکی از سرداران عرصه تبیین نمی شوید، اساسا شما که چهره های انقلابی را نقد می کنید، چرا اصرار دارید چهره ای از خود در جامعه به نمایش بگذارید؟ اساسا اعتقادی به حاکمیت آل الله بر جامعه اسلامی در عصر غیبت بإنابة الفقیه ندارید؟ یا اعتقاد دارید و بر پیکر رنجور و با صلابتش باز لگد نثار می کنید؟ . راستی روش های خوب و زیبای شما در دفاع از انقلاب را کجا و بالاخره کی می توان ملاحظه کرد؟ . . ربنا لا تزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا و هب لنا من لدنک رحمة.... انک انت الوهاب... . سید زین الدین محمدی موسوی
مما سمعت: . 🔴 طلبه ای که درس طلبگی را رها کرد و کاسب شد!😳 روزی طلبه جوانی كه در زمان شاه عباس در اصفهان درس می خواند، نزد شیخ بهایی آمد و گفت: من دیگر از درس خواندن خسته شده ام و می خواهم دنبال تجارت و كار و كاسبی بروم چون درس خواندن برای آدم، آب و نان نمی شود و كسی از طلبگی به جایی نمی رسد و به جز بی پولی و حسرت، عایدی ندارد. شیخ گفت: بسیار خب! حالا كه می روی حرفی نیست. فعلا این قطعه سنگ را بگیر و به نانوایی برو چند عدد نان بیاور با هم غذایی بخوریم و بعد هر كجا می خواهی برو، من مانع كسب و كار و تجارتت نمی شوم. جوان با حیرت و تردید، سنگ را گرفت و به نانوایی رفت و سنگ را به نانوا داد تا نان بگیرد ولی نانوا او را مسخره نمود و از مغازه بیرون كرد. پسر جوان با ناراحتی پیش شیخ بهایی برگشت و گفت: مرا مسخره كرده ای؟ نانوا نان را نداد هیچ، جلوی مردم مرا مسخره كرد و به ریش من هم خندید. ✅ شیخ گفت: اشكالی ندارد . پس به بازار علوفه فروشان برو و بگو این سنگ خیلی با ارزش است سعی كن با آن قدری علوفه و كاه و جو برای اسب هایمان بخری. او دوباره به بازار رفت تا علوفه بخرد ولی آن ها نیز چیزی به او ندادند و به او خندیدند. جوان كه دیگر خیلی ناراحت شده بود نزد شیخ آمد و ماجرا را تعریف كرد. ✅ شیخ بهایی گفت: خیلی ناراحت نباش. حالا این سنگ را بردار و به بازار صرافان و زرگران ببر و به فلان دكان برو و بگو این سنگ را گرو بردار و در ازای آن، صد سكه به من قرض بده كه اكنون نیاز دارم. طلبه جوان گفت: با این سنگ، نان و علوفه ندادند، چگونه زرگران بابت آن پول می دهند؟ ✅ شیخ گفت: امتحان آن كه ضرر ندارد. طلبه جوان با این ناراحت بود، ولی با بی میلی و به احترام شیخ به بازار صرافان و جواهرفروشان رفت و به همان دكانی كه شیخ گفته بود و گفت: این سنگ را در مقابل صد سكه به امانت نزد تو می سپارم. مرد زرگر نگاهی به سنگ كرد و با تعجب، نگاهی به پسر جوان انداخت و به او گفت: قدری بنشین تا پولت را حاضر كنم. سپس شاگرد خود را صدا زد و در گوش او چیزی گفت و شاگرد از مغازه بیرون رفت. پس از مدتی كمی شاگرد با دو مامور به دكان بازگشت. ✅ماموران پسرجوان را گرفتند و می خواستند او را با خود ببرد. او با تعجب گفت: مگر من چه كرده ام؟ مرد زرگر گفت: می دانی این سنگ چیست و چقدر می ارزد؟ پسر گفت: نه، مگر چقدر می ارزد؟ زرگر گفت: ارزش این گوهر، بیش از ده هزار سكه است. راستش را بگو، تو در تمام عمر خود حتی هزار سكه را یك جا ندیده ای، چنین سنگ گران قیمتی را از كجا آورده ای؟ 🙊 پسر جوان كه از تعجب زبانش بند آمده بود و فكر نمی كرد سنگی كه به نانوا با آن نان هم نداده بود این مقدار ارزش هم داشته باشد با من و من و لكنت زبان گفت: به خدا من دزدی نكرده ام. من با شیخ بهایی نشسته بودم كه او این سنگ را به من داد تا برای وام گرفتن به این جا بیاورم. اگر باور نمی كنید با من به مدرسه بیایید تا به نزد شیخ برویم. ✅ ماموران پسر جوان را با ناباوری گرفتند و نزد شیخ بهایی آوردند. ماموران پس از ادای احترام به شیخ بهایی، قضیه مرد جوان را به او گفتند. او ماموران را مرخص كرد و گفت: آری این مرد راست می گوید. من این سنگ قیمتی را به او داده بودم تا گرو گذاشته، برایم قدری پول نقد بگیرد. ✅ پس از رفتن ماموران، طلبه جوان با شگفتی و خنده گفت: ای شیخ! قضیه چیست؟ امروز با این سنگ، عجب بلاهایی سر من آمده است! مگر این سنگ چیست كه با آن كاه و جو ندادند ولی مرد صراف بابت آن ده هزار سكه می پردازد. ✅ شیخ بهایی گفت: مرد جوان! این سنگ قیمتی كه می بینی، گوهر شب چراغ است و این گوهر كمیاب، در شب تاریك چون چراغ می درخشد و نور می دهد. همان طور كه دیدی، قدر زر را زرگر می شناسد و قدر گوهر را گوهری می داند. نانوا و قصاب، تفاوت بین سنگ و گوهر را تشخیص نمی دهند و همگان ارزش آن را نمی دانند. وضع ما هم همین طور است. ✅ ارزش علم و عالم را انسان های عاقل و فرزانه می دانند و هر بقال و عطاری نمی داند ارزش طلب علم و گوهر دانش چقدر است و فایده آن چیست. حال خود دانی خواهی پی تجارت برو و خواهی به تحصیل علم بپرداز. پسر جوان از این كه می خواست از طلب علم دست بكشد، پشیمان شد و به آموزش علم ادامه داد تا به مقام استادی بزرگ رسید. آری قدر خدا و رضای خدا را جز «اهل الله» كسی نمی داند. اهل خدا باش تا بفهمی چه داری. موفق باشی.
اینجا را حتما می شناسید… بن موسی الکاظم علیه الصلوٰة و السلام یکی از قطب های فرهنگی که در حال و هوای خسته کننده و ماشینی طهران، کمی مجال نفس کشیدن به جان از نفس افتاده می دهد، کمی حالِ خوب… کمی جان... . این گنبد و بارگاه زیبا انصافاً چه چیز کم دارد که اصرار بر طلا اندود کردن گنبد و بارگاه اعتاب مقدسه معصومین داشته و داریم؟! . اساسا معنویت، و حالِ ملکوتی خوبِ یک مکان است که به کالبد و بنای آن برکت می دهد، آن را معنوی می کند... حالِ روحانی یک مکان برآمده از روحِ واقعی آن است، نه از کیفیت خشت و گچ و سیمان آن! البته که باید سعی در آن شود نامتناسب نباشد، ناهمگون مثل برخی مساجد جدید ساخته نشود، دستورات دینی در ساخت رعایت شود! اما حواسمان پرت نشود، جاده را عوضی نرویم! حالِ خوب دل ما می تواند مکان به ظاهر عاری از جلوات آراستگی را آراسته کند... جسم کم می آورد اما جان نه... جان است که جسم را سرِپا می کند... . جالب است بدانید در کتاب کافی شریف روایاتی است که از استفاده از طلا و نقره جز در انگشتر و موارد جزئی مشابه نهی شده است، حتی از شانه یا چوب دستی با دستگیره نقره! در قرآن نیز چه بسا سقف مطلا مذمت شده! (جعلنا لبیوتهم سقفا من فضة...) . 👈 سخن این یک کلمه است، این ها را همان شاهان ظالمی بنا نهادند، که از حرم اهل بیت برای توجیه قصر نشینی خودشان استفاده می کردند!! . امام رضا علیه‌السلام را و شاه خراسان معرفی می کردند! حال آنکه امام ولی الهی در همه جای عالم است... و مقام امامت از شاهنشاهی بسیار بالاتر! اما خب باید امام رضا را سلطان معرفی می کردند تا سلطان بودن خودشان را در آن امتداد معنا کنند! . چرا عده ای با زیارت بقیع فرو می ریزند؟! چون مفهوم زیارت اساسا برایشان با رواق آیینه و گنبد طلا و همین زخارف معنا شده است!! با امامی که قبرش خاکی است ارتباط نمی گیرد!!! . . 👈حالا جالب است بدانید عده ای از أجلّاء علمای شیعه مثل مرحوم محقق اردبیلی و مرحوم علامه حلی قائل شدند فرقی در حرمت استفاده از طلا در خانه و حرم های شریفه نیست!! . خلاصه اینکه همین گنبد فیروزه ای با معماری اسلامی، حتی بدون گلدسته، خیلی خوب می تونه سایبان سر زائران اهل بیت قرار بگیره... نیازی به سقف و گنبد مطلا نیست! 👇
قابی زیبا و یادآوری یک سخن!☝️
بیش از دو سال می گذرد، بود و پیروزی آقای رئیسی در آن روز های انتخابات..‌. . چند کلمه نوشته بودم، به نظرم امروز هم خواندنش بی لطف نیست!! 👇
معالی
بیش از دو سال می گذرد، #طبل_شادانه بود و پیروزی آقای رئیسی در آن روز های انتخابات..‌. . چند کلمه نو
. . گذشت و گروهی کِ خود را بِ شناسه می شناسند، چنان در شَعَفند که انگار نموده اند! . این پیروزی تک بعدی، بیش از آنکه حاصل تلاش این بدنه حزب اللهی باشد، حاصل تلاش است در این ! . در کوی و برزن به شادی مشغول شده است، حال آنکه گاه اوست! . جامعه ای که قرار بود پیش‌قراول هدایت جهانی باشد، امروز نیمی از خویش را در کنار خود ندارد! . 🔴آخرین سنگر یعنی انتشار شرکت در انتخابات، توسط صفحه رسمی را نیز به کار گرفت، اما مشارکت کمتر از پنجاه درصد! . هر آنچه داشت از و و و به میدان آورد، اما نشد!🤦‍♂️ . 👈آقای ! گمان مدار که همه چیز به خوبی و خوشی تمام شد! قهر نیمی از جامعه مردمی مملکت شیعه با ساختار حاکمیت شیعه پدیده ای نیست که تبعات آن را بتوان محدود به امروز یا فردایمان دانست، ما با یک گسست نسلی مواجه خواهیم بود! . 👈آقای گمان مدار که پیروز شده ای! از آنچه باید، خیلی باخته ای، دهه پنجم انقلاب اسلامی یعنی قریب به هجده هزار پَک بیست و چهار ساعته زمانی در اختیار داشتی، در حالی که ادعای هدایت جهانی افکار عمومی و قلوب مسلمین را داشتی، اما اکثر این وقت را به ناسزاگویی به مخالفان و دفع و یا در خوشبینانه ترین حالت به کوتاهی گذراندی! . . آنقدر که نیمی از برادران و خواهران خودت را از دست دادی، همانها که در همین آب و خاک زیستند، در سایسار امنیت خون همین آرام و داشتند و بر سر همین سفره ها بزرگ شدند اما تو از دستشان دادی! آسیب‌شناسی چرایی این مشارکت پایین زوایا و ابعاد دیگری هم دارد که در این متن در صدد آن نیستم، همه آن عوامل، چیزی از ارزش های سلبی بدنه به ظاهر انقلابی کم نمی کند! . از همه اینها این است که همه این ها را ببینیم و ، همچنان یم و به رجز خوانی و هایمان با برادر و خواهر هایمان بجای ایجاد زمینه رشدشان ادامه دهیم! . آنقدر بگویم: ! همین
2.09M
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۱. هر انسانی که ذره ای انصاف داشته باشید، دفاع از میهن را در مبارزه همه جانبه با صهیون می داند. . ۲. بر خلاف اظهارات شما، صهیونیست تنها به نابودی ایران می اندیشد و سازش نقطه آغاز این نابودی است. ۳. هدف انقلاب از همان ابتدا به تصریح بنیانگذارش، به تصریح مطهری ها و بهشتی هایش، مبارزه با صهیونیسم بوده است. .
معالی
۱. هر انسانی که ذره ای انصاف داشته باشید، دفاع از میهن را در مبارزه همه جانبه با صهیون می داند. . ۲.
توضیح مطلب آنکه: باید دید آیا مسأله صهیون، صرفا اشغال فلسطین است، یا سودای نابودی اسلام دارد؟ . پاسخ آن است که این رژیم تفکراتی داعش گونه حسب مبانی دینی ساختگی خویش دارند، داعشی بودند آنگاه که داعشی نبود! خود را وارثان زمین می دانند...(البته اصل این موضوع که فرقه محقه و دینداران واقعی وارث زمین خواهند بود در منابع شیعی نیز وجود دارد و قابل انکار نیست، اما این رژیم این حقیقت را به دروغ به آیین ساختگی خود نسبت می دهد) با توجه به این اعتقاد ، تلاش می کنند تمام دنیا را تحت سیطره قرار دهند با محوریت منطقه آسیا... چرا؟ زیرا یهود را امت موعود آخر الزمان تصویر می کنند.... در این مسیر، بزرگ ترین دشمن خویش را اسلام و مسلمانان می دانند... این ها مطالبی نیست که ما ادعا کنیم، خود به طور رسمی بار ها گفته و می گویند یهودیان را انسان درجه یک دانسته، سایر انسان ها در صورتی جانشان محترم است، که در خدمت یهودی ها باشند! کدوم یهود ؟! همان یهود صهیونیست! . 👈پس اساسا رژیم غاصب تمام مردم دنیا را می خواهد تحت سیطره و نفوذ خودش بیاورد و این تفکر که اگر ما اذیتش نکنیم ما را آسوده خواهد گذاشت از اساس باطل است در این میان تنها فکری که معارض با اصول فکری آن ها است فکر دین آخر الزمان و پیغمبر آخر الزمان است! پس با اسلام مشکلی دارند، عمیق تر و ریشه ای تر! نزاع اعتقادی است! چرا که آنان یهود را دین حق می دانند... مسلمانان نیز حسب آیات قرآن، اصل یهودیت را حق می دانند، اما با قرائت درستش که اسلام واقعی است... در حقیقت دین یهود همان اسلام بوده است که توسط این افراد تحریف شده است آنان خویش را مالک سرزمین هایی می دانند که در اختیار مسلمین است... . بنا براین هدف اصلی رژیم غاصب ایران است که خود رو محقق ظهور و نقش آفرین عرصه آخر الزمان می داند... آنان تا ایران را از بین نبرند دست بردار نیستند... . 👈 این گمان که اگر ما جنگ با رژیم صهیون را از دستور کار خارج کنیم جنگ اقتصادی برداشته می شود نیز کاملا باطل است و اگر فکر کنیم جنگ با اسراییل دفاع از ایران نیست، بازم باطل است... ما در واقع با اولین دشمن خویش چند قدم آن طرف تر می جنگیم...
معالی
۱. هر انسانی که ذره ای انصاف داشته باشید، دفاع از میهن را در مبارزه همه جانبه با صهیون می داند. . ۲.
اشکال دوم: انقلاب را تحریف کرده اید!! هدف انقلاب مگر جز مبارزه با صهیونیسم بود؟!
معالی
اشکال دوم: انقلاب را تحریف کرده اید!! هدف انقلاب مگر جز مبارزه با صهیونیسم بود؟!
بازخوانی کلمات امام خمینی اعلی الله مقامه الشریف، دور از واقعیت بودن ادعا های مطرح شده را به تصویر می کشد: 👈« يكى از جهاتى كه ما را در مقابل شاه قرار داده است، كمك او به اسرائيل است. من هميشه در مطالبم گفته‌ام كه شاه از همان اول كه اسرائيل به‌وجود آمد، با او هم‌كارى كرده؛ و وقتى كه جنگ بين اسرائيل و مسلمانان به اوج خود رسيده‌بود، شاه، همچنان نفت مسلمين را غصب كرده، به اسرائيل مى‌داد و اين امر خود از عوامل مخالفت من با شاه بوده‌است.» . . 👈ایشان همچنین پس از آزادی از زندان با سخنرانی آتشین در مسجد اعظم قم فرمودند: «اى مردم عالم، بدانيد ملت ما با پيمان اسرائيل مخالف است، اين ملت ما نيست، اين روحانيت ما نيست، دين ما اقتضا مى‌كند كه با دشمن اسلام موافقت نكنيم، قرآن ما اقتضا مى‌كند كه در مقابل صف مسلمين با دشمن اسلام هم پيوند(پيمان) نشويم، ما اين حرف‌ها را مى‌زنيم، مرتجع هستيم.؟» . 👈همچنین بعد از کشتار خونین فیضیه فرمودند: «آقای محمدرضا من به تو نصیحت می کنم چ، دست از این کار ها بردار... والله، اسرائيل به درد تو نمى‌خورد. اطلاع دادند كه بعضى از اهل منبر را برده‌اند در سازمان امنيت، گفته‌اند: شما با سه موضوع كار نداشته باشيد، پس از آن هرچه خواستيد بگوييد. يكى اينكه با شاه كارى نداشته باشيد و از او حرف نزنيد، يكى هم اين كه با اسرائيل كار نداشته باشيد و ديگرى هم اين كه شما نگوييد دين در خطر است. اگر ما اين سه مطلب اساسى را كنار بگذاريم، ديگر چه بگوييم. ما هر گرفتارى را كه داريم مربوط به اين سه مطلب است. تمام گرفتارى‌هاى ما ]از اين‌هاست[. مى‌گويند: از شاه و اسرائيل حرف نزنيد، رابطه‌ى بين شاه و اسرائيل چيست؟ مگر شاه اسرائيلى است؟!» 👈17/مهر/ 57 امام، اسرائيل را غدّه‌ى سرطانى ناميد و بر هر مسلمان، تجهيز عليه اسرائيل را لازم دانستند. ايشان در قسمتى از پيام خود به مناسبت چهلمين روز شهداى تبريز، از قضيه‌ى اسرائيل به عنوان مصيبت بزرگ مسلمين نام برد، آن را ناشى از اقدامات آمريكا و شاه خواندند. 👈 در آبان ماه «57 ه ش» امام در مصاحبه‌اى با خبرگزارى آسوشيتدپرسموافقت نامه‌ى كمپ ديويد را توطئه‌اى عليه فلسطينيان و اعراب، زمينه‌ مشروعيت بخشيدن به تجاوزات اسرائيل دانستند و در مصاحبه‌اى ديگر با آن خبرگزارى، اقدام سادات را محكوم نمودند. ايشان در مصاحبه با روزنامه‌ السفير لبنان، درباره‌ سرنوشت قدس، تنها راه حل را، بازپس‌گيرى آن و برگرداندن قدس به مسلمين بيان كردند. 👈در 12 بهمن 57، امام در سخنانشان در مهرآباد و بهشت زهرا به وابستگى‌هاى شاه به اسرائيل اشاره كردند و نسبت به نفوذ آمريكا و اسرائيل در ايران اظهار تأسّف كردند. پس از این نیز حضرت امام همواره دغدغه فلسطین را به عنوان مسأله و اولویت اول مطرح می فرمود، آن قدر تصریح در کلمات ایشان بود که این مجال را گنجایش اشاره به مصادیق آن نیست 👈با وجود این همه تصریح از بنیانگزار و رهبر مبارزات در طول مبارزات انقلابی، ایشان رسماً تاریخ را تحریف کرده و ادعا می کند: « شعار هایی که ما به مردممان در و دادیم، بحث فلسطین و اسرائیل نبوده که!!....» بعد در ادامه مطالب خلاف واقعش می گوید: ما باید به پایبند باشیم!! . @s_zeynoddin_m . . https://eitaa.com/s_zeynoddin_m
هشتم بهمن ماه سال67 و به مناسبت تولد حضرت زهرا (سلام الله علیها) و روز زن، رادیوی جمهوری اسلامی ایران در برنامه‌ای به نام سلام، صبح به خیر در گزارشی از مخاطبینش می‌پرسد: به نظر شما الگوی امروز زنان ایرانی چه کسی است؟. اکثر مخاطبین، حضرت فاطمه را الگوی خود معرفی می‌نمایند اما یکی از مصاحبه‌شوندگان در کمال تعجب می‌گوید: (الگوی مناسب زنان ایرانی اوشین است!). اوشین نام شخصیت اصلی داستان سریالی ژاپنی به نام سال‌های دور از خانه بود که آن روزها از سیما پخش می‌شد. حضرت روح الله (ره) فردای آن روز در واکنش به این ماجرای موهن، طی پیامی رسمی و علنی به شدت محمد هاشمی (رئیس وقت صدا و سیما) را مورد عتاب قرار می‌دهند و می فرمایند: آقای محمد هاشمی مدیرعامل صدا و سیمای جمهوری اسلامی با کمال تاسف و تأثر روز گذشته (روز شنبه 8 بهمن) از صدای جمهوری اسلامی مطلبی در مورد الگوی زن پخش گردیده است که انسان شرم دارد بازگو نماید. فردی که این مطلب را پخش کرده است تعزیر و اخراج می‌گردد و دست‌اندرکاران آن تعزیر خواهند شد. در صورتی که ثابت شود قصد توهین درکار بوده است، بلاشک فرد توهین‌کننده محکوم به اعدام است. اگر بار دیگر از این گونه قضایا تکرار گردد، موجب تنبیه و توبیخ و مجازات شدید و جدی مسئولین بالای صدا و سیما خواهد شد. البته در تمامی زمینه‌ها قوه قضاییه اقدام می‌نماید. بعدها 4 تن از دست‌اندرکاران آن برنامه از جمله مدیر گروه معارف، سردبیر برنامه‌های ویژه عقیدتی سیاسی، مسئول نظارت بر برنامه به 4 سال حبس تعزیری و 40 ضربه شلاق محکوم شدند. (صحیفه نور ، جلد 21 : ص 76 )
معالی
هشتم بهمن ماه سال67 و به مناسبت تولد حضرت زهرا (سلام الله علیها) و روز زن، رادیوی جمهوری اسلامی ایرا
حالا هر کی هر چی بگه تو رسانه امروز هیچ برخوردی انگار قرار نیست بشه!