eitaa logo
ساختار
529 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
1.2هزار ویدیو
14 فایل
🔹 العدل اساس الملک ‍💻 @amiramanipour
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴اقدام عجيب دولت در شرايط جنگ اقتصادي! «نود اقتصادي» نوشت: در حالي كه نياز به افزايش صادرات غير نفتي بيش از گذشته (به خصوص به كشورهاي همسايه) احساس مي‌شود، دولت قرار است به بهانه كسري بودجه و مشكلات مالي، رايزنان اقتصادي ايران در سفارتخانه‌هاي كشورهاي همسايه را فرا بخواند و تا اطلاع بعدي رايزنان اقتصادي از چارت سفارتخانه هاي ايران حذف شود زمينه‌چيني‌هاي لازم براي اين كار نيز انجام شده و رايزنان اقتصادي در برخي از كشورهاي حاشيه خليج فارس با اين كه مدت زيادي تا پايان ماموريتشان باقي مانده فراخوانده شده و يا بزودي فراخوانده خواهند شد. http://eitaa.com/saakhtar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨چه میزان از مشکلات مرتبط به ناهماهنگی داخلی است و چه میزان مربوط به تحریم هاست؟! 🔸تولیدکنندگان کشور پاسخ می‌دهند http://eitaa.com/saakhtar
بخش زیادی از نیروهای انقلابی به غلط تصور میکنند حتما باید پست و مقام داشته باشند تا برای کم کردن مشکلات مردم کاری انجام دهند در حالی که تجربه نشان داده این طیف اگر دولت و مجلس هم دستشان باشد کار خاصی انجام نخواهند داد چون مساله اصلی شان حضور در قدرت است نه حل مشکل مردم. بچه های "منهای فقر" @menhaye_faghr نقض بزرگی برای این تصور غلط هستند و در عمل نشان داده اند که میشود مسئولیتی در ساختار نداشت اما جهت کم کردن مشکلات جامعه، اقدامات موثر انجام داد. http://eitaa.com/saakhtar
نظر ایت الله صافی گلپایگانی و ایت الله علوی گرگانی در مورد بخشنامه تعدیل مدرک کارکنان نفت: بخشنامه نباید عطف به ماسبق شود و بایستی با مقررات زمان تحصیل اجرا شود. http://eitaa.com/saakhtar
نوع مواجهه نخبگان سیاسی و رسانه ای آمریکا با ترامپ نشان داد نامزدی که بدون درنظرگرفتن منافع ملی آمریکا، نظام سیاسی این کشور را مورد حمله قرار دهد، ساختار انتخابات را به متهم کند و طرفداران خود را به آشوب دعوت نماید، محکوم به و نهایتا انزوای سیاسی است؛ حتی اگر این شخص، رئیس جمهور فعلی و مستقر این کشور باشد! بایکوت رسانه ای ترامپ و عدم حمایت جدی جمهوری خواهان از او، گواه بر این مدعا است که اهمیت در آمریکا بسیار فراتر از رقابت های حزبی و جناحی است؛ ظاهرا حذف ترامپ تصمیمی است که پیش تر از انتخابات ۲۰۲۰ اتخاد شده و به توافق طرفین رسیده بود! http://eitaa.com/saakhtar
. 🔸 پیشنهادی قابل تامل درباره اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری ♻️ رییس دستگاه قضا و رییس مجلس، از کاندیداتوری منع شوند 🔰 حمید رسایی: این روزها قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است. نکات خوبی در این قانون پیش‌بینی شده هر چند هنوز به بحث و بررسی بیشتر نیازمند است اما در باب تعیین شرایط برای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و مصادیق رجل سیاسی، به نظرم به نکاتی باید توجه کرد از جمله آنها منع رییس دستگاه قضا و رییس مجلس از کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌ جمهوری است. در دلایل توجیهی این پیشنهاد به موارد زیر می‌توان اشاره کرد: یکم - وقتی ریاست یکی از دو نهاد اساسی کشور (قوه قضاییه و مجلس) بر عهده فردی است و وی در آن جایگاه در حال خدمت‌رسانی است، طبعا تمرکز فکر و ذهن این مقام بر رقابت و فعالیت‌های انتخاباتی‌اش در فاصله حدود شش ماه تا یک سال قبل از انتخابات، به انجام وظیفه‌ اصلی و بالفعلی که بر عهده دارد، لطمه می‌زند. این طرح سبب رها شدن دو قوه مهم کشور از آفات سیاست بازی‌های متعارف انتخاباتی خواهد شد. طبعا اگر روسای مجلس و قوه قضاییه بدانند که نمی‌توانند کاندیدا شوند، ظرفیت زیادی از توان آنها و زیر مجموعه‌شان در خدمت به مردم آزاد خواهد شد. دوم - مواضع، تحرکات و فعالیت‌های رییس دستگاه قضا و رییس مجلس به دلیل جایگاهی که دارند، از اکثر تریبون‌ها و خصوصا صدا و سیما منعکس خواهد شد. مسئولان این دو جایگاه، وقتی کاندیدا هم باشند، طبعا انعکاس اخبارشان یک فرصت تبلیغی برای آنها و نظام اسلامی است. از این منظر، در صورت عدم کاندیداتوری این مقامات، هر اقدام و تصمیم درست و بجای آنها با انگ انتخاباتی مواجه نمی‌شود و برای نظام سرمایه اجتماعی تولید می‌کند و البته در صورت کاندیدا بودن، ای بسا نتیجه کاملا عکس خواهد داشت. علاوه بر این، استفاده از این فرصت‌های تبلیغی که مختص روسای قواست، در اختیار دیگر کاندیداهای انتخاباتی نیست الا در دوره دوم برای رییس جمهور مستقر با این تفاوت که وی به دلیل عملکرد چهارساله‌اش در مقام پاسخگویی هم قرار دارد. سوم - کاندیداتوری کسانی که بر صندلی ریاست قوه قضاییه و مجلس تکیه زده‌اند و خیز ایشان برای تغییر صندلی و رسیدن به ریاست قوه مجریه، از نگاه مردم نوعی قدرت طلبی تلقی خواهد شد. خصوصا اگر رییس مجلس یا رییس قوه قضاییه به تازگی برای این جایگاه‌ها نصب یا انتخاب شده باشند. علاوه بر این، کاندیداتوری رییس قوه قضاییه در حالی که از رهبر انقلاب حکم قاضی‌القضاتی را دریافت کرده یا کاندیدا شدن رییس مجلس در حالی که از مردم برای حضور در مجلس رأی گرفته، به نوعی سخره گرفتن حکم رهبری و آرای مردم است و البته در صورت تازه بودن حضورشان در این جایگاه‌ها، قبح این عمل دو صد چندان می‌شود. با کاندیدا شدن رییس مجلس و رییس دستگاه قضا مردم این ضرب‌المثل فارسی را به زبان می‌آورند که فلانی اگر بیل‌زن است، باغچه خودش را بیل بزند. کنایه از این که فلانی اگر قصد خدمت به مردم را دارد، در جایگاه ریاست قوه قضاییه که نصب شده یا در جایگاه ریاست مجلس که انتخاب شده، بهترین خدمات را می‌تواند ارائه دهد. تلقی مردم از این خیز برداشتن چیز دیگری خواهد بود؟! چهارم - قطعا جایگاه‌های مهمی مثل رییس قوه قضاییه یا رییس مجلسی که در انتخابات ریاست جمهوری شکست می‌خورند، از نظر اعتبار در بین مردم و ساختار حاکمیت مانند قبل از آن نخواهد بود. مشروعیت و نفوذ کلام رییس مجلس یا رییس قوه قضاييه‌ای که آرای مردمی را به دست نیاورده و شکست خورده، دچار علامت سئوال می‌شود و نتیجه آن جز تضعیف جایگاه رییس مجلس و رییس قوه قضاییه نخواهد بود. پنجم - نکته دیگر این است که تعامل رؤسای قوای شکست خورده در انتخابات با رییس جمهور منتخب در دوره پس از انتخابات، دچار اختلال می‌شود. به این معنا که هرگونه مواجه‌ای از سوی رؤسای مجلس و قوه قضاييه با تخلفات یا اشتباهات رییس جمهور منتخب با دید انتقامجویی شکست انتخابات، تفسیر و بازنمایی می‌شود. ششم - بدیهی است که اگر رییس مجلس یا رییس قوه قضاییه، خود را برای خدمتگذاری در جایگاه ریاست جمهوری توانمند می‌بینند و می‌خواهند این میدان را بیازمایند، می‌توانند در فاصله زمانی‌ای که قانون تعیین می‌کند (مثلا شش ماه قبل از انتخابات) از سمت ریاست قوه، استعفا کرده و خود را در برابر انتخاب مردم قرار دهند. شاید اشکال شود که برخی از این نکات، درباره کاندیداتوری وزرا هم صادق است. این اشکال بلا وجهی است چرا که تفاوت جایگاه وزیر با رؤسای دستگاه قضا و مجلس، خیلی زیاد است. به نظرم در ضرورت تصویب چنین شرطی برای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری دلایل دیگری هم می‌توان یافت. تصویب این شروط به قوه قضاییه و جایگاه ریاست مجلس درانجام وظایفی که برعهده دارند، کمک شایانی خواهد کرد. http://eitaa.com/saakhtar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶دلمان به لفظِ «جمهوری اسلامی» خوش نباشد. مقام معظم رهبری: 🔹همیشه در دلِ ساخت حقوقی، یک ساخت حقیقی، یک هویت حقیقی و واقعی وجود دارد؛ او را باید حفظ کرد. آن ساخت درونی چیست؟ 👈 همان آرمان‌های جمهوری اسلامی است: عدالت، کرامت انسان، اخلاق، ایستادگی در مقابل نفوذ دشمن؛ اینها آن اجزاء ساخت حقیقی و باطنی و درونی نظام جمهوری اسلامی است 🔹اگر این بخشهای اصلىِ هویت واقعی جمهوری اسلامی از دست برود و ضعیف شود، ساخت ظاهرىِ جمهوری اسلامی خیلی کمکی نمی‌کند. http://eitaa.com/saakhtar
دانش آموزانی که تمایل دارند گوشی تبلت بخرند ولی توان مالی ندارند، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اقدام به فروش تبلت به صورت اقساطی کرده است. مبلغ ۵۰۰ تومن پیش پرداخت میگیرند و مابقی در ۶ قسط هست. hastinja.ir eitaa.com/saakhtar
حسام الدین آشنا: ‏اگر قبل از بدست گرفتن قدرت سیاسی، تواضع، تحمل، تدبر، ایثار، صداقت، آرامش، یادگیری مستمر، آزاد اندیشی و بزرگ‌منشی را ملکه درونی خود نکرده‌اید مطمئن باشید کشورتان را به‌باد خواهید داد. جوان و میان‌سال و کهن‌سال؛اصولی و اصلاحی و اعتدالی؛ اجرایی و قضایی و تقنینی در این حکم یکسانند. http://eitaa.com/saakhtar
🔹انتخابات ریاست جمهوری۱۴۰۰ با کدام قانون برگزار می شود؟ 🔸دبیر ستاد انتخابات کشور: تا زمانی که قانون جدید انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور ابلاغ نشود، قانون فعلی مبنای فعالیت ستاد انتخابات خواهد بود. http://eitaa.com/saakhtar
مو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🚨چگونه میتوان کولبرها را به سمت صادرات هدایت کرد؟! 🔸نمونه ای موفق از صادرات مرزنشینان را ببینید! 🔸وقتی بازارهای صادراتی رونق بگیرد، تولید افزایش یافته و ظرفیت کارخانه ها تکمیل میشود http://eitaa.com/saakhtar
📝 وقتی در حال جنگ طب سنتی و مدرن هستید بد نیست به این نکات هم فکر کنید. 🔸۷۷ روز تمام هیچ کس حق نداشت از ووهان خارج بشود. هم چنان در چین از تمام مسافران خارجی تست گرفته می شد و باید ۱۴ روز در قرنطینه می ماندند. هنوز به سالگرد فیلمهایی که نشان می داد شهر به شهر ارواح تبدیل شده نرسیده ایم که دارد متن پشت متن تولید می شود که چین با طب سنتی کرونا را شکست داد. 🔹آیا این به معنای عدم استفاده از دارهای جایگزین است؟ خیر.. اما در ووهان هنوز سه ماه پس از قرنطینه مغازه ها تعطیل بودند. رستوران ها فقط به صورت بیرون بر کار می کردند. سینماها و مدارس بسته بودند و اگر کسی می خواست در شهر تردد کند باید کد سلامتش را در ایستگاه بازرسی نشان می داد. 🔸اینجا یک شهروند می گوید برای رسیدن به ایستگاه اتوبوس ۴ ایست بازرسی را رد کردم. و این را مقایسه کنید با به سخره گرفتن بیماری و ازدحام اتوبوس و مترو در همین روزهای حتی قرنطینه. خنده دار است. 🔹با خواندن متن ها و نظراتی که می گویند نباید کرونا هراسی کرد و چین بدون کرونا هراسی آن را شکست داد تنها چیزی که به ذهن آدم می رسد این است که خدا را شکر دوربین اختراع شده. از بین دهها مستند درباره کرونا این را چند ماه پیش زیر نویس کردم. 🔸با مثبت شدن تست فقط ۵ نفر در منطقه بینهای،‌ حالا دوباره عبور و مرور در این منطقه ممنوع شده و قرار است از بین ۳ میلیون نفر ساکن این منطقه تست گرفته شود. با مثبت شدن تست دو نفر در یک بیمارستان در شانگهای هم از همه بیماران در بیمارستان تست گرفته می شود. http://eitaa.com/saakhtar
🔹وزارت بهداشت با انحصار پذیرش دانشجوی و کانون وکلا با آزمون وکالت، در صنف خود انحصار ایجاد کرده اند و وکالت و پزشکی نان و آب دارترین مشاغل ایران شده اند. ⭕️ انحصارِ بازارِ وکالت! 🔹 13 میلیون پرونده قضایی مردم به دلیل گرانی خدمات حقوقی؛ وکیل ندارند! تعداد وکلا ایران به دلیل انحصار یک پنجم میانگین جهانی است. 🔹 کانون وکلا اصلی ترین عامل به وجود آورنده است. http://eitaa.com/saakhtar
🔰 برای حل مشکلات معیشتی مردم باید اقدام جدی انجام دهید 👈 اقتصاد خانواده‌ها به علت رکود تورمی در چند سال اخیر به شدت تحت فشار بوده است 🔻 رهبر انقلاب در دیدار شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی: اقتصاد خانواده‌ها به علت رکود تورمی در چند سال اخیر به شدت تحت فشار بوده و اکنون نیز کرونا بر مشکلات افزوده و دشواری‌های جدی معیشتی برای گروههای زیادی از مردم به‌وجود آورده است که باید در این زمینه اقدامی جدی انجام داد. 🔹 «ایجاد نظام متمرکز تأمین اجتماعی برای آحاد مردم» و «ایجاد پایگاه ملی ایرانیان با اتصالِ پایگاههای مختلف اطلاعاتی به یکدیگر» از جمله پیشنهادهای کارشناسان برای کاهش مشکلات مردم است. 🔻 اجرای راه‌حل‌های پیشنهادی متخصصان در زمینه‌ی: «کسری بودجه»، «افزایش سرمایه گذاری دولتی و نهادهای عمومی»، «جهش تولید» و «حمایت از قشرهای ضعیف» میتواند آثار مثبتی در اقتصاد کشور و زندگی مردم پدید آورد. ۹۹/۹/۴ http://eitaa.com/saakhtar
هدایت شده از اشتباهات فرهنگی
‏هنر شهرداری امیرکلا در مازندران! https://eitaa.com/joinchat/2274885693C6b9f0c834e
‏موسسه اطلاعات علمی(ISI)، دانشگاه های ایران را به موسسات مطالعاتی برای نهادهای امنیتی غرب تبدیل کرده است که نتایجی از جمله استعمار علمی و ورشکستگی اقتصادی دانشگاه ها و بحران های امنیتی همچون ترور دانشمندان هسته ای را در برداشته است. ابراهیم فیاض http://eitaa.com/saakhtar
‏مدیر تعزیرات تهران: صادقانه بگویم که توان برخورد با این مقدار تخلف گران‌فروشی را نداریم! چه تضمینی هست که بعد از رفتن ماموران ما از یک فروشگاه، بازهم گران‌فروشی نکنند. ‏اصرار داریم که کار درست را انجام ندهیم. ‎ و سامانه‌های ‎ به راحتی می‌تواند به این نظارت کمک کند. نگران گزارش‌های اشتباه هستید؟ برای آن هم راه حل وجود دارد. مشکل این است که نمی‌خواهیم. http://eitaa.com/saakhtar
‏رئیس محترم صداوسیما با سلام گزارش‌هایی که خبرنگاران اعزامی به خارج از کشور تهیه می‌کنند در جام‌جم نیز قابل ساخت است و جز چند ثانیه حضور در خیابان تفاوتی ایجاد نمی‌کند. با توجه به شرایط تحریمی و لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌ها جا دارد به این اسراف پایان دهید. إن شاء الله موفق باشید http://eitaa.com/saakhtar
‏‎ مهم و پیوند خوردن کدملی تمام خانوارها به کدپستی محل اقامتشان هم مهم است. ایجاد سامانه‌های اطلاعاتی، پایه‌ حکمرانی شفاف و مالیات‌محور است. امیدداریم این مسیر با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند. http://eitaa.com/saakhtar
‏مستعان خطایی ساده نیست. مکانیزمی که مستعان را تا حد فرمانده کل سپاه نفوذ داده میتواند رادار و پدافند تقلبی هم به سپاه بفروشد. پدافندی که به اشتباه هواپیمای خودی بزند. در قضیه مستعان چیزی از لایه‌های نظارتی تا سطح فرمانده عبور کرده که حتی نباید به مقاومت بسیج یک روستا راه می‌یافت http://eitaa.com/saakhtar
یاسر عرب: ‏‎رقم قطعی رشوه در دانشگاه تهران برای پاس کردن زبان خارجه (پیش نیاز آزمون جامع) دوازده میلیون. همین چند روز پیش با دوستان بحث‌اش بود. مورد داشتیم مدیر دولتی جای پول نقد، سکه داده. http://eitaa.com/saakhtar
▪️ ابعاد مهم قانون جدید هسته‌ای مجلس ♻️ حبس و زندان در انتظار روحانی 🔰 حمید رسایی: روز چهارشنبه طرح «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت» از سوی نمایندگان مجلس تصویب شد. این قانون پس از طرح ابهام از سوی شورای نگهبان به مجلس بازگشت و با انجام اصلاحاتی دوباره رای نمایندگان را گرفت؛ شورای نگهبان هم در نهایت این طرح را مغایر با قانون اساسی و شرع تشخیص نداد و رئیس مجلس آن را به اقای روحانی ابلاغ کرد. علی‌رغم انتقادات واردی که برخی نمایندگان به نحوه اداره مجلس در زمان تصویب این طرح بویژه پس از بازگشت از شورای نگهبان داشتند، اما به تناسب اقدامات معنی‌دار دولت روحانی و در مقایسه با انفعال مجلس دوره لاریجانی، این مصوبه مجلس یازدهم را باید یک گام به پیش دانست. مطابق این قانون، چرخ هسته‌ای که با اشاره غربی‌ها و به دست حسن روحانی متوقف شده بود، در صورت اجرا، مجددا به حرکت درخواهد آمد و غنی‌سازی ۲۰ درصد آغاز، راکتور آب سنگین خنداب اراک احیا، ماشین‌های پیشرفته نسل دو نصب و بسیاری از اقدامات دیگر انجام می‌شوند. مطابق بند نهم این قانون، در صورت عدم لغو تحریم‌ها (لغو کامل تحریم‌های هسته‌ای، نظامی، حقوق بشری و امثال آن) و عدم اصلاح سیستم مبادلات بانکی، اجرای پروتکل الحاقی نیز پس از گذشت دو ماه از زمان لازم الاجرا شدن آن، متوقف می‌شود. هر چند معتقد بودم که در خصوص پروتکل الحاقی این شرط باید برعکس قرارداده می‌شد یعنی ابتدا باید اجرای پروتکل بلافاصله با این قانون متوقف و اجرای مجدد آن، مشروط به تحقق شروط ذکر شده تا دوماه آینده می‌شد که ظاهرا به دلیل مصوبه‌ای در شورای عالی امنیت ملی، امکان آن نبود. اما مهم‌تر از همه این موارد، بند هفتم و نهم این قانون است. اینگونه برداشت می‌شود که همین دو بند (بویژه بند نهم) روحانی را عصبانی کرده وگرنه قبل از این هم قانون مشهور به ۲۰ دقیقه‌ای توسط لاریجانی به تصویب رسید و بند سه آن هم مهم بود ولی روحانی هرگز احساس خطری نداشت. برای روحانی حتی خطوط قرمز تعیین شده از سوی رهبر انقلاب هم مهم نبود که اگر بود به آنها پاییند می‌ماند. روحانی در مورد طرح اخیر مجلس درباره بسته معیشتی هم نشان داد به اجرای قانونی که قبول نداشته باشد، پای بند نیست. اما چرا این دو بند قانونی او را عصبانی کرده است؟ چون این قوانین ضمانت اجرایی نداشتند. اما در قانون اخیر، مطابق بند هفتم آن، تشخیص تحقق شروط قید شده در قانون برای لغو اجرای پروتکل الحاقی، با مجلس شورای اسلامی است و مطابق بند نهم، مسئولان دولتی به تناسب امتناع یا ممانعت از اجرای این قانون به مجازات تعزیری درجه دو تا پنج قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شوند. مطابق مجازات تعزیری درجه دو تا پنج قانون مجازات اسلامی، مستنکفین از اجرای این قانون به حبس و زندان بیش از دو تا بیست و پنج سال، جزای نقدی، انفصال دائم از خدمات دولتی و عمومی، محرومیت از حقوق اجتماعی بیش از پنج تا پانزده سال، ممنوعیت دائم از یک یا چند فعالیت شغلی یا اجتماعی برای اشخاص حقوقی محکوم می‌شوند. حمید رسایی http://eitaa.com/saakhtar
‏زینب سلیمانی در بیانیه‌ای خواست بودجه بنیاد شهید سلیمانی حذف شود/او نوشت: اینجانب به نمایندگی از خانواده شهید سلیمانی ضمن تشکراز دغدغه مسئولان محترم اجرایی به اطلاع میرسانم اقدام شایسته در این زمینه،حذف عنوان بنیاد از ردیف بودجه۱۴۰۰ و اختصاص این بودجه‌ها به حل مشکلات مردم است http://eitaa.com/saakhtar