7.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زیارت عاشورا
علی فانی
🌴💎🌹💎🌴
آیت الله بهجـت (ره) :
چهـل روز مانـده به محـرم،
چـله گنـاه نکـردن بگیـرید تا سـوزِ دل و اشـک
چشمـانتان بـرای سیـد الشهـدا'؏لیه السلام ' فراوان گـردد.
ـ التمـاس دعـا
🌴💎🕯💎🌴
1_917056964.mp3
1.39M
اذان شهید باکری..
به افق دلهای بیقرار
دلتون شکست التماس دعا🤲🤲🌾🌾
حی علی الصلاه
التماس دعا🌹
🌴💎💢💎🌴
سلام صبحتون حسینی
السلام علیک یاعبدالله بن حسن ( ع )
تاریخ امانتدارِ فریادِ
"هَل مِنْ ناصر" حسین است
و فطرت گنجینه دار آن، و از آن پس
کدام دلی است که با یاد او نتپد؟!
مُردگان را رها کن ؛
سخن از زندگان عشق میگویم...
"شهید آوینی"
#الّلهُمَّصَلِّعَلَیمُحَمَّدٍوَآلِمُحَمَّدٍ
وَعَجِّلْفَرَجَهُم
🏴 محبت ما نسبت به اهل بیت (علیهم السلام) متاسفانه آن اندازه نیست که در دل ما اثری بگذارد که در حرکات و اعمال ما بروز کند ...
◾️ طبعاً باید با توجه ، مراقبت کنیم که حالت عزادار را داشته باشیم.
◾️ در حالتی که ما متأثر هستیم ، دلها به درد میاید و گریه می کنیم، اگر با خلوص باشد، چیزی می شود که به فکر ما نمیرسد...
◾️ در حالت تأثر و گریه برای حضرت سیدالشهدا (ع) نَفَس انسان تسبیح است ...
انسان در عروج است ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧گوش دادن به آیت الکرسی
در اول صبح را به شما پیشنهاد میکنم...
التماس دعا 💙
🦋بسم الله الرحمن الرحیم🦋
*اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ ۗ مَنْ ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَيْءٍ مِنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ ۖ وَلَا يَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ ((255))*
🌴💎🌹💎🌴
*لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ ۖ قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ ۚ فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انْفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ* ((256))
🌴💎🌹💎🌴
*اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ ۖ وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ ۗ أُولَٰئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ ۖ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ ((257))*
🌴💎🌹💎🌴
هدایت شده از گلچین نکته های ناب
1_917056964.mp3
1.39M
اذان شهید باکری..
به افق دلهای بیقرار
دلتون شکست التماس دعا🤲🤲🌾🌾
حی علی الصلاه
التماس دعا🌹
🌴💎💢💎🌴
📖 تقویم شیعه
☀️ امروز:
شمسی: یکشنبه - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
میلادی: Sunday - 23 July 2023
قمری: الأحد، 5 محرم 1445
🌹 امروز متعلق است به:
🔸مولی الموحدین امیر المومنین حضرت علی بن ابیطالب علیهما السّلام
🔸(عصمة الله الكبري حضرت فاطمة زهرا سلام الله عليها)
❇️ وقایع مهم شیعه:
🔹رسیدن حصین بن نمیر با 4هزار اسب سوار به کربلا، 61ه-ق
📆 روزشمار:
▪️5 روز تا عاشورای حسینی
▪️20 روز تا شهادت امام سجاد علیه السلام
▪️30 روز تا شهادت حضرت رقیه خاتون سلام الله علیها
▪️45 روز تا اربعین حسینی
▪️53 روز تا شهادت حضرت رسول و امام حسن علیهما السلام
🌹روضه عبدالله بن الحسن علیه السلام
♦️عبدالله بن الحسن (علیهالسّلام) در شمار آخرین شهیدانی بود که پیش از شهادت امام حسین (علیهالسّلام) در ظهر عاشورا به شهادت رسید. عبدالله بن حسن بن علی (علیهالسّلام)، نوجوان ۱۱ ساله، فرزند امام حسن مجتبی (علیهالسّلام) که روز عاشورا، وقتی دید سیدالشهداء بر زمین افتاده است، برای دفاع از عمو به سوی میدان شتافت و در دفاع از عموی مظلومش جام شهادت نوشید.
♦️در مقاتل چنین نقل شده است که در واپسین لحظات حیات شریف سیدالشهداء (علیهالسّلام)، سپاه کوفه امام (علیهالسّلام) را محاصره کرد، در حالی که امام (علیهالسّلام) دیگر توان ایستادن نداشت و از جنگ باز ایستاده بود. در این هنگام ندای امام حسین (علیهالسّلام) به آسمان برخاست و سر به جانب آسمان بلند کرد و نیایشگرانه گفت: خدایا، تو خود میدانی که اینان فرزند دخت فرزانه پیامبرشان را میکشند.... آن تبهکاران سنگدل اندکی درنگ کردند و دگر باره بر امام (علیهالسّلام) هجوم بردند. در این هنگام عبدالله بن حسن (علیهالسّلام) که هنوز به حد بلوغ نرسیده بود خیمهگاه را ترک کرده، شتابان به سوی امام (علیهالسّلام) دوید، حضرت امام حسین (علیهالسّلام) با دیدن او خطاب به خواهرش زینب (سلاماللهعلیها) فرمود: «خواهرم این کودک را نگهدار.» زینب کبری (سلاماللهعلیها) خود را به کودک رساند و سعی کرد از رفتنش جلوگیری کند و او را به خیمهها بازگرداند، امّا او پایداری کرد و بازنگشت و فریاد بر آورد که: «لا افارق عمّی!» به خدای سوگند از عمویم جدا نخواهم شد و او را تنها نخواهم گذاشت! و خود را از دستان عمهاش رها کرد و نزد امام حسین (علیهالسّلام) رفت تا شاید مانع از شهادت عموی بزرگوارش گردد. در این هنگام یکی از تجاوزکاران اموی به نام «بحر بن کعب» به سوی حسین (علیهالسّلام) روی آورد که «عبداللَّه» فریاد بر آورد: هان ای پلیدزاده! آیا میخواهی عمویم را به شهادت برسانی؟ آن عنصر پلید نیز شمشیری بر آن کودک فرود آورد و عبداللَّه دست خود را سپر ساخت که دستش از بدن جدا شد! او در حالی که دستش تنها به پوست آویزان بود، فریاد بر آورد که: عمو جان مرا دریاب! حسین (علیهالسّلام) او را در آغوش کشید و بر سینه چسباند و فرمود: یادگار برادرم! بر آنچه در راه خدا بر تو فرود آمده است شکیبایی پیشه ساز و آن را به فال نیک بگیر و خیر بدان که خدای پر مهر به زودی تو را بر پدران و نیاکان شایسته کردارت ملحق خواهد ساخت.
و آنگاه «حرمله» گلوی آن کودک محبوب را هدف تیر بیداد خود ساخت و سرش را از پیکرش جدا کرد! حسین (علیهالسّلام) پس از شهادت جانسوز نور چشم برادرش، «عبداللَّه» در آغوشش، رو به آسمان کرد و گفت: بار خدایا، اگر این بندگان ستمکار و گناهپیشهات را تاکنون از نعمتهایت بهرهور ساختهای، اینک آنان را تار و مار و مایه عبرت دیگران قرار ده و هرگز از آنان خشنود مباش
#درنگی_با_سیدالشهداء_در_راه_کربلا
إِنّى لَمْ أَخْرُجْ أَشِرًا وَلا بَطَرًا وَلا مُفْسِدًا وَلا ظالِمًا وَإِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الإصْلاحِ فى أُمَّةِ جَدّى، أُريدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَأَنْهى عَنِ الْمُنْكَرِ وَأَسيرَ بِسيرَةِ جَدّى وَأَبى عَلِىِّ بْنِ أَبيطالِب عَلیهِ السّلام (خوارزمی، مقتل الحسین علیهالسلام، ج1، ص 88)
به تحقیق و یقیناً که من برای شرارت، سرگرمی و بیهودگی، فساد و ظلم خروج نکردهام. و به درستی که خروج کردم برای مطالبهی اصلاح در امت جدم؛ اراده کردم "امر به معروف و نهی از منکر" کنم و به سیرهی جدم و پدرم علیبیابیطالب علیهالسلام.
بسیاری سعی دارند برای نهضت امام حسین علیهالسلام، اهداف و مقاصدی بتراشند که اغلب موافق حال و منافع خودشان است. اما شخص ایشان در آغاز حرکت هدفشان را بیان داشتند.
شرارت، سرگرمی و بیهودگی (مثل کشورگشایی و توسعه)، فساد و ظلم؛ علل اصلی اغلب تحرکات سیاسی و نظامی است که ایشان فرمودند من برای اینها خروج نکردم؛ و تصریح نمودند که هدف ایشان "اصلاح در امت جدشان" است.
اصلاح، نقطه مقابل "افساد" است. هر کجا که فساد و تباهی آمده باشد، اصلاح لازم است.
اما نکتهی مهم این است که فرمود: "برای اصلاح در امت جدم خروج کردم". پس معلوم میشود که جامعهی مسلمانان فاسد شده بود.
پس بیندیشیم که این چه افسادی بود که اصلاحش جز با این خروج و شهادت حاصل نمیشد؟ آیا مردم بینماز و بدحجاب و شرابخوار شده بودند، یا بیولایت؟ یا این که عنصری چون یزید لعنةالله، امیرالمؤمنینشان گردیده بود؟
1)
وقتی پیامبری، امامی و رهبری اعلام میدارد که برای زدودن افساد و انجام اصلاح قیام و خروج کردهام، اولین سؤال این خواهد بود که ابزار شما برای این "اصلاح" چیست؟ سلاح، پول، تکنولوژی، سیاست، مذاکره، تعامل، تعادل، اخذ و اعطای امتیاز و یا ...؟
ایشان میفرمایند که ابزار من در تحقق هدفم که همان ریشهکنی فساد و ایجاد اصلاح است، همان "امر به معروف و نهی از منکر" میباشد.
دقت کنیم که این اصل با ارشاد، تبلیغ، موعظه، نصیحت و تعلیم فرق دارد. از نوع "امر و نهی" میباشد. امر و نهی، گاه با زبان انجام میگیرد، گاه با یک نوع سازماندهی انجام میگیرد، گاه با اعمال قانون و اگر لازم شد، حتی با جنگ و گاه با جمیع ابزارهای لازم.
2)
امام علیهالسلام، در همین جمله کوتاه، به سه اصل و شاخصه نهضتشان تصریح نمودند.
اول هدف؛ که فرمود: "اصلاح امت جدم میباشد" – دوم ابزار این اصلاحات؛ که فرمود: "امر به معروف و نهی از منکر میباشد" - و سوم روش کار است.
یعنی چگونه "امر به معروف و نهی از منکر خواهید نمود"؟ روشتان چیست؟ روش دیکتاتورها؟ روش لیبرالها؟ روش دموکراتها؟ روش سکولارها، یا ...؟ فرمود: هیچ کدام، بلکه به روش جدم رسول الله و پدرم صلوات الله علیهما، که امیرالمؤمنین و وصی به حق اوست عمل مینمایم.
3)
إنَّ النّاسَ عَبيدُ الدُّنْيا وَ الدِّينُ لَعْقٌ عَلى اَلْسِنَتِهِمْ يَحوطونَهُ ما دَرَّتْ مَعائِشُهُمْ فَاِذا مُحِّصوا بِالْبَلاءِ قَلَّ الدَّيّانونَ. (تحف العقول، ص 245)
به راستى كه مردم بنده دنيا هستند و دين لقلقهی زبان آنهاست، تا جايى كه دين وسيله زندگى قرار میگیرد، دين دارند و چون در معرض امتحان قرار گيرند، دينداران كم مىشوند .
انسانها نزد یک دیگر، ادعاهای زیادی دارند؛ گاهی خودشان نیز این ادعاها را باور دارند، گاهی انتظار دارند دیگران باور کنند و گاهی به قول معروف "خالیبندی" میکنند. اما در محضر باریتعالی، هیچ ادعایی، چه به دل باشد، چه به عمل باشد یا چه به زبان، رد نمیشود و سریعاً مورد امتحان قرار میگیرد. یعنی شرایط و امکانات برایش مهیا میگردد تا اگر صادق است، آن چه ادعا کرده را به ورطهی ظهور برساند و اگر ناصادق است، معلوم گردد.
دین و دینداری نیز یک ادعا است و بیش از ادعا، لقلقهی زبان نیز شده است. بسیاری ادعای دینداری میکنند و گاه حتی خودشان نیز باور میکنند که بسیار دیندار هستند. اما خدا امتحان (شرایط و امکانات) را پیش میآورد و آنگاه معلوم میشود که دینداران کم هستند.
البته شرایط فقط جنگ و جبهه و جهاد نیست، بلکه اصل دین "ولایت" است و دینداری با "ولایت" امتحان میشود. بسیاری از کسانی که امام را همراهی نکردند، باکی از جنگ و حتی کشته شدن نداشتند، اما ولایت شناس و تابع ولایت نبودند.
4)