📝🚨 ادامه - ریشه اعتراض جوانان
🔹ریشه همه این اشکالها در این است که ما فعالیتهای فرهنگی خود را شبه قدسی کردیم و «دانایی» را به جای «دارایی» قرار دادیم. اگر کسی به سوی چیزی که شبیه چشمه است، به امید رفع عطش رفت ولی تشنه برگشت، معلوم است که کلافه می شود، به امید ارتباط با آب آمد ولی ما معنی آب را به او دادیم، مثل این است که کسی بخواهد از پشت بطريِ آب، آب بنوشد، آیا جز ادامه تشنگی برایش می ماند؟
🔸انبیاء همواره ما را تشویق به نوشیدن معانی معنوی نمودند و ما خودمان و بقیه را به دانایی نسبت به آن معانی هدایت میکنیم و نه به نوشیدن آنها. آن وقت عنایت داشته باشید یک وقت بنده در سن پنجاه، شصت سالگی با یک نحوه بیثمری روبهرو میشوم، یک طوری آن را تحمل میکنم، اما اگر یک جوان با چنین حالتی روبرو شد، فرق می کند، او تمام قلب و احساساش را در اختیار ما گذاشت تا او را در مسیری که دینداران بزرگ قرار گرفتند، قرار دهیم، حالا میبیند خبری نشد، حالا از درون و بیرون خود را داغون میکند و به یک عنصر معترضِ کامل تبدیل میشود، با همه افراط و تفریطهایی که در یک اعتراض موجود است.
📝 قسمتی از کتاب آنگاه که فعالیت های فرهنگی پوچ میشود - استاد طاهرزاده
@sabbar_ir
🔹درباره امام سجاد عليه السلام سخن گفتن و سيره نوشتن كار دشوارى است، زيرا زمينه معرفت و آشنائى مردم با اين امام بزرگوار بسيار زمينه نامساعدى دارد.
در ذهن اغلب سيره نويسان و تحليل گران اينطور وارد شده است كه اين بزرگوار در گوشهاى نشسته و به عبادت مشغول بود و كارى به سياست نداشت. بعضى از مورخان و سيره نويسان اين مساله را با صراحت بيان كردهاند و آنهائى كه با صراحت اينچنين نگفتهاند، برداشتشان از زندگى امام سجاد چيزى جز اين نيست، و اين معنى را در القابى كه بامام داده ميشود و تعبيراتى كه از ايشان ميشود، به خوبى ميتوان فهميد.
برخى از مردم لقب (بيمار) به اين بزرگوار مىدهند، در حالى كه بيمارى ايشان همان چند روز واقعه عاشورا بود و ادامه پيدا نكرد، مثل هر كسى كه در مدت عمرش چند روزى بيمار ميشود، گرچه بيمارى امام براى مصلحتى خدائى بود كه اين بزرگوار وظيفه دفاع و جهاد در راه خدا را در آن روز نداشته باشد تا در آينده بتواند بار سنگين امانت و امامت را بر دوش بكشد، و سى و پنج يا سى و چهار سال پس از پدر زنده بماند و دشوارترين دوران امامت شيعه را بگذراند.
شما وقتى سرگذشتهاى زندگى امام سجاد را بنگريد، حوادث متنوع و جالب توجه زيادى همانند ديگر امامان مان خواهد ديد، ليكن اگر همه اينها را گرد هم آوريد به سيره امام سجاد دست نخواهيد يافت. سيره هر كسى به معناى واقعى كلمه آنگاه روشن ميشود كه ما جهت گيرى كلى آن شخص را بدانيم، سپس به حوادث جزئى زندگى او بپردازيم. اگر جهت گيرى كلى دانسته شد آن حوادث جزئى هم معنى پيدا ميكند، اما اگر چنانچه آن جهت گيرى كلى دانسته نشد يا غلط دانسته شد، آن حوادث جزئى هم بى معنى يا داراى معنى نادرستى خواهد شد، و اين مخصوص امام سجاد(ع) يا ساير امامان نيست، بلكه اين اصل در مورد زندگى همه صدق ميكند.
{قسمتی از کتاب انسان دویست و پنجاه ساله }
🔸 آن چهرهی مظلوم بی صدای سر به زیرِ منفعلی که از امام سجاد درست کردند به کلی برخلاف واقع است؛ چهرهی حقیقی امام سجاد علیهالصّلاةوالسّلام چهرهی یک مبارز قهرمان خستگیناپذیر آشتیناپذیر پیگیری است، که با تدبیر تمام، با دقت کامل راهها را میشناسد و انتخاب میکند و به سمت هدفها این راهها را میپیماید، خودش خسته نمیشود و دشمن را خسته میکند؛ و نتیجه هم این شد که بالأخره دشمن خستهی شکست خورده - یعنی دستگاه اموی - وقتی هیچ کار دیگر نتوانست بکند، متشبث شد به مسموم کردن امام سجاد، و آن حضرت را مسموم کرد و این امام بزرگوار و عزیز بعد از یک عمر پربرکت پرمبارزهی پرتلاش مقدس سر تا پا نورانی جوار پروردگار را زیارت کرد و به عالم قدس و رضوان الهی پرواز کرد. این خلاصهی زندگی امام سجاد است.
{مقام معظم رهبری(حفظه الله) - خطبههای نماز جمعه ۱۳۶۵/۰۷/۰۴ }
@sabbar_ir
هدایت شده از مطالب ویژه
#استاد_طاهرزاده:
اگر سفر اربعینی مثل سال های قبل، در میان نیست و این حقیقتاً جور
و جفایی است بر جان شیفته ی ما و خداوند چنین تقدیرِ جان سوزی را بر ما
روا داشته؛ می دانیم بیدادِ لطیفان همه لطف است و کرامت، و لذا دست از سر
زلف یار که محل صعود به سوی اوست برنمی داریم و می دانیم سلسله ی
زلف او که راه هایی است به سوی او، تا قیامت گشوده است. هنرمان آن است
که در این تاریخ راهی دیگر برای اُنسی دیگر بیابیم.
🌸غزل شماره89(عنوان:رخداد اربعینی و راهی دیگر در تاریخی دیگر)
🌼🍂https://eitaa.com/matalebevijeh/3381
🍂🌼
-------------------------<><>
🌼-|@matalebevijeh
-------------------------<><>
📝نگاه معلّم
💠 ای معلم؛ نگاه معلّم اساسیترین سرمایهی ارتباط با محصلان است، من نگاه معلّمان را چنین نگاهی میدانم:
🍀نگاه معلّم، نگاه محبت و رأفت است، نه نگاه بیتفاوتی. نگاه خدمت است نه نگاه مالکیت.
🍀نگاه رسالت است، نه نگاه حرفه و شغل. نگاه شخصیتدادن است، نه نگاه کمتوجهی.
🍀نگاه عدل است، نه نگاه تبعیض. نگاه ارزشدادن به تقوی است، نه نگاه ارزشدادن به حسب و نسب.
🍀نگاه خیرخواهانه است، نه نگاه مصلحتگرایانه و پوچ.
🍀نگاه رشددادن است، نه نگاه سودجویی.
🍀نگاه هدفداریافتنِ زندگی است، نه نگاه حالی خوشبودن و دیگر هیچ.
🍀نگاه ریشهدار است نه نگاه ظاهری و زودگذر.
🍀نگاه سوختن است و نوردادن، نه خاموشکردن و سرکوبنمودن.
🍀نگاه حل مسائل دانشآموزان است، نه نگاه ایراد گرفتن به آنها.
🍀نگاه رشددادنِ موجود توانایی است به عنوان محصل، نه نگاه روبرو بودن با موجودی ضعیف و حقیر به نام بچه.
🍀نگاه ارزشدادن به شغل تعلیم و تربیت است، نه نگاهِ در تنگنای شغلماندن.
🍀نگاه امیدوار بودن است و امید دادن، نه نگاه یأس و ناامیدی.
🍀نگاه رویاندن و پروراندن است، نه نگاه ویرانکردن و خشکنمودن.
🍀نگاه عشق ورزیدن به دانشآموز است، نه نگاه تکبرکردن بر او.
🍀نگاه حقنمایی است، نه نگاه خودنمایی.
💠 حال بگو؛ تو چگونه بر محصلانت مینگری؟ اگر نگاهی غیر از این نگاه داری، معلّم نیستی.
▫️ ای معلم؛ بیا از خدا بخواهیم نور هدایت خودش را در جانمان بیفکند تا با نور او هدایتگری کنیم، چرا که «وَ مَنْ لَمْ یَجْعَلِ اللّهُ لَهُ نُورَاً فَمالَهُ مِنْ نُور» هرکس را خداوند نوری ندهد، او را نوری نباشد؛ پس ای خدا: از آب زلالِ چشمه هدایتت جان ما را سیراب کن تا دیگر دنیا در نزد ما رنگی نداشته باشد و بتوانیم محصّلانمان را به بالاتر از دنیا هدایت کنیم.
▫️ الهی: میدانیم معلّم باید بینشی برین داشته باشد تا هدایتگری استوار بماند، پس ذرهای از آن بینش که به انبیاء و اولیائت دادی به ما عطا کن که در مسئولیت معلّمی به بیراهه نرویم.
▫️ الهی: جمال خود را از معلّمان وا مگیر تا معلّمی را از آنها وانگرفته باشی، تا رسالت سنگین معلمی را از دوش فرو ننهند و نیز زیر بار آن مسئولیت سنگین نشکنند.
▫️ الهی: از لذّتهای معنوی که به پیامبرانت دادی به ما نیز عطا کن تا هدفمان از معلّمی نان و نام نباشد، بلکه تماماً نظر بر رضوان تو داشته باشیم.
▫️ خدایا: توفیقمان ده که بتوانیم از نفسنفسهایمان فریادی بسازیم در قلب پاک شاگردانمان، در مقابل سکوت جهل و سیاهی ظلم، تا طوفانی بهپا کند.
▫️ خدایا: از تو میخواهیم هر قطرهی خونمان کلمهای و سخنی و حرفی از هدایت بر زمین جانهای محصلانمان بنگارد و نوری شود در جان زلال و شفاف و بلورین آنها.
▫️ خدایا: از معلمی نه نان میخواهیم و نه نام، روح لطیف معلمی را به ما عطا کن که در آن عکس روی تو را بیابیم.
▫️ خدایا: حال که فهمیدیم جانِ سیراب شده از حقایق برین، جانِ معلّم است، پس جانمان را از حقایق عالم ملکوت سیراب کن تا معلّم باشیم.
▫️ خدایا: میدانیم معلّم باید برتر از زمان خود بیندیشد و آن با بینش توحیدی ممکن است، پس بینش توحیدی عطایمان کن که در زمانمان خلاصه نشویم.
«خوشا معلّمی و خوشا اینگونه بودن»
قسمتی از جزوه «ای معلم» استاد طاهرزاده
@sabbar_ir
🔹تمام مشكلات ما ناشی از اين است كه از امام زمان(عج) دور شدهايم. نجات يك ملّت به امام زمان(عج) وابسته است. امام زمان(عج) انسان كامل است. كافی است كه نظر مباركشان بر جان ما بيفتد تا ما انسان شويم، يعني مبادي ميل ما اصلاح شود زيرا كه وجود ائمه تكوينی است، غيب و شهود ندارد، بودنِ هستی، به وجود آن حضرت است و هر كس به اندازه نزديكی به نظر او؛ بقاء و واقعيت مييابد و معنیدار میشود.
🔸امام زمان(عج) در زمان غيبت مثل خورشيدی كه نورش پشت ابر است، فيض میرساند. علّت عدم بهرهبرداری از فيض آن حضرت خودمان هستيم. امام غايب نيست، ما غايبيم. ماييم كه دنيايی شدهايم. اگر يك زندگی دينی را آغاز كنيم، با يك نظر امام زمان(عج) جوهر ما عوض میشود و مس وجودمان كيميا ميگردد. مزّه آدم شدن را اگر بچشيم، چيز ديگری برای ما مزّهدار نخواهد بود. ...
قسمتی از کتاب «مبانی معرفتی مهدویت» - استادطاهرزاده
@sabbar_ir
ج7_فتح خون.mp3
6.85M
🔹صوت جلسه
🔸دریافتی از کتاب #فتح_خون #شهید_آوینی
🔹با حضور #استادطاهرزاده
🔸جلسه هفتم
🔹رازهای شب و آخرین شب در کربلا
@sabbar_ir
هدایت شده از خانه طلاب(بنیان ها)
جلسه ی دوازدهم انقلاب اسلامی طلوع جهانی میان دو جهان.mp3
50.98M
📅 23 شهریورماه 1399
📍خانه طلاب
🎵 #فایل_صوتی
#جلسه_دوازدهم
#انقلاب_اسلامی_طلوع_جهانی_در_میان_دو_جهان
فلسفه ای در شأنِ «حضور در جهانی بین دو جهان»
👤با حضور آقایان
#استاد_طاهرزاده
احسان متقی
سید محسن موسویان
امیر نجات بخش
مرتضی توکلی
⏱ مدت زمان84:57
💾 حجم فایل48 MB
@khanehtolab
هدایت شده از خانه طلاب(بنیان ها)
جلسه ی سیزدهم انقلاب اسلامی طلوع جهانی میان دو جهان.mp3
42.27M
📅 30 شهریورماه 1399
📍خانه طلاب
🎵 #فایل_صوتی
#جلسه_سیزدهم
#انقلاب_اسلامی_طلوع_جهانی_در_میان_دو_جهان
👤با حضور آقایان
#استاد_طاهرزاده
احسان متقی
سید محسن موسویان
امیر نجات بخش
مرتضی توکلی
⏱ مدت زمان88:02
💾 حجم فایل40.3 MB
@khanehtolab
💬 استاد موسویان:
💠 نمایش دیگری از اربعین در این سال
▫️هر سال با یاد خاطرات عاشقی مردم عراق و پذیرایی از زائران حسینی(ع) حس و حال مأوای تاریخی را برای هم زمزمه می کنیم. ولی امسال ...
▫️میخواهیم حس خادمی را در جلوه دیگر زنده کنیم. از همه دوستان درخواست میکنم، حداقل هزینه هر ساله خود یا حداقل بخشی از آن را امسال برای مناطق محروم به رسم «ایثار اربعینی» قرار دهیم .
▫️بنده با گروهی که از سیل پلدختر هنوز در آن منطقه مشغول کار جهادی هستند همراه میشوم. اگر تخصصی در امور ساختمان دارید میتوانیم فضای کار عملیاتی را برایتان فراهم نماییم...
شما هم میتوانید سهیم باشید.
▫️شماره کارت به نام حسین لادانی- اسماعیل صادقی:
6273-8111-2761-6388
@sabbar_ir
هدایت شده از خانه طلاب(بنیان ها)
جلسه ی چهاردهم انقلاب اسلامی طلوع جهانی میان دو جهان.mp3
51.83M
📅 7 مهرماه 1399
📍خانه طلاب
🎵 #فایل_صوتی
#جلسه_چهاردهم
#انقلاب_اسلامی_طلوع_جهانی_در_میان_دو_جهان
👤با حضور آقایان
#استاد_طاهرزاده
احسان متقی
سید محسن موسویان
امیر نجات بخش
مرتضی توکلی
⏱ مدت زمان86:22
💾 حجم فایل49.4 MB
@khanehtolab
هدایت شده از خانه طلاب(بنیان ها)
جلسه ی پانزدهم انقلاب اسلامی طلوع جهانی میان دو جهان.mp3
47.23M
📅 13 مهرماه 1399
📍خانه طلاب
🎵 #فایل_صوتی
#جلسه_پانزدهم
#انقلاب_اسلامی_طلوع_جهانی_در_میان_دو_جهان
👤با حضور آقایان
#استاد_طاهرزاده
احسان متقی
امیر نجات بخش
مرتضی توکلی
⏱ مدت زمان78:42
💾 حجم فایل45.4 MB
@khanehtolab