eitaa logo
گروه فرهنگی صبار
1.9هزار دنبال‌کننده
217 عکس
113 ویدیو
62 فایل
گروه فرهنگی صبار ارائه مباحث معرفتی وب سایت: sabbar.ir اینستاگرام: sabbar.ir پشتیبانی: @Mrafiei
مشاهده در ایتا
دانلود
#یادداشت_ویژه ابعاد تمدنی پیاده روی زیارت #اربعین استاد طاهرزاده @sabbar_ir
اربعین_تمدن.pdf
403.4K
🔸 🔹ابعاد تمدنی پیاده روی زیارت 🔸 استاد طاهرزاده 🔹 نسخه pdf @sabbar_ir
شرح_ابعاد_تمدنی_اربعین.mp3
23.98M
🔸سخنرانی 🔹 شرح یادداشت 🔸ابعاد تمدنی پیاده روی زیارت 🔹مشهد مقدس - مهرماه 1397 @sabbar_ir
تذکرات_اربعینی.mp3
12.18M
🔸سخنرانی استاد موسویان 🔹 🔸آنان که قصد دارند 🔹 مهرماه 1397 @sabbar_ir
به سر عقل آمدن بشر دوران.mp3
3.17M
🔹 🔸به سر عقل آمدن بشر دوران 🔹 نهیب فطرت 🔸استاد طاهرزاده @sabbar_ir
اگر رسانه ها بگذارند رخداد اربعین همین طور به مردم برسد مردم عهدشان نسبت به دنیای مدرن سست می شود، برای همین سعی میکنند این رخداد تاریخی را بایکوت یا تحریف کنند؛ اگر رخداد اربعین چیز مهمی نیست، چرا به دنبال تحریف حرکتی که هندوها انجام می دهند نیستند؟ چون آن حرکت خطری برای از بین بردن ندارد! حرکتی است در کنار عادات دیگر؛ باید به این فکر کرد که چرا دشمن سعی دارد حرکتهای توحیدی انقلاب اسلامی را تحریف کند. @sabbar_ir
کربلا به معنی زندگی در مرزهای دلنواز عشق به حسین(ع) و تنفر از طاغوت است تنفر از طاغوت در هر جلوه ای و در هر زمانی که می خواهد باشد، این یعنی زندگی و زندگی کردن و کربلا را از خود دانستن ... @sabbar_ir
🔸جزوه حسینی؛ دوباره انسان 🔹مجموعه اربعین @sabbar_ir
اربعین حسینی حیات دوباره.pdf
1.1M
🔸جزوه #اربعین حسینی؛ #حیات دوباره 🔹مجموعه #جزوات اربعین 🔸نسخه PDF @sabbar_ir
غم مقدس.mp3
5.08M
🔸غم مقدس 🔹استاد طاهرزاده 🔸حجم:4.85MB @dar_yaftearbaeen
در _ یافتِ اربعین با اربعین رساند به امروز قصه را تا متن واقعیت این داستان شویم https://eitaa.com/dar_yaftearbaeen
... این حرکت در عین آن که یک حرکت خودجوش اجتماعی است، حرکتی است که خداوند آن را بر قلب مردم اشراق نموده و هر کس به اندازه ای که بخواهد در این تاریخ، خود را با اراده ی الهی تطبیق دهد در ذیل آن قرار می گیرد. ... @sabbar_ir
عهد با انسان کامل در زیارت اربعین ... @sabbar_ir
ساحت عشق ... @sabbar_ir
shab-shahdat-payambar-imam-hassan-1.mp3
15.58M
🔸سخنرانی استاد موسویان 🔹 راه برون رفت از دوگانگی نظر و عمل 🔸جلسه اول 🔹شب شهادت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) 🔸صفر 1440 - آبان ماه 1397 @sabbar_ir
rooze-shahdat-payambar-imam-hassan-2.mp3
16.7M
🔸سخنرانی استاد موسویان 🔹 راه برون رفت از دوگانگی نظر و عمل 🔸جلسه دوم 🔹روز شهادت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) 🔸صفر 1440 - آبان ماه 1397 @sabbar_ir
shab-shahdat-imam-reza-3.mp3
16.01M
🔸سخنرانی استاد موسویان 🔹 راه برون رفت از دوگانگی نظر و عمل 🔸جلسه سوم 🔹شب شهادت امام رضا(ع) 🔸صفر 1440 - آبان ماه 1397 @sabbar_ir
rooze-shahdat-imam-reza-4.mp3
15.28M
🔸سخنرانی استاد موسویان 🔹 راه برون رفت از دوگانگی نظر و عمل 🔸جلسه چهارم 🔹روز شهادت امام رضا(ع) 🔸صفر 1440 - آبان ماه 1397 @sabbar_ir
🔸تا زمان فانی به زمان باقی تبدیل نشده، مستضعف و مستکبر وجود دارد و سعی بر استعلای نفس امّاره است ولی در نور بقیت الله همه ی تلاش‌ها برای بروز نفسِ بندگی است. 🔹در زمان باقی و عالم بقیت الله همه چیز نزد شماست لذا انسان در زمان باقی به هیچ وجه طالب قدرت نیست؛ او طالب ارتباط و اُنس با خدا می‌باشد و این با نفی هر گونه استکبارِ روحی حاصل می‌شود. انسان در زمان فانی تلاش برای توسعه‌ی «زمان» دارد لذا طالب قدرت می‌باشد، ولی با رجوع به حضرت بقیة الله(عج) و تحقق زمان باقی همه چیز در نزد شما است، قدرت و استعلا به کار نمی‌آید، به همین جهت خطاب به حضرت بقیة الله اعظم(عج) باید گفت: ای جمال تو جواب هر سؤال مشکل از تو حل شود بی قیل و قال {قسمتی از کتاب عوامل ورود به عالم بقیت اللهی - استاد طاهرزاده} @sabbar_ir
در روزگاری كه همه‌ی نگاه ها اسير نگاه سطحی فرهنگ مدرنيته است و در چنين نگاهی حقيقت در حجاب است، چرا ما با نظر به مهدی(عج) در زمره پيروزمندان عالم وجود نباشيم؟ بايد راه برون‌رفت از اين ظلمات را با نور انتظارِ فرج به صحنه‌‌ی زندگی‌ها وارد كرد و پيروزی اين دوران را به نام خود رقم زد. در نگاه غربی به عالم، موجودات هر کدام مستقل و پراکنده‌اند، بدون آن‌که مظاهر اسماء الهی باشند و لذا در ارتباط با چنين عالمی يک نوع خستگی روحی به انسان دست می‌دهد، چون عالَم را نه به عنوان آيات الهی بلکه حجاب حق می‌بيند و در نتيجه چيزی در عالم نمی‌ماند که شايسته‌ی توجه باشد. در حالی که در نگاه دينی به جهان، جهان پر از معنا و مقصود است و همه‌‌چيز آثار خدايی دارد، ... {قسمتی از کتاب بصیرت و انتظار فرج - استاد طاهرزاده} @sabbar_ir
مقام اسم جامع الهی یعنی «الله» و نیز ملائكه یعنی مظاهر اسماء الهی‌، بر پیامبر خدا(ص) درود می‌فرستند و نظر به آن حضرت دارند و در آینة وجود آن حضرت زیبایی‌ها و کمالات قابل ستایش را می‌بینند. حال اگر شما می‌خواهید نزدیك به خدا و هم‌سنخ ملائكه شوید، «صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِیمًا»؛ به زیبایی‌های وجود نورانی آن حضرت بنگرید و نه فقط با شعور قلبی بر آن حضرت درود فرستید ، بلكه در مقام عمل تسلیم کامل او شوید. یعنی هم جنبه قلبی شما با درود بر پیامبر خدا(ص) قدسی گردد و چشم‌تان، چشم الهی شود، هم قوای تحریکی و عقل عملی شما پذیرای قول و فعل پیامبر(ص) گردد، تا آن هماهنگی كه لازمه وجود شما با خداوند است از طریق تسلیم‌شدن بر پیامبر(ص) كه مقامش مقام وحدت و هماهنگی صِرف با اَحدیت است، در شما نیز ایجاد شود. خوشا آن صلوات و تسلیمی كه موجب تقرب جان به عالم ملائکه و حضرت رب‌العالمین می‌‌شود. ... {قسمتی از کتابِ صلوات بر پیامبر (ص) عامل قدسی شدن روح - استاد طاهرزاده} @sabbar_ir
پیامبر اکرم(ص) : نزدیک ترین شما به من در قیامت: راستگوترین؛ امانتدارترین، و وفادارترین به عهد و پیمان، خوش اخلاق ترین و نزدیک ترین شما به مردم است. @sabbar_ir
📝 جزوه زیبای «ما و آینده» 💠 استاد طاهرزاده #گفتگو #جزوه @sabbar_ir
ما_و_آینده.pdf
608.3K
🔸 جزوه «ما و آینده» 🔹 استاد طاهرزاده 🔸 نسخه pdf @sabbar_ir
🔸این تاریخ، تاریخ ظهور نور پیامبر اکرم(ص) است و احساس من این است که این تاریخ را باید با نور پیغمبر ظهور داد. نه اینکه اهل بیت(ع) مطرح نشوند؛ نه، متاسفانه یکی از ضعف های ما این است که اصلا پیامبر(ص) گم است و اهل سنت هم حق دارند که ایراداتی به ما بگیرند. می گویند شما دارید جوری اهل بیت (ع) را مطرح می کنید که انگار میخواهید پیامبر را کنار بگذارید. در صورتی که خود ما هم به این قائل هستیم که مساله نبوت پیغمبر، یک حقیقت خاص است که فقط مال پیامبر است. مال حضرت علی (ع) هم نیست. 🔹امام صادق (ع) دنبال این نبودند که کسی را شیعه کنند. بلکه می خواستند رجوع واقعی به پیامبر را زنده کنند. لذا در جلسه ی امام صادق(ع) هم شیعه می نشیند و هم سنی. آنهایی که فقط تعصبی نسبت به اهل بیت(ع) نگاه می کنند، اینها یک فرقه ای می شوند که خودشان با دست خودشان از تاریخشان جدا می شوند. آن نگاهی که جامع تر نسبت به مساله نگاه می کند، با رجوع به اهل بیت(ع) اما با یک وسعتی که نظر به پیامبر اکرم(ص) دارد، مورد توجه قرار می گیرد. مثل امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (حفظه الله) که سنی و شیعه به آن ها رجوع می کنند. این جنس، از جنس تاریخ جدید است. آقای زکزاکی در نیجریه، شیعه و سنی پشت سرشان نماز می خواندند. یعنی دین به گونه ای مطرح شده است که شیعه و سنی احساس بدی نسبت به همدیگر ندارند. امام صادق (ع) به هیچ وجه زیر بار حرکت مسلحانه علیه حکومت نمی رفتند هر چند در واقع حرکتشان علیه حکومت بود. ... {قسمتی از سخنرانی استاد موسویان - میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صاق(ع)} @sabbar_ir