eitaa logo
امیرحسین ثابتی
84.8هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
649 ویدیو
13 فایل
نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، پردیس و شمیرانات در مجلس دوازدهم شماره دفتر ۳۳۵۰۳۵۸۸ کانال برنامه حافظه تاریخی ایرانی: https://eitaa.com/joinchat/2551251115C119f214b32
مشاهده در ایتا
دانلود
امروز صبح (یکشنبه) به مدرسه دخترانه دولتی فرهنگ هاجر رفتم؛ کمی پایین تر از میدان خراسان. سوال اول درباره فلسطین و اسراییل بود و ماجرا را مفصل از ابعاد مختلف تاریخی- سیاسی توضیح دادم. درواقع بخش زیادی از زمان جلسه به همین مساله گذشت که چرا ما از فلسطین حمایت می کنیم و آیا این راهبرد درست بوده یا خیر؟ واکنشهای بچه ها خیلی امیدوارکننده بود، بخش زیادی از حرفهایی که شاید برای ما و امثال خیلی تکراری باشد را بار اول بود که میشنیدند و خیلی هم خوب گوش میکردند. شاید چون رشته شان علوم انسانی بود، در تمرکزشان روی بحث بی اثر نبود. بعد از پایان جلسه داشتم به این فکر میکردم که 45 سال از انقلاب گذشت، اصلی ترین دشمن ایران و اسلام هم اسرائیل است اما چقدر درکتابهای درسی دراین باره محتوای خوب و تبیینی برای دانش آموزان وجود دارد؟ یک دانش آموز تا وقتی دیپلمش را بگیرد آیا بدیهیات لازم درباره صهیونیسم و اسراییل را هم یاد میگیرد؟ پاسخ همه سوالات متاسفانه روشن است؛ خیر! مشکل دقیقا همینجاست! کاش آنقدری که درباره موضوعات مهم و راهبردی کشور در این 45 سال کار نمایشی و شعاری انجام دادیم، کارهای تبیینی و واقعی کرده بودیم. کاش... @Sabeti
حسام الدین آشنا مشاور حسن روحانی ظاهرا از رفتن بنده به مدارس ناراحت شده و پرسیده «چه کسانی اجازه دسترسی به مدارس و تبیین مسایل برای دانش آموزان را دارند؟» تا جایی که میدانم، حضور فعالان فرهنگی، اساتید دانشگاه و مسئولان فعلی و سابق در مدارس ممنوعیتی ندارد. لذا اگر جناب آقای آشنا موافق باشند حاضرم هماهنگ کنم تا در همان مدارسی که تا امروز رفته ام، ایشان هم بروند و پاسخ سوالات دانش آموزان را بدهند. چون اتفاقا برخی سوالات پرتکرار بچه ها در بسیاری از مدارس این است: «چرا در سال 98 قیمت بنزین بدون اعلام قبلی، یک شبه 3 برابر شد و رییس جمهور بعدش خندید و گفت من هم صبح شنبه فهمیدم!» «چرا قیمت دلار در دولت روحانی، از دوره جنگ با صدام هم بیشتر رشد کرد؟» «چرا برخی مسئولان ناکارآمد و فاسد که به مردم دروغ گفتند، محاکمه نشده اند؟» و... البته بنده برای این سوالات پاسخ های مفصلی دارم اما اگر آقای آشنا هم برای این پرسش ها و سایر سوالات دانش آموزان پاسخ جدیدی دارد، هماهنگی مدارس با من! @Sabeti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کسانی که میگویند نمیخواهیم رای بدهیم، باید بگویند مگر با رای ندادن چیزی درست میشوند؟ ممکن است بگویند رای نمیدهیم تا اعتراض کنیم، در حالیکه نمیدانند بخشی از جریان حاکم و اصولگرایان، از اینکه مشارکت هرچه کمتر شود لذت می برند برخی اصولگرایان فقط روی شان نمیشود که بگویند آقای خامنه ای اشتباه میکند که اینقدر روی مشارکت بالا تاکید دارد! چون خودشان هیچ علاقه ای به مشارکت ندارند 4 سال قبل در جلسه ای، یکی از چهره های موثر در بستن لیست اصولگرایان به خود بنده گفت اگرچه رهبری گفتند مشارکت باید بالا باشد ولی نباید مشارکت بالا برود چون فلانی ممکن است رای نیاورد! اگر قرار باشد بین «مشارکت بالا در انتخابات و رای نیاوردن خودم» و «مشارکت پایین و رای آوردن خودم» گزینه ای را انتخاب کنم، حتما اولی را ترجیح میدهم چون مشارکت بالا به نفع کل کشور است، هم به نفع برنده و هم بازنده! فیلم کامل @Sabeti
امروز صبح به مدرسه دولتی شهدای مکه رفتم؛ در حوالی خیابان خاوران. سوالات بچه ها خیلی خوب بود. منظورم از خوب؛ تند و تیز است! کلا موتورم در فضای چالشی روشن می شود، برای همین فضاهای چالشی و تند و تیز را بیشتر می پسندم. در جهان آرا و رودررو هم همینطور بود، وقتی میهمانانی می آمدند که حرفهای تند و تیز می زدند، خود خودم می شدم و برنامه را بهتر اجرا می کردم. در دانشگاهش هم همین بود! وقتی مناظره دانشجویی برگزار می کردیم، تازه برنامه ها کیفیت لازم را پیدا می کرد. لذا امروز هم مثل خیلی از آن برنامه ها، فضای حاکم بر جلسه خوب بود. بچه ها راحت سوالات شان را می پرسیدند و من هم مفصل پاسخ می دادم. از حجاب و مسایل اقتصادی تا جنگ فلسطین و اسراییل و... یک گزاره غلطی که در این سالها زیاد شنیده بودم این بود که نسل جدید حوصله مباحث سیاسی را ندارد! این حرف غلط است. چون نسل جدید از بیان حرفهای تکراری و کسل کننده سیاسی خسته است، اما اگر همان حرفها در یک فضای تعاملی و چالشی بیان شود به نظرم خیلی هم برایش جذاب است و خوب استقبال می کند. نشان به این نشان که امروز وقتی جلسه تمام شد، با اینکه باید بلافاصله به یک مدرسه دیگر میرفتم، بچه ها رها نمی کردند و تا دم در بقیه سوالات شان را می پرسیدند. کاش بقیه مسئولین، چهره های فرهنگی، صاحب تریبون ها و... که هر روز هم خداقوت میگویند، آستین همت را بالا بزنند و حداقل ماهی به یک مدرسه بروند. رمز اثرگذاری این جلسات در استمرار آن با چهره های مختلف است. حتی با حضور آقای حسام الدین آشنا :) @Sabeti
امروز عصر (دوشنبه) به مدرسه دولتی شهید باهنر در خیابان نبرد رفتم. چون دومین مدرسه ای بود که در یک روز میرفتم کمی خسته بودم، اما کلاس خوبی بود. بچه ها تعدادشان کمتر بود و سوالاتشان هم کمتر. اما تیز و باهوش بودند و فضایشان کمی نخبگانی تر بود. جالب اینکه اینجا هم مثل چند مدرسه قبلی که در این روزها رفتم؛ بحث از فلسطین و اسراییل آغاز شد. حدود یک ساعت و نیم جلسه طول کشید. معلم پرورشی دلسوزی هم داشتند. خیلی دغدغه داشت که بچه ها علاوه بر درس، مطالب و محتواهای خوب دیگر هم یاد بگیرند، لذا بعد از جلسه چند دقیقه ای صحبت کردیم و پیشنهاد دادم علاوه بر ادامه این مدل جلسات با افراد مختلف، مستندها و فیلم های پر محتوا را دائم برای بچه ها اکران کنند و بازدیدهای تفریحی از موزه ها و اماکن تاریخی مختلف را در برنامه ها قرار دهند. البته آن طور که فهمیدم در این حد فعالیت های خوبی در مدرسه داشتند که شاید یکی از نشانه هایش پختگی نسبی بچه ها بود. وقتی از مدرسه بیرون آمدم به لحاظ جسمی خسته و کسل بودم اما به لحاظ ذهنی حالم خوب بود. در این یک سال و نیم، کمتر چیزی مثل پاسخ دادن به سوالات دانش آموزان حالم را خوب کرده... @Sabeti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از نقاط قوت مجلس یازدهم «قانون اقدام راهبردی» بود که جلوی عقب نشینی های هسته ای روحانی را گرفت و یکی هم 12 برابر کردن افزایش حقوق سربازها، هرچند مساله سربازی به لحاظ ریشه ای باید اصلاح شود نقاط ضعف مجلس هم این بود که برخی کارهای بنیادین را انجام نداد، مثل تحول در ساختار بودجه یا سرگرم شدن به روزمرگی ها و پرداختن به برخی مسایل فرعی یک اشکال دیگر این است بسیاری از نمایندگان شخصیت و هویت سیاسی مشخصی ندارند و به همین دلیل بی خاصیت هستند اگر وارد مجلس شوم فکر میکنم بتوانم نشان دهم که یک نماینده چقدر می تواند «اثرگذار» و «امیدآفرین» باشد فیلم کامل @Sabeti
سایت آفتاب نیوز که از قدیمی ترین رسانه های طرفدار حسن روحانی است، به افشاگری بزرگی علیه بنده دست زده که ممکن است نتیجه انتخابات را تغییر دهد. کشف بزرگ این سایت این است: امیرحسین ثابتی موهایش جوگندمی شده! یعنی خواسته به مخاطب القا کند که مثلا بنده قبلا موهایم را رنگ میکردم و الان نمی کنم! نه برادران عزیز! عکس بالا برای سال 98 است و عکس پایین برای سال 1402. چهار سال از عمر هر انسانی بگذرد، پیر تر می شود. به خصوص چهار سالی که در آن به جای خوردن و خوابیدن در قصر ولنجک یا شنا در استخر فرح، کار و روزمرگی آدم زیاد باشد. وگرنه من اگر خیلی وقت کنم، ماهی یک دفعه به زور میرسم بروم به آرایشگاه! خلاصه هنوز نمیدانم با اینکه در این مملکت 12 هزار نفر برای حوزه انتخابیه تهران نامزد شده اند، چرا دو هفته است که تمام تمرکزشان روی بنده است؟ از سفید شدن موهایم نیز می ترسند؟ @Sabeti
امروز (سه شنبه) به هنرستان دولتی شهید احمدی روشن رفتم؛ حوالی اتوبان محلاتی. چون اولین سوال درباره محمد مصدق بود، بحث را از کودتای 28مرداد شروع کردم و تا آخر جلسه درباره تاریخ قبل انقلاب صحبت شد. مساله مهمی که در اکثر مدارس دیدم این است که ذهن عموم دانش آموزان «خالی از مسایل اصلی» است. یعنی اینکه پارسال برخی مدعی بودند که نسل جدید برانداز است، حرف غلطی بود که با زور رسانه به افکار عمومی باورانده بودند. چون در هر مدرسه ای چند نفر محکم انتقاد می کنند و چند نفر هم محکم طرفدار هستند. اما اکثریت بچه ها نه اینطرفی هستند و نه آنطرفی. لذا اگر محتوای جدی و جذاب برایشان گفته شود، خوب گوش میکنند و دائم درباره اش سوال میکنند و به شرط استمرار، همان موضوع به مساله اصلی ذهن شان بدل میشود. ضدانقلاب پارسال توانست یک موج قوی رسانه ای درست کند که در ذهنهای خالی دانش آموزان اثر گذاشته بود و اگر ما عرضه داشته باشیم، باید درباره بسیاری از مسایل مهم داخلی و خارجی، طوری تولید محتوا کنیم که مساله اصلی ذهن بچه ها عوض شود. البته نه با هدف تخدیر یا سرگرم کردن بیهوده، بلکه با هدف رشد آنها با محتوای جدی و قابل دفاع. مثلا اگر مسایل دوران پهلوی یا جنگ فلسطین یا موضوعات مهم اقتصاد سیاسی دنیا و... به خوبی مطرح شود، کاملا ذهن شان را درگیر میکند و حتی به لحاظ محتوایی رشدشان می دهد در غیر این صورت، مباحث زرد و درجه چندم و براندازی و... در ذهن شان مینشیند. اما در مجموع امروز جلسه خوب بود، در دل صحبتها یکی دو تا سوژه خوب برای برنامه حافظه تاریخی به ذهنم رسید که ان شالله در اولین فرصت باید بروم سراغ ضبطش. @Sabeti
4_5980977409787170092.mp3
18.49M
برای درک بهتر عظمت و فضائل حضرت علی علیه السلام، پیشنهاد میکنم این سخنرانی از آیت الله میرباقری را سر فرصت گوش کنید @Sabeti
آمدم دنیا بـرای دیدن روی علی ورنه من با مردم دنیا چه کاری داشتم؟
4_5870982532832428661.mp3
3.83M
یاعلی، یاعلی، مالک ملک دلی... @Sabeti
پنجشنبه به یکی از کانونهای فرهنگی جنوب تهران رفتم و با جمعی از نوجوانان و دانش آموزان صحبت کردم. به سبک سایر جلسات، مقدمه ای کوتاه گفتم و بقیه زمان جلسه به پرسش و پاسخ گذشت. طیف سوالات هم گسترده بود، از مسائل تاریخی تا سیاسی و اقتصادی. چون فاصله سنی بچه ها کمی زیاد بود پاسخ دادن به سوالات سخت بود. چون مخاطب ۱۱ ساله و پیش زمینه های ذهنی اش خیلی با مخاطب ۱۷ ساله فرق میکند. تجربه خوبی بود از این جهت که همان مدارس بهتر است؛ چون در مدرسه سن و سال  بچه ها در یک بازه مشخص است و راحت تر میشود پاسخ سوالات شان را داد. در اینجا چون سطح سوالات خیلی با هم تفاوت داشت، به نظرم جلسه مثل مدارس مفید نبود؛ لااقل برداشت خودم این بود. @Sabeti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خیلی از نمایندگان چون بدون هیچ زحمتی و فقط بر اساس لیستهای انتخاباتی وارد مجلس میشوند، قدر جایگاه خود را نمیدانند و هیچ اثرگذاری خاصی در مجلس ندارند کسی را میشناسم که ۴ سال است نماینده تهران است اما ۴ مصاحبه هم انجام نداده طرف ۵۲ درصد جلسات مجلس را غایب بوده، بعد انتظار دارید نماینده اثرگذاری باشد؟ فکر میکنم اگر وارد مجلس شوم، جزو نمایندگان فعالی خواهم شد که کسی نمیتواند بعد ۴ سال بگوید پس ثابتی در این مدت کجا بود؟ بعضی ها نگاه شان این است به مجلس بروند تا در رزومه شان نمایندگی هم ثبت شود، نه اینکه مشکلی از کشور را حل کنند فیلم کامل @Sabeti
4_5875180902018978529.mp3
49.05M
چندی قبل در دانشگاه علامه طباطبایی مناظره ای برگزار شد درباره اندیشه سیاسی آیت الله مصباح یزدی. طرفین مناظره عبارت بودند از حجه الاسلام دکتر صفدر الهی راد از شاگردان آیت الله مصباح و عضو هیات علمی موسسه امام خمینی و دکتر احمد زیدآبادی فعال سیاسی ملی مذهبی و روزنامه نگار. پیشنهاد میکنم اگر به این موضوع علاقه مند هستید سر فرصت گوش کنید و تسلط کم نظیر و منطق آقای الهی راد را با هوچی گری و پرت و پلا گفتنهای زیدآبادی مقایسه کنید. این مناظره سند خوبی است که نشان میدهد هنوز بعد از سه دهه، مخالفان آیت الله مصباح هیچ حرف مستند و نقد جدی به اندیشه او ندارند مگر چند حرف کلی و مشتی شعار. هنوز هم نمیتوانند به یک جمله از ایشان استناد کنند و نقد واضح خودشان را بگویند بلکه همه اشکالات شان برداشتهای غلط و سطحی خودشان از اندیشه های این عالم بزرگ است. تا جای ممکن فایل این مناظره را توزیع کنید، مصداق تقابل علم و عقلانیت با پوپولیسم و ابتذال است. @Sabeti
امیرحسین ثابتی
چرا جمهوری اسلامی رفراندوم برگزار نمی کند؟ چرا حجاب اجباری است؟ چرا همه چیز در ایران دست رهبری است
به لطف خدا، کتاب "بدون روتوش با دهه هشتادیها" به چاپ سیزدهم رسید. 🔹خرید حضوری: خ انقلاب اسلامی. بین ولیعصر و فلسطین. خ برادران مظفر شمالی. فروشگاه کتابکده27 🔹سفارش اینترنتی از ایتا: @ketab_hafezeh_tarikhi
صبح جمعه به پاکدشت رفتم و در جمع دانش آموزان معتکف حاضر شدم. مثل بقیه مدارس، مقدمه کوتاهی گفتم و بقیه زمان به پرسش و پاسخ گذشت. مدل سوالات بچه ها تقریبا مثل مدارس بود. با این تفاوت که در مقدمه بحث گفتم وقتی سن و سال شما بودم، بزرگترها میگفتند کارها و عادتهای خوب را از نوجوانی در خودتان تقویت کنید، چون پیر که شدید دیگر به راحتی نمیتوانید کارهای خوب را یکباره انجام دهید، مگر از نوجوانی به آن عادت کرده باشید! بیست سال قبل که 15 ساله بودم فکر میکردم پیر شدن یعنی وقتی که 70ساله میشوم و تمام موهایم سفیده شده، اما الان که هنوز به 40 سال هم نرسیده ام، معنای پیر شدن را به نسبت 15 سالگی ام خوب میفهمم... ضمنا در این مدت دیدم بعضیها از رفتنم به مدارس حسابی حرص میخورند و میگویند میخواهد رای جمع کند! چند بار گفتم خیالتان راحت! هیچکدام این بچه ها اصلا به سن رای نرسیده اند! ضمنا از پارسال این کار را شروع کردم و بعد انتخابات هم ادامه خواهم داد، اما حرف در گوششان نمی رود! اما این بار می خواهم بگویم اصلا پاکدشت حوزه انتخابیه اش تهران نیست و نماینده جدا دارد! لذا کمتر حرص بخورید، چون وارد مجلس بشوم یا نه زیاد حرص تان میدهم، از حالا سر هرچیزی اینقدر جوش نیاورید:) @Sabetitelegram
به مناسبت دهه فجر و حتی فراتر از آن، اگر خواستید درباره انقلاب اسلامی فیلم یا مستندی را در دانشگاه، مدرسه، مسجد، کانون فرهنگی یا هرجای دیگر اکران کنید، مستند «ارثیه پدری» را پیشنهاد می کنم که البته قبلا نیز از صداوسیما پخش شده. بسیار خوش ساخت است و محتوای مفیدی دارد. چون زمان مستند نسبتا طولانی است (2 ساعت) می شود آن را در دو یه سه قسمت اکران کرد. https://www.aparat.com/v/CQuG3 @Sabeti
آدم بدبینی نیستم اما اینکه در همان حوزه ای که سید ابراهیم رییسی کاندیدای مجلس خبرگان شده، همه رد صلاحیت میشوند و فقط او تایید می شود حتی مرا هم به شک می اندازد که نکند کاسه ای زیر نیم کاسه است؟ من این مساله را ادامه بی تدبیری در انتخابات 1400 می دانم. تاکید می کنم «بی تدبیری»، چون اگر در آن انتخابات خیلی از رقبای جدی تر تایید صلاحیت می شدند تردید ندارم هم مشارکت و شور انتخاباتی افزایش پیدا می کرد و هم رای رییسی بیشتر و بالای 20 میلیون می شد. این خودش هنری است که کاری انجام شود که کسی مثل رییسی که رای آوری اش در انتخابات 1400 اظهر من الشمس بود، رای اش سقوط کند و مشارکت هم زیر 50 درصد بیاید. و هنر بزرگتر این مدل تایید صلاحیت نامزدها برای مجلس خبرگان است. من اگر جای آقای رییسی بودم حوزه انتخابیه خبرگان را از خراسان جنوبی به شهر دیگری تغییر میدادم تا حرف و حدیث های بدخواهانی که روی برخی بی تدبیری ها موج سواری می کنند، تمام شود. هرچند هنوز هم نمی فهمم این مدل تصمیمات با چه استدلالی اخد میشود؟ @Sabeti
امیرحسین ثابتی
آدم بدبینی نیستم اما اینکه در همان حوزه ای که سید ابراهیم رییسی کاندیدای مجلس خبرگان شده، همه رد صلا
پیرو این مطلب، برخی عزیزان پرسیده اند مگر وظیفه شورای نگهبان مصلحت سنجی است؟ سوال عجیبی است چون جوابش بدیهی است! اگر قرار بود شورای نگهبان هیچ مصلحتی را رعایت نکند، رهبر انقلاب در انتخابات سال ۸۴ حکم حکومتی نمیدادند که مصطفی معین و مهرعلیزاده تایید صلاحیت شوند. یعنی اگر خود شورا آن مصلحت را رعایت میکرد ایشان اصلا حکم حکومتی نمیدادند. مثال دیگر؛ همین انتخابات ۱۴۰۰ بود که رهبر انقلاب در ۱۴ خردادماه ۱۴۰۰ صریحا گلایه کردند و گفتند "درباره بعضی ردصلاحیتها براساس گزارشهای غلط، ظلم انجام شد." و مثالهای دیگری وجود دارد که بعضی افراد بر اساس مصلحتها و البته به درستی در بعضی ادوار تایید صلاحیت شدند. در همین دوره هم ابتدا صلاحیت خیلی ها با سخت گیری و عدم مصلحت سنجی توسط هیاتهای اجرایی رد شد اما با تذکر علنی ایشان در ابتدای دی ماه، تعداد قابل توجهی از افراد توسط هیات نظارت تایید صلاحیت شدند. مساله اینجاست که "انتخابات" و "جمهوریت" نظام در بین بخش زیادی از نیروهای انقلابی و طرفدار نظام یک تهدید حساب میشود و نه یک فرصت و نگاهی که امام خمینی و رهبر معظم انقلاب به مشارکت مردم دارند را بسیاری از طرفداران انقلاب هنوز نفهمیده اند. لذا اصل را میگذارند بر توجیه حداکثری اشتباهات مسئولان و تصمیمات نادرست آنها. و اصلا هم دقت نمیکنند این مدل تصمیمات چه ضرباتی به کشور و نظام در افکار عمومی وارد میکند. چون نه تاریخ خوانده اند، نه فهمی از حکمرانی در یک کشور ۹۰ میلیونی دارند و نه در محیطهای چالشی و متکثر زندگی کرده اند بلکه فکر میکنند ایران با این همه تکثر، مثل ایتا است که یک نفر چیزی بگوید و بقیه چشم بگویند. وگرنه بنده که توسط شورای نگهبان هم تاییدصلاحیت شده ام میتوانم عافیت طلبانه سکوت کنم و در انتخاباتی که طبق شواهد، بیشترین مشارکت توسط خود نیروهای طرفدار نظام است به دنبال یک رای آوری راحت و بی دردسر باشم اما مساله مهم همینجاست که بنای بنده بر این است اگر رویه نادرستی را دیدم نباید سکوت کنم. برایم هم فرقی ندارد آن اشتباه را دوستم مرتکب شود یا کسی دیگر. @Sabeti
امروز (یکشنبه) به مدرسه دولتی شهید باهنر در حوالی سعادت آباد رفتم. برعکس سه چهار مدرسه دخترانه قبلی که سوالات بچه ها سیاسی بود، سوالات دانش آموزان این مدرسه کمتر سیاسی بود. بخشی از پرسشها درباره مسایل تحصیلی و شخصی بود که خیلی ارتباطی به من نداشت و بخشی درباره مسایل اجتماعی و اعتقادی که تا حدی که بلد بودم پاسخ دادم. ارتباط معناداری بین مکان مدرسه با نوع سوالات بچه ها وجود داشت. ولی مثل بقیه مدارس، چیزی که به چشم می آمد این بود که ذهن بچه ها پر انبوهی از سوالات بی پاسخ است. سوالاتی که بخش زیادی از آنها جوابش در کتابهای درسی نیست و متاسفانه اگر معلم یا بزرگتری نباشد که برای دانش آموزان پاسخی دهد، این سوالات پشت سر هم انباشته می شوند تا وقتی که دیپلم بگیرند و حتی وارد دانشگاه شوند. یعنی زمانی که دیگر برای پاسخ به سوالات دوره نوجوانی خیلی دیر است. کاش آموزش و پرورش فکر اساسی تری برای این مساله میکرد، مثلا میشود به یک کتاب جداگانه که فقط درباره 50 سوال مهم و پاسخ باشد، به عنوان منبع درسی فکر کرد. 50 سوال با گستره مسایل متکثر و مختلف که هرکس تا اخذ دیپلم باید جواب آنها را بداند. @Sabeti
اگر به دنبال جواب سوالات تان درباره مسایل «بنیادین» و «تئوریک» در حوزه اسلام و سیاست هستید، یکی از بهترین کتابها «پاسخ استاد به جوانان پرسشگر» است. کتابی که مجموعه سوالات دانشجویان و طلاب از آیت الله مصباح یزدی و پاسخ های ایشان است. اهم سوالات این کتاب درباره سکولاریسم، اسلام سیاسی، تشکیل حکومت اسلامی، ولایت فقیه، نسبت دین و آزادی، نسبت اسلام و دموکراسی، نسبت عقل با دین، تفاوت های اسلام و لیبرالیسم، کارآمدی اسلام، پلورالیسم و... است. محتوای این کتاب با مجموعه دوجلدی «نظریه سیاسی اسلام» ایشان همپوشانی دارد و پاسخ سوالات از دل آن کتاب استخراج شده. یعنی اگر آن مجموعه دو جلدی را خوانده اید، از مظالعه این کتاب بی نیاز هستید. قیمت این کتاب 350 صفحه ای: 100 هزار تومان هزینه ارسال به سراسر کشور: 45 هزار تومان خریدهای بالای ۵۰۰هزار تومان = هزینه ارسال رایگان ♦️سفارش👇 @Ketab_hafezeh_tarikhi 🔹خریدحضوری:انقلاب. خ برادران مظفر شمالی. کتابکده27 (حافظه تاریخی)