eitaa logo
کانال 🌹سبک زندگی اسلامی🌹
5.3هزار دنبال‌کننده
464 عکس
414 ویدیو
12 فایل
سیدمرتضی موسوی اصفهانی نتیجه آیت‌الله سیدابوالحسن اصفهانی ره آمدیم برای محبت کردن به امام زمان تخصص درسخنرانی 🌸مهدویت 📌 همسرداری 📌تربیت فرزند شهادت🤲 آیدی @Smortaza110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 نظر فقها و مراجع معظم در مورد 👇 آیت الله خامنه‌ای: علاوه بر آنکه هیچ مبناى شرعى ندارد، مستلزم ضرر و فساد زیادى است که مناسب است از آنها اجتناب شود. ✍آیت الله مکارم: منفعت حاصل از خرید و فروش مواد محترقه حرام است. با تأکید بر اینکه چهارشنبه سوری یک مراسم خرافی برگرفته از آیین غلط گذشتگان است و در فرهنگ اسلامی هیچ جایگاهی ندارد، یادآور شد: باید سنت هایی چون دید و بازدید، صله رحم، کمک به دیگران ترویج شود و نباید تسلیم سنت های خرافی گذشتگان شویم. خرید و فروش، حمل و نقل مواد محترقه که به منجر به ایجاد حادثه و مصدوم شدن دیگران می‌شود جایز نبوده و منفعت حاصل از آن نیز حرام است ✍آیت‌الله بهجت : این کارها مشروعیت ندارد. ✍آیت‌الله سیستانی: اموری که به جامعه ضرر می‌زند و موجب ایذاء مردم است مانند استعمال ترقه و خرید و فروش آن جایز نیست. ✍آیت‌الله فاضل : در فرض مزبور که دارای خطرات جانی و مالی است و موجب اذیت و آزار دیگران است و مخالف مقررات و قانون و نظم جامعه است جایز نیست. ✍آیت‌الله تبریزی: هیچ یک از این امور، رجحان شرعی ندارد و تشویق مردم به این مورد تشویق به دنیا و غافل کردن از آخرت است و این که تصور می‌کنند این امور مردم را به حفظ وطن و عزت وا می‌دارد، تصوری باطل است. آنچه مردم را به عزت می‌رساند و به حفظ وطن وا می‌دارد ایمان است و بس. ✍آیت‌الله علوی‌ گرگانی: چهارشنبه سوری یكی از سنت‌های غلط است كه از لحاظ عقلی و شرعی هیچگونه جایگاهی ندارد و از رسوم جاهلیت است و لذا لازم است كه مؤمنین از برپایی اینگونه برنامه‌ها اجتناب كنند. مخصوصاً اگر مشتمل بر محرمات باشد و در صورتی كه موجب وحشت مردم و زیان و ضرر شود، ضمانت هم دارد. ✍ آیت‌الله صافی گلپایگانی: استفتاء جمعی از مردم در خصوص استفاده از مواد محترقه در ایام نوروز: چنانچه این مواد موجب آزار مردم باشد، حرمت آن شدیدتر است و مراسم چهارشنبه سوری از این قبیل است و چون استفاده از این مواد،از مصادیق لهو و اسراف است ،جایز نمی باشد. ✖️تعبیر قرآن تبعیت كوركورانه از گذشتگان، از پدران، مادران، آباء و اجداد است این هم از موضوعاتی است كه قرآن روی آن زیاد تكیه كرده است و آن را منشأ لغزشهای بشر می داند و سخت انتقاد می كند. مثلا می گوید: آنها چنین می كویند: 🔺«انا وجدنا آبائنا و جدنا آبائنا علی امه و انا علی آثارهم مقتدون»؛ اینها می گویند: ما پدران خودمان را بر یك طریقه‌ای یافته‌ایم و ما هم همان طریقه پدران خودمان را می گیریم و می رویم ، و به تعبیر امروز سنت گرائی. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ╭═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╮ https://eitaa.com/joinchat/3209166866C953145691d ╰═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ 🎥 کلیپ آموزشی تصویری☝️ 🎞؛ ✍موضوع: 🍂🌺🍂🌺🍂🌺🍂 🎥 کلیپ های آموزشی احکام👇 https://eitaa.com/joinchat/3209166866C953145691d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱بسم الله الرحمن الرحیم🌱 📍 آتش بازی و نظر فقهاء ❓نظر مراجع عظام تقلید در مورد چهارشنبه سوری و مراسم آن مانند آتش روشن کردن و پریدن از آتش چیست؟ ❓آیا هزینه کردن برای این مراسم و خریدن وسایل آتش بازی به صورت مطلق حرام است یا فقط مواد محترقه خطرناک؟ ✅1. آتش‌بازی و استفاده از مواد محترقه و ساخت و خرید و فروش آن، به خودی خود حرام نیست مگر اینکه؛ «موجب اذیّت و آزار دیگران باشد و یا تبذیر و اسراف مال محسوب شود و یا خلاف قانون و مقرّرات باشد، که در این‌صورت جایز نیست».[1] 2. اما درباره حکم شرعی این بازی‌ها در روز چهارشنبه پایانی سال که به «چهارشنبه‌سوری» معروف شده است، باید گفت: در منابع اسلامی (آیات و روایات) دلیلی که صریحاً اثبات یا نفی چنین مراسمی را بکند، وجود ندارد؛ از این‌رو، حرام بودن و یا نبودن برگزاری این مراسم، بستگی به شرایط دارد که حکم آن از عمومات به دست می‌آید: 🔹الف. اگر نشانه‌ای از آتش‌پرستی و یا دیگر مظاهر شرک باشد و با همین عنوان برگزار شود، همان‌طور که در دوران‌های قدیم چنین بوده است؛ جزو خرافات است و در اسلام محکوم شده و انجام آن حرام است.[2] 🔹ب. أما نوعاً مسلمان‌ها این مراسم را به عنوان آتش‌پرستى انجام نمی‌دهند. به همین جهت، اگر تنها به عنوان تفریح و سرگرمی، مراسم چهارشنبه پایانی سال انجام بگیرد - با توجه به شرایطی که گفته شد (نبود آزار و اذیّت دیگران، اسراف نکردن مال و ...)، و با این‌که برگزاری این مراسم ضرورتی نداشته - حرام نیست. 🔺به هر حال با توجه به اینکه در سالهای أخیر متأسفانه این مراسمات عاملی برای ایجاد خطر برای خود و دیگران شده است، بهتر است اجتناب گردد. .......................................... [1]. أجوبة الاستفتاءات ص243 سؤال 1105 . [2]. جامع الأحکام آیت الله صافی ج 2 ص 84 ، استفتاءات جدید آیت الله مکارم ج۱ سؤال 1733. https://eitaa.com/joinchat/3209166866C953145691d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 وضو گرفتن بعد از غسل جنابت ♻️ کسی که غسل جنابت کرده، نباید برای نماز وضو بگیرد و نماز و دیگر اعمالی را که باید با وضو انجام دهد می‌تواند با همین غسل انجام دهد. 💠 ســـوال: ❇️ آیا موردی وجود دارد که وضو گرفتن پس‌ از غسل جنابت جایز باشد؟ ✍🏻 پاسخ در تصویــــر☝️: 🔺 پایگاه اطلاع رسانی آیات عظام خامنه ای ومکارم 〰〰〰〰〰〰〰〰 ╭═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╮ https://eitaa.com/joinchat/3209166866C953145691d ╰═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انقدر‌بی‌معرفتیم‌نسبت‌به‌اماممون که‌‌هر-ر‌وز‌باید‌یه‌نفر‌یادمون‌بندازه امام‌زمانیم‌توزندگیمون وجود داره...:)!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💙السَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقُومُ السَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ السَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْرَأُ وَ تُبَيِّنُ  السَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَ تَقْنُتُ السَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَ تَسْجُدُ  السَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَ تُكَبِّرُ السَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَحْمَدُ وَ تَسْتَغْفِرُ  سلام ما بر تو وقتى كه به امر خدا قيام و ظهور فرمائى و وقتى كه در پرده غيبت بنشينى سلام ما بر تو هنگامى كه قرائت و تفسير كنى سلام ما بر تو حينى كه به نماز و قنوت پردازى سلام ما بر تو هنگامى كه ركوع و سجود بجاى آرى سلام ما بر تو وقتى كه حق را تهليل و تكبير گويى سلام ما بر تو هنگامى كه به ستايش و استغفار ياد پروردگار هستی💙 🌸💠🌸💠🌸💠🌸💠🌸 https://eitaa.com/joinchat/3209166866C953145691d 🔴 حداقل بـرای یک نـفر ارسال کنید☝️