7.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سنت کهن تبرک به تربت امام حسین ع توسط رهبر فرزانه متفاوت با بعضی علما 1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سنت کهن تبرک به تربت امام حسین ع توسط رهبر فرزانه متفاوت با بعضی علما 2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سنت کهن تبرک به تربت امام حسین ع توسط رهبر فرزانه متفاوت با بعضی علما 3
هدایت شده از کانال سیدفضلالله بیژنی
7.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تبرک جستن حضرت آیتالله خامنهای به تربت سیدالشهداء علیهالسلام پس از پایان نماز #جمعه_نصر
@bizhani_ir👈عضویت🌷
هدایت شده از ۱) کشکول سید مهدی بیژنی
کودک بودم والدینم مرا به حرم بی بی معصومه س می بردند، آنزمان چون سایر بلاد اسلامی رسم بود مردم گندم میخریدن یا نذر میکردن و می ریختن روی قبور، جای آبی هم روی قبور بود، یکی از این قبور که مردم گندم می ریختن قبری برجسته در صحن آب و آیینه ی حرم و مطهره.... اینک این رسم اجرا نمیشه ولی در بعضی بلاد اسلامی روی سنگ تمام قبور چاله ای کاسه مانند می تراشند یا در زمین دو تا شش کاسه نصب می کنند جهت آب و دان. دو، چهار یا شش چاله، هر کدام حکمتی دارد که شش عدد جای شش شمعدان هم هست که روایتش را سابقا گفتم، دوست دارم سنگ مزارم شش چاله داشته باشد تا حداقل گهگاه پرندگان آب بنوشند، اینکار اسباب زحمت کسی نیست و بی شک برای صاحب مزار منشاء خیرات است.
هدایت شده از ۱) کشکول سید مهدی بیژنی
در روایتی از «امالی» شیخ صدوق خواندم: پس از مراسم دفن مادر سادات بانو فاطمه بنت اسد در بقیع رسول خدا (ص) به عمار فرمود: به خدا سوگند، من از قبر فاطمه بیرون نیامدم، جز آنکه دو چراغ از نور را دیدم که نزد سر فاطمه آوردند و دو چراغ دیگر از نور در نزد دستهای او بود و دو چراغ از نور در کنار پاهایش بود و دو فرشته که بر قبر او گماشته بودند که تا روز قیامت برای او استغفار کنند.
این یک دست چراغ با اون دو حامی چقدر قشنگه دلم خواست.
هدایت شده از ۱) کشکول سید مهدی بیژنی
در پژوهش تاریخیم سالها قبل در امامزاده سید مهدی کروب مقریکلای بندپی بابل دیدم قبری را بدلیل این چاله آب پرندگان حفاری کرده بودن تا گنج دربیارن، متاسفانه فکر کرده بودن اینها علامت جوغن نشان گنجه که این، شایعه ای خطاست.
راست: آقا سید جعفر بیکایی روضه خوان
چپ: مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی
حاجیه خانم حرمت بیکایی که از بزرگان طایفه ی بیکایی است در تماس تلفنی با من که خانه زاد این طایفه ام، ضمن مهر همیشگی عنوان فرمود:
مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی با مرحوم پدرم آقا سید جعفر بیکایی رفت و آمد خانوادگی داشتند و ایشان خیلی به منزلمان در بابل می آمد. مردم به ایندو رفیق همیشه می گفتند چهره شما خیلی شبیه به هم است، انگار باهم برادرید، حتی بعضی از اوقات مردم با تامل به پدرم نگاه می کردند و شک می کردند که آیا او آیت الله طالقانی است یا خیر.
پی نوشت:
۱) در منابع مختلف دو نسب نامه از آیت الله طالقانی وجود دارد ولی در آثار علامه جلالی بحرالعلوم نسابه آنها رد شده و نسب نامه ی درست ایشان حسینی اعرجی بیان شده که با ما هم ریشه می شوند، در دیار آیت الله طالقانی هم (در زمان صفویه) میرزا محمد رضا (بن کاظم بیک حسینی مازندرانی بابل) و پسرش میرزا محمد صفی حسینی طالقانی می زیسته اند از طایفه ی ما بوده اند، یعنی از طایفه ی ما هم عده ای به طالقان رفته و با خانواده ی هم ریشه ی خود وصلت داشته اند. جد تمام این طایفه در طالقان، سمنان، بابل، آمل، رستمدار و.. سیدحسن و دو پسرش کمال الدین کیا و محمد کیا (ایندو مدفون در نفت چال لفور) هستند.
۲) علامه بحرالعلوم به من فرمودند خاندان بیکایی و جد اعلایشان میرزاخان بیک و میرزا محمد کاظم بیک و میرزا محمد مقیم شما همگی از نوادگان میرکمال الدین حسینی مازندرانی هستند و اگر عزیزی بگوید میرزاخان بیک برادر کاظم بیک نبود بلکه دامادش بود، اصل موضوع ریشه ی واحد خانواده را زیر سوال نمی برد
۵) سادات حاجی تبار حسینی کیا
راست: آقا سید جعفر بیکایی روضه خوان چپ: مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی حاجیه خانم حرمت بیکایی که
مرحوم آقا سید جعفر بیکایی
عکس ها از: حاجیه خانم حرمت بیکایی